• Anonym (Sårad)

Mannen hade tinder

Skulle hjälpa honom med läxor runt 1 tiden ca och han laddade ner en ai app och det var problem med den, så vi skulle avsluta prenumeration på den.

Han kunde inte, så jag skulle hjälpa honom. Väl inne på prenumerationer ser jag tinder och att han haft tinder gold som prenumeration avslutades maj 2025.. Sen går in på hans snapchat och ser där massa tjejer varav en skickade han en snap till för 2 dagar sen. Samma dag han kom till mig. Samma dag han sa att mamma tjatar om när vi ska gifta oss, att det är synd om mig som väntar. Samma dag han kramar mig och säger han saknat mig och längtat att se mig. Några veckor innan säger "jag älskar dig mer och mer för varje dag".....
    Jag packade hans saker och gav honom hans kläder och skickade hem honom.
    Vi har varit ett par i 3½ år snart 4. 
    Jag är så äcklad och sårad :( vet inte vad jag ska göra. Hela min värld rasade samman. Vi skulle gifta oss och ha barn . Han var min dröm, allt det jag önskat mig i en man både utseendet, stil, personlighet, kärleksfull etc etc.
  • Svar på tråden Mannen hade tinder
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-27 17:17:47 följande:
    Efter att jag tog nyckeln så skickade han smset till mig om att jag luktade gott och hade hans favorit parfym på mig
    Vilken goddag-yxskaft-grej att skriva.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-27 17:19:12 följande:
    Jadu. Vad är felet med det? Vad är felet med att utvecklas?
    Han läser till läkare efter att ha jobbat som tulltjänsteman flera år. Finns väl ingen åldersgräns på att läsa vidare...?
    Väldigt märklig kommentar.
    På högskolan har man inte läxor. Inte heller bör man använda sig av AI om man faktiskt vill utvecklas.
  • Anonym (M)
    Anonym (FYI) skrev 2026-04-27 17:38:24 följande:
    På högskolan har man inte läxor. Inte heller bör man använda sig av AI om man faktiskt vill utvecklas.
    Al/Kl kan vara till stor hjälp, men mam ska vara källkritisk. 
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-27 17:21:58 följande:
    Jag vet inte . Vet inte vad jag ska göra helt ärligt...Just nu behöver jag space och vara själv ett tag utan kontakt alls. Men vet inte hur länge.
    Han vill ses och prata ut snart. Men är inte redo än eller snart. Tänker inte klart nu 
    Vad ska ni prata ut om? Att han ljuger för dug och knullat andra?
    Finns det nån spinn i världen som kan förklara det beteendet på ett sätt som får dig att må bättre?

Du var stark och bröt snyggt. Låt inte honom tranpa mer på dig nu.
  • Anonym (FYI)
    Anonym (M) skrev 2026-04-27 17:44:23 följande:
    Al/Kl kan vara till stor hjälp, men mam ska vara källkritisk. 
    Det är väl just för att man har svårt att tänka självständigt man använder det till att börja med? Lose-lose.
  • molly50
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-27 17:21:58 följande:
    Jag vet inte . Vet inte vad jag ska göra helt ärligt...Just nu behöver jag space och vara själv ett tag utan kontakt alls. Men vet inte hur länge.
    Han vill ses och prata ut snart. Men är inte redo än eller snart. Tänker inte klart nu 
    Du behöver inte prata med honom. Åtminstone ska du inte göra det innan du känner dig redo.
    Annars finns risken att han försöker övertala dig om att komma tillbaka. (Han har ju redan skickat ett smörigt sms om din parfym.)
    Så om du överhuvudtaget ska eller vill prata med honom så vänta med det tills det värsta har lagt sig och du känner dig redo. Inte förr.
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (M) skrev 2026-04-27 17:29:05 följande:
    Klarat man som vuxen man inte av att läsa "läxor" så ska man inte läsa till läkare. Förövrigt har man inte läxor på läkarprogrammet. 
    Okej...?

Förlåt. "Uppgifter? ?inlämningar? ?hemarbete? då.
    Får nog inte lov att säga att han går i skolan heller antar jag?
    Utan det heter "högskola". Det är viktigt att poängtera det. Att man går på HÖGSKOLA/universitet och inte skola.
    Man får inte heller säga läxor utan måste säga uppgifter eller inlämningar?
    Usch sånt där högtravande trams.
    Läxor och skola, samma sak.
    Och ser inte felet med att jag hjälper honom, jag har gjort det för att jag tycker det är intressant och självmant vill sitta och läsa med honom eftersom jag själv går i tankarna att läsa till läkare.
    Sen som svar till andra. Ser inget fel i att använda AI. Vad är problemet egentligen med det? Vad är skillnaden på AI och google?
    Saken är den att Google måste man söka flera sidor och källor medan AI samlar ihop allt och man sparar tid.
    Ingen pluggar helt utan något. Tyvärr. 
    Förr hade vi böcker. Sen encyklopedia. Google. Nu har vi AI.
    Det är stor skillnad på att söka via den och läsa, sammanfatta själv än att bara låta AI göra allt och copy paste. Så där lär man sig inget 
  • Anonym (M)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-27 18:32:35 följande:
    Okej...?

