• Anonym (Sårad)

Mannen hade tinder

Skulle hjälpa honom med läxor runt 1 tiden ca och han laddade ner en ai app och det var problem med den, så vi skulle avsluta prenumeration på den.

Han kunde inte, så jag skulle hjälpa honom. Väl inne på prenumerationer ser jag tinder och att han haft tinder gold som prenumeration avslutades maj 2025.. Sen går in på hans snapchat och ser där massa tjejer varav en skickade han en snap till för 2 dagar sen. Samma dag han kom till mig. Samma dag han sa att mamma tjatar om när vi ska gifta oss, att det är synd om mig som väntar. Samma dag han kramar mig och säger han saknat mig och längtat att se mig. Några veckor innan säger "jag älskar dig mer och mer för varje dag".....
    Jag packade hans saker och gav honom hans kläder och skickade hem honom.
    Vi har varit ett par i 3½ år snart 4. 
    Jag är så äcklad och sårad :( vet inte vad jag ska göra. Hela min värld rasade samman. Vi skulle gifta oss och ha barn . Han var min dröm, allt det jag önskat mig i en man både utseendet, stil, personlighet, kärleksfull etc etc.
  • Svar på tråden Mannen hade tinder
  • Anonym (F)

Att titta på din mammas finklänning till bröllopet är väl det sista du behöver nu! Nu kan ju en fin klänning även användas i andra sammanhang, men ändå. 

Ja, gifter du dig med honom så tar du en klar risk. Och du belönar ett bedrägligt beteende hos honom. Så att han kan tro att han kan komma undan med sådant.  

Det bästa man kan göra är att sova på saken. Hjärnan bearbetar frågor under sömnen. Inte så att man får klara svar på morgonen (även om det kan hända), men så att man ser saker klarare. 

Sedan kan du göra det klassiska, dela ett papper i en höger och en vänsterspalt och sedan skriva alla fördelar med att stanna med honom på ena sidan och alla nackdelar med det på den andra. Gör det i morgon när du har sovit en natt till.

• Anonym (M)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-27 21:08:19 följande:
    Ja. Du har rätt.
    Behöver komma ner i varv lite först och lugna mig, smälta allt.
    Har inte gråtit idag eller tänkt alls, bara varit så jäkla arg.
    Vet inte om det är för att jag ska ha mens snart.... usch när mensen kommer lär jag krasha helt vet jag.
    Ja precis. Han som aldrig varit helt renrakad där nere helt plötsligt var det och sen skyller på att det är varm och svettigt men det var inte varmt och svettigt på sommaren...?
    Hade ingen magkänsla då eller tecken på otrohet så vet inte. Sen var det ju perioden han hade tinder antar jag eftersom det stod att gold prenumerationen avslutades maj 2025.
    Det är det. Vi är inte ens gifta och har barn och han är nyfiken på andra och villig kasta bort allt för lite flört.
    Tänk när man är gift, små barn hemma. Man ser värre ut, hemmet är kaos, barnen skriker.... usch nej. Om han söker sig till annat nu när vi hade det så bra då lär han lämna mig för en annan sen när allt annat vardasgsskit kommer :(
    Pratade med min vän om detta och hon erkände att hennes man också hade tinder i början när de var tillsammans 1 år och att han även träffade en men inget sexuellt. 
    Men hon gav ny chans och han blev bättre sen och de är gifta, har barn nu ju och varit gifta 5 år. Men samtidigt sån där solskenshistoria tror jag inte på, så vågar inte ge ny chans. När man ger ny chans så visar det bara på att det han gjort är okej och att jag förlåter. 
    Är så kluven i detta....
    Sen i eftermiddag på detta hela så ringer mamma videosamtal med fokus på hennes klänning hon beställt och fått hem. Klänning hon ska ha på bröllopet... åhh
    Att en man rakar könet betyder inte att man är otrogen. Kan helt enkelt vara pga av varmen och sedan upptäckte han att det var skönt att ha det renrakat. 

Och prenumationen avslutades i maj 2025. 

