Anonym (Sårad) skrev 2026-04-27 21:08:19 följande:
Ja. Du har rätt.
Behöver komma ner i varv lite först och lugna mig, smälta allt.
Har inte gråtit idag eller tänkt alls, bara varit så jäkla arg.
Vet inte om det är för att jag ska ha mens snart.... usch när mensen kommer lär jag krasha helt vet jag.
Ja precis. Han som aldrig varit helt renrakad där nere helt plötsligt var det och sen skyller på att det är varm och svettigt men det var inte varmt och svettigt på sommaren...?
Hade ingen magkänsla då eller tecken på otrohet så vet inte. Sen var det ju perioden han hade tinder antar jag eftersom det stod att gold prenumerationen avslutades maj 2025.
Det är det. Vi är inte ens gifta och har barn och han är nyfiken på andra och villig kasta bort allt för lite flört.
Tänk när man är gift, små barn hemma. Man ser värre ut, hemmet är kaos, barnen skriker.... usch nej. Om han söker sig till annat nu när vi hade det så bra då lär han lämna mig för en annan sen när allt annat vardasgsskit kommer :(
Pratade med min vän om detta och hon erkände att hennes man också hade tinder i början när de var tillsammans 1 år och att han även träffade en men inget sexuellt.
Men hon gav ny chans och han blev bättre sen och de är gifta, har barn nu ju och varit gifta 5 år. Men samtidigt sån där solskenshistoria tror jag inte på, så vågar inte ge ny chans. När man ger ny chans så visar det bara på att det han gjort är okej och att jag förlåter.
Är så kluven i detta....
Sen i eftermiddag på detta hela så ringer mamma videosamtal med fokus på hennes klänning hon beställt och fått hem. Klänning hon ska ha på bröllopet... åhh
Jag gissar att du inte har berättat för din mamma om vad som har hänt? Du kanske skulle göra det?
Någon skrev att du borde hitta ngåon att prata med. Jag håller med. Att ha någon utomstående att prata med kan vara väldigt bra. Där kan du få ur dig allt och få lite stöd och tips. Och då menar jag inte en vän eller kollega utan någon utbildad! En kurator kanske
En otrohet är ett trauma som man behöver bearbeta. Det är ett otroligt stort svek. I vissa fall jämförs det med samma sorgearbete som vid ett dödsfall.
Det viktiga är att DU fokuserar på DIG.
Skulle du vilja försöka igen är det viktigt att HAN gör det största jobbet för att rädda förhållandet. Det fungerar inte att komma tillbaka, parkera sig i soffan och vara nöjd. Han får böna och be om förlåtelse, han ska ärligt berätta vad han har gjort, han ska ha värsta ångesten för vad han har gjort, han ska fjäska så in i bomben och verkligen vara ångerfull.
Om han inte visar fullt ut att han ångrar vad han har gjort, att han väljer att inte berätta, viftar bort det som om det inte vore något då hade jag dragit åt mig öronen och valt att fortsätta på egen hand.
Men du måste prioritera dig själv först och främst. Vad behöver du, vad mår du bra av, vad vill du?
Det ska verkligen handla enbart om dig. Noll hänsyn till vad han vill just nu. Han har gjort bort sig och får stå sitt kast. Har han svårt att acceptera det? Lägg inte tid på honom.
Otrohet är ALLTID fel, ALLTID!
Men det finns par som har hittat tillbaka till varandra efter sådana svek och fått förhållandet att fungera. OCH där den som har varit otrogen inte har gjort det igen.
Hur du vill göra är ett beslut som endast du kan fatta. Men gör det inte förhastat. Om du känner just nu att du inte vet vad du vill så säg det och ställ krav på honom! Säg vad som krävs för att du ska kunna fatta ett beslut! Var tydlig! Känner du att du behöver ha koden till hans telefon för att kunna se vad han hittar på, säg det. Är han beredd att göra vad som helst för att rädda ert förhållande bör det inte vara ett problem för honom.
För att summera lite snabbt:
1. Låt det ta tid innan du fattar ett beslut.
2. Prata med någon.
3. Ett beslut är inte ristat i sten, du kan ändra dig.
4. Ställ krav på honom!
5. Var 100% egoistisk. Du är prio ett och han får gilla läget!
6. Bry dig inte om vad andra tycker och tänker, du ska göra det som du känner är rätt för dig!