Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Godkväll....
    Dea och Liam mår fortsatt bara bra. Dea kommer hit på fredag kväll så då får vi ser hur det går. Men jag tror att det kommer att gå jättebra.

annca: Vi skulle bara bli hedrade om du vill göra det.

Anonym: Inga photoshoppade bilder i boken. Det är privata bilder ifrån oss + några av aftonbladets bilder som bokförlaget har "köpt" av fotografen.

Certina: Vi kommer ju vara ute i minneslunden. Vi får se, men det kan nog tänkas att det kommer in bilder därifrån eller ifrån minnesstunden. Det kommer hit en tysk journalist på söndag. Det ska ju bli lite intressant.

MariaLemon: Det är Beckah82 som har gett oss den. Den här så himla fin och träffande trots att hon skrev den väldigt tidigt.

Nu tänkte jag in och uppdatera bloggen lite så ni kan läsa om vår dag.

• Therese6699

Solrosen 74: Ja, vi får rätt mycket post. Ska tippa på åtminstone 100 - 150 brev / dag. Vi öppnar dom och läser igenom alla både Nicklas och jag. Sedan skriver vi ned adresserna på dom som har lämnat dom och så skickar vi iväg tackkort. Kan hända att vi har missat något tackkort någon gång. Det är ju liksom lite mycket. Men det är bara trevligt. Så många fina brev som vi har fått.

Kramar
    Therese

• Therese6699

Solrosen 74: Det tycker jag att du kan hälsa Viktor med kramar ifrån oss.

FLisaskruttan: Han valde räkchips och sedan friterad kyckling med currysås.

• Therese6699

Corinne 7: Från början tyckte jag att det kändes jobbigt, men sedan när jag började skriva så insåg jag att jag inte skulle hinna allting själv och då kändes det bra att bokförlaget kontaktade henne. Hon har ju varit med sedan första artikeln i aftonbladet. Sedan får ju jag läsa allting innan, så det ska nog gå bra. Men det kändes faktiskt lite konstigt. Men men, vem vet, efter det här kanske jag sadlar om ifrån Systemutvecklare och blir författare istället.

• Therese6699

Toblerone: Jo, det skulle vara en jättefin idé. Fjärilsballonger kanske. Mmmmm undrar vart man får tag på det.

• Therese6699

Kitty Shark: Nej då, vi har inte tyckt att vi har velat haft Tilles minne för oss själva. Innan han gick bort var jag lite orolig för hur det skulle bli. Var lite rädd att jag kanske inte ville tänka på honom jämt. Men så blev det inte, vi är oerhört stolta som har fått varit hans föräldrar.

Kramar
    Therese

• Therese6699

Berkemo: Mmmmmmm tror det var någon gång i mitten på februari.

• Therese6699

Godmorgon, snart ska jag iväg till frissan och försöka få mitt hår att se bra ut. Kan kanske bli svårt, men jag vill ju inte att Tille ska tycka att mamma ser hemsk ut uppeifrån sina fina små moln.

Berkemo: Vi kommer självklart att ha kontakt med Kristoffers föräldrar, vi pratar med dom flera gånger i veckan på telefonen och vi ska åka upp dit en sväng här nu snart. Sedan är det skönt med allt stöd man kan få ifrån människor som har upplevt samma sak. Och det är inte så många i Sverige man kan prata med då.

När man får ett barn med Herlitz så kan man med största sannolikhet säga att både mamman och pappan ber på en defekt gen.

Om man inte vet om vilken defekt man bär på är det jättesvårt att kolla innan tyvärr. DNA strängarna är så 0fantligt stora och även fast just den här varianten heter Herlitz finns det många varianter av DNA strängen som kan vara defekt. Men vet man om att har en viss gen som är defekt. I vårt fall är det en defekt som heter R635X så räcker det med att man kollar med ett blodprov. Så mina bröder kan lämna ett blodprov för att se om dom bär på genen. Men det räcker ju inte att en bär på genen. För att barnet blir sjukt så måste även partnern bära på genen och den är inte så vanlig så rent sannlikhetsmässigt så är risken i stort sett minimal.

För tillfället finns det faktiskt två barn som har sjukdomen (Herlitz) i Sverige just nu. Vilket är rätt mycket, i vanliga fall så är det max ett fall/ år. Men slumpen har gjort att det har varit fler barn än så i fjol. Det finns andra EB varianter och där vet jag inte med säkerhet hur många det är. Räknar man med alla varianter av EB, även dom lindriga så är det ca 600 personer i Sverige som har någon form av EB. Dom vanligaste varianterna är även dom lindrigaste som tur är.

Mandi74: En bild på minnesboken kan du se i mitt galleri under starka bilder. Den andra boken är inte omslaget färdigt på. Men boken ska heta Tille- Lille, dagboken om ljuset som aldrig slocknar, framsidan kommer ha samma bild som var på aftonbladets löpsedel dagen efter vår lilla prins somnade in.

Nu ska jag gå och klä på mig och åka till frissan!

Kramar
    Therese

Svar på tråden Tilles tråd