Anonym (F) skrev 2026-04-27 07:44:04 följande:
Tycker ändå att du ska prata med någon. För du verkat vara lite för snäll och enbart centrerad på killen i dina förhållanden. Så att de tar dig för given.
Det här med att du gör precis allt hemma. Hur tror du det ska gå om ni får barn? Eller jag vet hur det ska gå, du blir utmattad om du jobbar samtidigt.
Om du är så där eftergiven så uppskattar de dig inte. Du behandlar dem som att du är underlägsen dem och gör precis allt för dem för att kompensera det. Du verkar inte hinna ha några intressen/aktiviteter förutom att sköta hemmet och titta på TV.
En kille som verkligen gillar dig, gillar din kropp också. Så är det. Har en djupare anknytning till dig än bara kroppen.
Fick du anpassa dig väldigt mycket som barn, är det sådana mönster som spökar?
Det låter som att jag är undergiven när man läser mitt inlägg....
Jag gjorde allt för honom, precis som han gjorde för mig.
Han handlade mat, jag lagade, ibland han eller så lagade vi tillsammans.
Jag städade och tvättade, han sorterade kläderna och la in allt.
Han fixade hemma med montera saker, fixa kranen, rensa avloppet etc.
När han bad om hjälp med något så ställde jag upp utan att sucka och stöna precis som när jag bad om hjälp med något så hjälpte han alltid. Det var enkelt och tryggt. Vi jobbade tillsammans med varandra. Ingen gjorde för mycket. Ingen klagade eller gnällde. Det var verkligen teamwork. Det var aldrig så att jag bara satt och mannen gjorde allt så jag var som en hemmafru kan man säga eller ja vi båda.
Mina intressen är att läsa böcker, se film och laga mat och det är något jag gör varje dag och fått tid till.
Alla har olika intressen. Somliga vill ut på krogen varje helg och festa med vännerna eller ut och fika, shoppa. Det är inte min grej och att springa i köpcentrum etc. gör jag bara när det är nödvändigt och jag behöver något.
Jag gillar ju att se film, laga mat, läsa böcker. På våren sommaren brukar jag cykla ut till en mysig skog eller ställe där jag har med mig massa gott och ligger och läser. Det är min egentid och hobby.
Jag är som sagt lugn och snäll men har inga problem med att vara hård och stå på mig när det väl gäller. Så jag är inte dum-snäll att man kan köra över mig.
En kväll slutade han 19.30 och skulle hem direkt, vi skulle äta 20 bestämde vi. Han fastnade med en kollega och babblade och kom inte hem förrän 20.30. Jag väntade inte, jag satte mig och åt kl 20 och la hans mat i kylen. Satte på en film och började kvällen..utan honom.
Hade en bra uppväxt som barn. Var ganska busig och envis också. Trygga lugna föräldrar och hade en bra uppväxt faktiskt. Ingen trauma eller något.