Överdriver väldigt mycket. 
  • Anonym (It's not funny because it's true)
    Anonym (F) skrev 2026-04-26 22:35:30 följande:
    Det förhållande som man har när man är riktigt ung håller mycket sällan.

Att det inte höll med den person som du uppfattar som narcissist är egentligen inte så konstigt, för de förhållandena brukar ju ofta ta slut just för att narcissisten är så jobbig. 

Sedan är det två till som har tagit slut.

Det kan ju vara något som du gör, säger eller accepterar i ett förhållande, som du inte riktigt är medveten om men som gör det svårare att hålla samman. Eller att du av någon anledning väljer fler killar, inte ser vissa varningssignaler. 
    Snicksnack.

Det finns för många skitmän helt enkelt.

Minst 25% av män är så och det är fullt möjligt att hamna i den fjärdedelen flera gånger på rad.
  • Anonym (F)
    Anonym (M) skrev 2026-04-27 21:24:14 följande:
    Att en man rakar könet betyder inte att man är otrogen. Kan helt enkelt vara pga av varmen och sedan upptäckte han att det var skönt att ha det renrakat. 

Men partnen rakade sig när det hade blivit höst och kallt!
    Det fanns dessutom mer saker än Tinder-abbonemanget om jag förstår det hela rätt..
  • Anonym (M)
    Anonym (F) skrev 2026-04-27 23:13:33 följande:
    Men partnen rakade sig när det hade blivit höst och kallt!
    Det fanns dessutom mer saker än Tinder-abbonemanget om jag förstår det hela rätt..
    För att det är skönt att ha det rakat....
  • Anonym (Emma)
    Anonym (F) skrev 2026-04-26 20:19:13 följande:
    Känner flera som inte funkar så. De har haft sin fria tid och träffat många tjejer, men nu vill de vara i ett förhållande, har barn och vill inte chansa med förhållandet.

Sedan vet jag inte om de tittar på porr, det vill jag säga är osäkert. Men ta kontakt direkt med tjejer, gör de inte. De säger själva att de tycker att det är otrohet, utan att man behöver pressa dem till det.

De får väl sina kickar och sin bekräftelse på annat sätt. Är djupt involverade i sina jobb och idrottar/har hobbies.
    För det första sa jag inte att alla män gör så, utan att jag tror att de flesta gör det. Och för det andra kan du omöjligt veta vad de gör och inte gör, så den där utläggningen säger ingenting. 

"De säger själva att de tycker att det är otrohet, utan att man behöver pressa dem till det." Haha ja, så säger alla män. Har aldrig hört nån säga nåt annat. Ett sånt uttalande säger absolut ingenting. 

"Är djupt involverade i sina jobb och idrottar/har hobbies." Så då är man inte otrogen eller vad menar du? Vet inte om jag ska skratta eller gråta. 

Tror jag ger upp ärligt talat. Orkar inte ens bemöta sånt trams.
  • Anonym (Var egoist!)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-27 21:08:19 följande:
    Ja. Du har rätt.
    Behöver komma ner i varv lite först och lugna mig, smälta allt.
    Har inte gråtit idag eller tänkt alls, bara varit så jäkla arg.
    Vet inte om det är för att jag ska ha mens snart.... usch när mensen kommer lär jag krasha helt vet jag.
    Ja precis. Han som aldrig varit helt renrakad där nere helt plötsligt var det och sen skyller på att det är varm och svettigt men det var inte varmt och svettigt på sommaren...?
    Hade ingen magkänsla då eller tecken på otrohet så vet inte. Sen var det ju perioden han hade tinder antar jag eftersom det stod att gold prenumerationen avslutades maj 2025.
    Det är det. Vi är inte ens gifta och har barn och han är nyfiken på andra och villig kasta bort allt för lite flört.
    Tänk när man är gift, små barn hemma. Man ser värre ut, hemmet är kaos, barnen skriker.... usch nej. Om han söker sig till annat nu när vi hade det så bra då lär han lämna mig för en annan sen när allt annat vardasgsskit kommer :(
    Pratade med min vän om detta och hon erkände att hennes man också hade tinder i början när de var tillsammans 1 år och att han även träffade en men inget sexuellt. 
    Men hon gav ny chans och han blev bättre sen och de är gifta, har barn nu ju och varit gifta 5 år. Men samtidigt sån där solskenshistoria tror jag inte på, så vågar inte ge ny chans. När man ger ny chans så visar det bara på att det han gjort är okej och att jag förlåter. 
    Är så kluven i detta....
    Sen i eftermiddag på detta hela så ringer mamma videosamtal med fokus på hennes klänning hon beställt och fått hem. Klänning hon ska ha på bröllopet... åhh
    Jag gissar att du inte har berättat för din mamma om vad som har hänt? Du kanske skulle göra det? 

