Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Goddag: Det har varit lite mycket idag. Förberedelser inför morgondagen och lite intervjuer. Håret blev helt okey.. jag är rätt snygg mörkhårig faktiskt *kråmar mig framför spegeln*

JennyMathsson: Skillnaden är den att den boken som är dyrare har jag gjort på www.gordinegenbok.se. Det är en site där man får ladda ned bilder och skriva egen text och så får man köpa en bok. Den var egetligen för oss privat. Men innan det blev sånt jätteståhej så var det några som frågade om dom kunde få köpa boken och då beställde jag liksom lite flera. När sedan fler ville köpa den så fick "Gör din egen bok" hjälpa till. Men den där boken innehåller inget om han sjukdom eller något sånt utan bara roliga minnen och händelser ifrån hans liv.

Den andra boken kommer att ges ut av ett riktigt bokförlag och den kommer komma ut i bokhandeln. Den innehåller dagboksanteckningarna och saker jag skrev innan jag började med dagboken. + bilder på Tille förstås. Och när jag skriver EB föreningen så menar jag förstås Tille fonden. Den enda pengarna som inte går direkt till Tilles fond är pinsen. Dom går till själva föreningen direkt.

Det har kommit in ca 300 000 kronor till fonden. Så det är jättebra och då har inte aftonbladets pengar kommit in än.

Nu ska jag faktiskt gå och starta grillen för vi ska grilla för första gången i år.

STora kramar till alla.
    Förreste, vi kommer ha ballonger på begravningscermonin för det har Toblerone fixat : )

Therese

• Therese6699

Godkväll: Snart ska jag ta och lägga mig så jag är pigg imorgon. Det kan behövas kan tro. Vi har gjort så himla fint här hemma. jag ska försöka knäppa kort sedan så ni kan få se. Både hans minnesbord och ifrån begravningscermonin.

Lotta N: som du redan har fått svar på så ligger det rätt mycket snö kvar här.. men det har aldrig hindrat lite grillning : ) Vi käkade entrecote och potatisgratäng. Jag lyckades precis när jag skulle skära till första tuggan att vippa tallriken på golvet... jag blev inte så glad, men katterna blev desto gladare. Det var tur att vi hade mycket kött.

Angelica: Cermonin börjar klockan ett imorgon.

Tussane: Vilken otroligt fin dikt din dotter har gjort. Krama henne från oss.

IremlinFraNorge: Liam ville att jag skulle skriva att han tackar så himla mycket och att spelet "äger", det betyder att det är häftigt har jag fått lära mig.

Madd3: Det kan komma en dokumentär, en väldigt vacker sådan om Tille. Men det beror lite på hur vi känner och om SVT vill visa den. På något sätt skulle det kännas skönt om ni fick se Tille i rörliga bilder.

AnneB: det är helt okey.

Pyret: Liams mamma bor i Örebro. Han har bott med Nicklas och mig i 7 år så han är ju hemma hos oss. Men han träffar sin mamma då och då. Dea, Liams helsyster bor med sin mamma har varit här rätt mycket nu fram tills hon började i ettan. Då blir det ju genast lite svårare.

Nötkaka: Vi kommer inte se Tille imorgon. Vi gjorde som så att alla i släkten kom hem till oss samma kväll som Tille somnade in. Då sa dom hej då!

Imorgon kommer jag nog vara in hit en sväng på förmiddagen. Sedan blir det nog ingenting förrän sent på kvällen.

Stora godnatt kramar
    Therese

• Therese6699

Just det... Toblerone... så himla sött av dig att ordna det här med ballongerna!

• Therese6699

Gomorgon. Solen skiner från en klarblå himmel här. Finare väder hade vi nog fått leta efter kan jag säga. De känns tungt att den här dagen till sist har kommit. Men på något sätt så känns det riktigt skönt också. I ett halvår har våra liv stannat upp och vi har fått tagit del av den vackraste ängeln av alla. Men hans tid här på jorden har tagit slut och vi kan sakta börja ta nya steg och börja något nytt. Tille kommer alltid uppta en stor plats i våra hjärtan och även i en del andras. Hans syfte hade inte kunnat bli klarare. Med det i tanke så hoppas jag att jag kan se på hans tid här med ljus i sinne och tanke.

Klockan ett börjar cermonin.

Kramar
    Therese

• Therese6699

Godnatt kanske jag ska börja det här meddelandet med. Jag är i alla fall jättetrött och ska ta och ramla i sängen. Min yngsta bror och hans tjej ska sova över här inatt. Vi har suttit och spelat lite sällskapsspel. Imorgon ska vi ha en heldag med Dea och gå på bio, restaurang och bada. Ska bli skönt att få göra lite "normala" saker.