Förlåt. "Uppgifter? ?inlämningar? ?hemarbete? då.
    Får nog inte lov att säga att han går i skolan heller antar jag?
    Utan det heter "högskola". Det är viktigt att poängtera det. Att man går på HÖGSKOLA/universitet och inte skola.
    Man får inte heller säga läxor utan måste säga uppgifter eller inlämningar?
    Usch sånt där högtravande trams.
    Läxor och skola, samma sak.
    Och ser inte felet med att jag hjälper honom, jag har gjort det för att jag tycker det är intressant och självmant vill sitta och läsa med honom eftersom jag själv går i tankarna att läsa till läkare.
    Sen som svar till andra. Ser inget fel i att använda AI. Vad är problemet egentligen med det? Vad är skillnaden på AI och google?
    Saken är den att Google måste man söka flera sidor och källor medan AI samlar ihop allt och man sparar tid.
    Ingen pluggar helt utan något. Tyvärr. 
    Förr hade vi böcker. Sen encyklopedia. Google. Nu har vi AI.
    Det är stor skillnad på att söka via den och läsa, sammanfatta själv än att bara låta AI göra allt och copy paste. Så där lär man sig inget 
    Säger du hatt han är elev också eller? 

AI/KI kan som sagt vara till bra hjälp, men man ska vara källkritsik. På AI kan du få två olika svar på samma fråga pga du har ställt frågan på två olika sätt. 
  • Anonym (F)

Det är nog bra om du tar dig lite tid att fundera innan du pratar med honom.

Så att du kommer ner lite i varv. Du hade ju nyss en helt sömnlös natt. Så att dina sömn- och matvanor är rätt O.K. igen. 

Det som oroar är att han kan ha varit otrogen i höstas, när han rakade sig, och att han inte kunnat hålla sig från kontakter som innehöll sex med tjejer på nätet.

Ni har ju inte varit tillsammans så jättelång tid. Tänk på hur det kan bli när ni har varit tillsammans i 10 år och kanske har två små krävande barn hemma. Han verkar liksom vara en person som inte nöjer sig. 

Men du kan också ta en chansning och vara inställd på att förhållandet kanske inte håller. Då blir det inte samma hets när det gäller att hitta någon att få dina barn tillsammans med (om du vill ha barn). Man får tänka på att 50 % av alla äktenskap slutar med skilsmässa. Samboparen separerar ännu mer. 

Men om du aatsar på förhållandet kom i så fall ihåg att inte ge allt hela tiden! Du behöver bevara lite ork för dig själv också. Speciellt om du siktar på att ha ett så påfrestade arbete som läkare. Kvinnliga läkare ligger rätt högt i utbrändhet. 

Det kan till och med vara så att om du ger allt, så får din partner för sig att han är så mycket mer värd än du. Att han är värd att hans partner servar honom med allt och inte begär något själv. Det är inte bra! Inte bra för din hälsa och självkänsla heller. 

• Anonym (Sårad)
    Anonym (F) skrev 2026-04-27 20:43:05 följande:

Det är nog bra om du tar dig lite tid att fundera innan du pratar med honom.

Så att du kommer ner lite i varv. Du hade ju nyss en helt sömnlös natt. Så att dina sömn- och matvanor är rätt O.K. igen. 

Det som oroar är att han kan ha varit otrogen i höstas, när han rakade sig, och att han inte kunnat hålla sig från kontakter som innehöll sex med tjejer på nätet.

Ni har ju inte varit tillsammans så jättelång tid. Tänk på hur det kan bli när ni har varit tillsammans i 10 år och kanske har två små krävande barn hemma. Han verkar liksom vara en person som inte nöjer sig. 

Men du kan också ta en chansning och vara inställd på att förhållandet kanske inte håller. Då blir det inte samma hets när det gäller att hitta någon att få dina barn tillsammans med (om du vill ha barn). Man får tänka på att 50 % av alla äktenskap slutar med skilsmässa. Samboparen separerar ännu mer. 

Men om du aatsar på förhållandet kom i så fall ihåg att inte ge allt hela tiden! Du behöver bevara lite ork för dig själv också. Speciellt om du siktar på att ha ett så påfrestade arbete som läkare. Kvinnliga läkare ligger rätt högt i utbrändhet. 

Det kan till och med vara så att om du ger allt, så får din partner för sig att han är så mycket mer värd än du. Att han är värd att hans partner servar honom med allt och inte begär något själv. Det är inte bra! Inte bra för din hälsa och självkänsla heller. 

Ja. Du har rätt.
    Behöver komma ner i varv lite först och lugna mig, smälta allt.
    Har inte gråtit idag eller tänkt alls, bara varit så jäkla arg.
    Vet inte om det är för att jag ska ha mens snart.... usch när mensen kommer lär jag krasha helt vet jag.
    Ja precis. Han som aldrig varit helt renrakad där nere helt plötsligt var det och sen skyller på att det är varm och svettigt men det var inte varmt och svettigt på sommaren...?
    Hade ingen magkänsla då eller tecken på otrohet så vet inte. Sen var det ju perioden han hade tinder antar jag eftersom det stod att gold prenumerationen avslutades maj 2025.
    Det är det. Vi är inte ens gifta och har barn och han är nyfiken på andra och villig kasta bort allt för lite flört.
    Tänk när man är gift, små barn hemma. Man ser värre ut, hemmet är kaos, barnen skriker.... usch nej. Om han söker sig till annat nu när vi hade det så bra då lär han lämna mig för en annan sen när allt annat vardasgsskit kommer :(
    Pratade med min vän om detta och hon erkände att hennes man också hade tinder i början när de var tillsammans 1 år och att han även träffade en men inget sexuellt. 
    Men hon gav ny chans och han blev bättre sen och de är gifta, har barn nu ju och varit gifta 5 år. Men samtidigt sån där solskenshistoria tror jag inte på, så vågar inte ge ny chans. När man ger ny chans så visar det bara på att det han gjort är okej och att jag förlåter. 
    Är så kluven i detta....
    Sen i eftermiddag på detta hela så ringer mamma videosamtal med fokus på hennes klänning hon beställt och fått hem. Klänning hon ska ha på bröllopet... åhh
Svar på tråden Mannen hade tinder