Någon skrev att du borde hitta ngåon att prata med. Jag håller med. Att ha någon utomstående att prata med kan vara väldigt bra. Där kan du få ur dig allt och få lite stöd och tips. Och då menar jag inte en vän eller kollega utan någon utbildad! En kurator kanske

En otrohet är ett trauma som man behöver bearbeta. Det är ett otroligt stort svek. I vissa fall jämförs det med samma sorgearbete som vid ett dödsfall.

Det viktiga är att DU fokuserar på DIG. 

Skulle du vilja försöka igen är det viktigt att HAN gör det största jobbet för att rädda förhållandet. Det fungerar inte att komma tillbaka, parkera sig i soffan och vara nöjd. Han får böna och be om förlåtelse, han ska ärligt berätta vad han har gjort, han ska ha värsta ångesten för vad han har gjort, han ska fjäska så in i bomben och verkligen vara ångerfull.

Om han inte visar fullt ut att han ångrar vad han har gjort, att han väljer att inte berätta, viftar bort det som om det inte vore något då hade jag dragit åt mig öronen och valt att fortsätta på egen hand. 

Men du måste prioritera dig själv först och främst. Vad behöver du, vad mår du bra av, vad vill du?
    Det ska verkligen handla enbart om dig. Noll hänsyn till vad han vill just nu. Han har gjort bort sig och får stå sitt kast. Har han svårt att acceptera det? Lägg inte tid på honom. 

Otrohet är ALLTID fel, ALLTID! 
    Men det finns par som har hittat tillbaka till varandra efter sådana svek och fått förhållandet att fungera. OCH där den som har varit otrogen inte har gjort det igen. 

Hur du vill göra är ett beslut som endast du kan fatta. Men gör det inte förhastat. Om du känner just nu att du inte vet vad du vill så säg det och ställ krav på honom! Säg vad som krävs för att du ska kunna fatta ett  beslut! Var tydlig! Känner du att du behöver ha koden till hans telefon för att kunna se vad han hittar på, säg det. Är han beredd att göra vad som helst för att rädda ert förhållande bör det inte vara ett problem för honom. 

För att summera lite snabbt:
    1. Låt det ta tid innan du fattar ett beslut. 
    2. Prata med någon.
    3. Ett beslut är inte ristat i sten, du kan ändra dig.
    4. Ställ krav på honom! 
    5. Var 100% egoistisk. Du är prio ett och han får gilla läget!
    6. Bry dig inte om vad andra tycker och tänker, du ska göra det som du känner är rätt för dig!
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2026-04-27 23:15:30 följande:
    För att det är skönt att ha det rakat....
    Du hakar upp dig på att han rakade sig. Men det finns ju fler saker utöver det som han har gjort.
    Han har Tinder och har haft kontakt med flera tjejer på snapchat. Och bara det är orsak nog att misstänka att han kanske träffar andra.
  • Anonym (M)
    molly50 skrev 2026-04-28 11:30:16 följande:
    Du hakar upp dig på att han rakade sig. Men det finns ju fler saker utöver det som han har gjort.
    Han har Tinder och har haft kontakt med flera tjejer på snapchat. Och bara det är orsak nog att misstänka att han kanske träffar andra.
    Jag har inte hakat upp mig på något. Det gör däremot ts. 
  • molly50
    Anonym (M) skrev 2026-04-28 11:52:06 följande:
    Jag har inte hakat upp mig på något. Det gör däremot ts. 
    Det tycker jag inte. Hon skriver att hon tycker det är märkligt med tanke på att han rakade sig mitt under vintern och skyller på att det var varmt och svettigt när TS dessutom har sagt att han inte behöver raka sig helt för hennes skull. Hon skriver också att det är andra saker hon har reagerat på. Såsom att han har Tinder och har haft kontakt med flera tjejer på Snapchat. Den senaste för så sent som några dagar sedan.
    Allt detta sammantaget gör att TS blir misstänksam och är skäl nog att avsluta relationen.
    Han respekterar ju uppenbarligen inte TS.
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (M) skrev 2026-04-27 21:24:14 följande:

Har inte sagt att bara för han rakat sig så var han otrogen. 
    Men... när någon helt plötsligt ändrar rutiner då är det märkligt och misstänksamt tycker jag. Att dessutom säga att det var varmt och svettigt? På vintern? Men inte hela  sommaren
  • Anonym (Sårad)
    Anonym (Var egoist!) skrev 2026-04-28 09:12:57 följande:
    Jag gissar att du inte har berättat för din mamma om vad som har hänt? Du kanske skulle göra det? 

Någon skrev att du borde hitta ngåon att prata med. Jag håller med. Att ha någon utomstående att prata med kan vara väldigt bra. Där kan du få ur dig allt och få lite stöd och tips. Och då menar jag inte en vän eller kollega utan någon utbildad! En kurator kanske

En otrohet är ett trauma som man behöver bearbeta. Det är ett otroligt stort svek. I vissa fall jämförs det med samma sorgearbete som vid ett dödsfall.

Det viktiga är att DU fokuserar på DIG. 

Skulle du vilja försöka igen är det viktigt att HAN gör det största jobbet för att rädda förhållandet. Det fungerar inte att komma tillbaka, parkera sig i soffan och vara nöjd. Han får böna och be om förlåtelse, han ska ärligt berätta vad han har gjort, han ska ha värsta ångesten för vad han har gjort, han ska fjäska så in i bomben och verkligen vara ångerfull.

Om han inte visar fullt ut att han ångrar vad han har gjort, att han väljer att inte berätta, viftar bort det som om det inte vore något då hade jag dragit åt mig öronen och valt att fortsätta på egen hand. 

Men du måste prioritera dig själv först och främst. Vad behöver du, vad mår du bra av, vad vill du?
    Det ska verkligen handla enbart om dig. Noll hänsyn till vad han vill just nu. Han har gjort bort sig och får stå sitt kast. Har han svårt att acceptera det? Lägg inte tid på honom. 

Otrohet är ALLTID fel, ALLTID! 
    Men det finns par som har hittat tillbaka till varandra efter sådana svek och fått förhållandet att fungera. OCH där den som har varit otrogen inte har gjort det igen. 

Hur du vill göra är ett beslut som endast du kan fatta. Men gör det inte förhastat. Om du känner just nu att du inte vet vad du vill så säg det och ställ krav på honom! Säg vad som krävs för att du ska kunna fatta ett  beslut! Var tydlig! Känner du att du behöver ha koden till hans telefon för att kunna se vad han hittar på, säg det. Är han beredd att göra vad som helst för att rädda ert förhållande bör det inte vara ett problem för honom. 

För att summera lite snabbt:
    1. Låt det ta tid innan du fattar ett beslut. 
    2. Prata med någon.
    3. Ett beslut är inte ristat i sten, du kan ändra dig.
    4. Ställ krav på honom! 
    5. Var 100% egoistisk. Du är prio ett och han får gilla läget!
    6. Bry dig inte om vad andra tycker och tänker, du ska göra det som du känner är rätt för dig!
    Precis... Ingen vet något Rynkar på näsan.
    Idag ringde hans syster och frågade om vi skulle på stan och kolla kläder, fika samt titta på brudklänningar. 
    Min vän sa att jag överdriver och borde prata med honom och försöka ge ny chans, att han inte har varit otrogen utan bara skrivit. Men bara att skriva med någon är otrohet för mig. För varför ska man ens behöva ha kontakt med andra kvinnor, flörta, ta emot selfies, skicka selfies?  Det där ÄR otrohet för mig. Nästan värre än att ha sex med ett engångsligg på fyllan. Att skriva med någon konstant i säg några månader eller veckor, jag vet inte. Men det bygger upp tycke, känslor, intresse.
    Sen vet jag ju inte OM han ens har haft sex med någon. Hur ska jag veta....
    Så jobbigt det här. Bröt ihop inatt och hela morgonen. Hade inte ens klarat jobba idag så det var tur jag var ledig idag.
    Mår skit. Min lyster är borta från ansiktet och ögonen. Magen har ballat ur också. Kräks och diarré. 
  • Anonym (Sårad)

Jag ville berätta något mer också. Vet inte om jag överdriver och konstig.
    Min ena väninna jag känt i 2 år hon sa så här "inte konstigt han haft tinder och skrivit med andra. Kolla på honom? Han är föör snygg ju. Såna män är aldrig trogna". Så visade bilder hur han såg ut när vi träffades och hon blev chockad.
    Som jag sa, han var lite nördig söt, lite blyg, tyst, lugn. Han klädde sig ofta i enkla jeans lite loose fit, Adidas air force eller converse, en enkel t-shirt eller tröja/hoodie till. Lite längre hår och inget skägg.
    Efter 1 års dejtade ändrade han stil helt och hållet. Klippte håret och skaffade skägg. Började träna ännu mer och bli ännu biffigare (han var slim fit innan och tränad) men nu biffig och grov.
    Köpte bara moncler, gant, Hugo Boss, eton, Morris etc. Ingen HM, dressman och jack & Jones längre.
    Bifogar bild på hur jag menar så ni kan förstå....
    Överst är hans stil före och under är nu.
    Han är fortfarande lugn och så men mer självsäker och ej lika blyg. Dock ej arrogant. 

Sen en annan sak. Hans vänner.... de är alla jättetrevliga och så.
    Men... 1 av dem är spelmissbrukare och bara gillar att festa, spela, träffa olika tjejer.
    Vän 2. Har sambo men festar och dricker varje helg med sina vänner.
    Vän 3. Har en tjej i en annan stad men är otrogen ibland mot henne och har träffat en tjej som vän 4 också träffat samtidigt. 
    Vän 4. Inget förhållande men ligger runt. Röker på.
    Dessa alla vänner förutom vän 2 följer massa halvnakna tjejer och influencers på instagram.
    Den enda normala är vän 2 men bara att han dricker kopiöst mycket...

Jag bara tänker.... hans vänner är så där varför skulle han vara annorlunda? Lika barn leka bäst?
    Han är väl samma skit som dem men kanske bara hållit masken. Han följer inga såna tjejer ens på instagram och aldrig gjort heller inte ens när vi började snacka. 

Gud vet vad de gjorde när de umgicks. 

• Anonym (F)

Ja det finns ju ett talesätt: "Säg mig vem du umgås med så ska jag säga dig vem du är". Hans kompisar verkar inte vara så stabila.

Om de säger att det är O.K. att köra andra tjejer bredvid den som man är i förhållande med, så kan han bli påverkad. 

Men det värsta är vad han själv gör ändå. 

Det där stilskiftet för ett år sedan är intressant. Undrar om han upptäckte sin dragningskraft på tjejer i och med det? Ser bra ut, är vältränad och är läkarstudent...Det vill till att en sådan person har en egen moral som håller, när det gäller förhållandet till partnen!  

Han kanske inte är mogen för ett seriöst förhållande? Vill leka runt lite också. Och festa med grabbarna. 

Frågan är hur du kommer att ha det i en sådan situation.

• Anonym (M)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-28 15:43:28 följande:
    Har inte sagt att bara för han rakat sig så var han otrogen. 
    Men... när någon helt plötsligt ändrar rutiner då är det märkligt och misstänksamt tycker jag. Att dessutom säga att det var varmt och svettigt? På vintern? Men inte hela  sommaren
    Det kan bli mer varmt och svettigt på vinter än på sommaren i underlivet, hos båda könen. 
Svar på tråden Mannen hade tinder