Anonym: Vi filmade inte cermonin. Men vi knäppte väldigt många kort.

Nymfoman: Dea var 2 år och 3 månader och Dea var 10 månader när Nicklas och jag träffades. Sedan dess har Liam bott med oss.

Mammatill2: Vi hämtade Dea efter cermonin för hon ville inte vara med på den. Hon tyckte det blev för jobbigt. Men vi har kollat på alla kort, bildspel och filmsnutten nu så det gick bra det också.

Filipen: Jadu, det var en intressant fråga du ställer. Jag vet inte om jag kan svara på en gång faktiskt. Han blir ju aldrig borta för alltid eftersom han alltid finns inom oss. Det känns inte som han har rest bort heller, för då väntar man sig honom tillbaka. Måste nog fundera lite på det där.

Sådär, det var ju inte så många frågor.
    Jag ska försöka lägga in några bilder nu ifrån idag.

Kramar
    Therese

• Therese6699

Gormorgon: Solen strålar här idag igen. Det kommer bli en kanondag. I morgon har vi minnesstunden för alla vänner och bekanta. Han som skrev "Hey little man" Till Tille kommer hit med en skiva idag så vi ska få höra hur den låter och inte bara behöva läsa texten. Min kompisar, mamma och Nicklas pappas sambo har bakat en himla massa bullar och kakor så det räcker till en hel tomte armé, så nu räcker det nog till alla våra kompisar flera gånger om.

Nötkaka: Vi har bara en film med Tille och det är den fina bildsekvens som dokumentärfilmaren filmade. Men jag skulle tippa på att vi har uppemot 1000 kort på vår lilla prins.

Badiolo: Skicka ett meddelande till mig med din adress och hur många pins du vill ha så skickar jag dom så fort jag får nya ifrån EB föreningen. Det kan ta någon vecka. Men jag hoppas det går bra.

Nu ska jag gå och göra mig iordning inför dagen.

Kramar
    Therese

• Therese6699

Godkväll, nu har vi haft en heldag. Det har varit underbart skönt. Vi var ju först på auktionen. Dea ropade in saker för säkert 600 kronor. Lite mycket pengar kanske, men det går ju till Tilles fond så det var det värt. Hon köpte en skateboard, vaser, porslinskatter, en stor porslinshund och en jätteglasskål. Efter vi var där så åkte vi och köpte nya tapeter till hennes rum. Hon är ju sju nu så hon vill inte ha gula Nalle Puh tapeter nu. Ice Age 2 var nästa schema punkt, den var riktigt bra. Sedan så ville Dea äta med pinnar så då gick vi på en china restaurang. Det passade jättebra för både Nicklas och jag gillar chinamat. Därefter bar det iväg för att hämta upp Liam hos morfar och nu sitter dom och ser på en film. Så det har verkligen varit en bra dag. Vi kallar den för "skämma bort Dea dagen". När Liam har varit hos mamma ska vi ha en sån dag för honom också.

Tetluva: Dea är sju år och fyller åtta i augusti.
    Hillson: Tyvärr har jag inte fått några nya siffror sedan i mitten på förra veckan och då var det ca 300 000 kronor. Vi får se i övermorgon för då får jag nya rapporter : ) Vi hoppas på mycket.

Certina: Jo vi bor i ett hus, rätt stort faktiskt och vi trivs väldigt väldigt bra i det.

Nu ska jag kolla på en finfin present till Nicklas pappa tills han fyller 60. Men jag kan tyvärr inte skriva här vad det är för han lusläser dom här sidorna : )

Stora varma kramar ifrån mig.

Therese

• Therese6699

Godkväll... Nu ska jag snart hoppa ned i sängen.

Desse: Tomhet känner vi inte direkt av. Däremot en viss saknad.

Toblerone: Det blidde inga kläder, vi hann inte med det riktigt. Det får vi ta nästa gång hon är här.

Pofia: Jo det kommer en tysk journalist hit en sväng.

Minna1977: Hörde lite rykten om att det var nästan 30 000 kronor. Men jag har inte riktigt fått det bekräftat.

marialemon: Jorå, dom tar det bra. Dom har ju också levt med det här länge länge.

Kramar
    therese

• Therese6699

Godkväll: Nu har jag läst igenom allt. Det blev en del då jag inte har haft tid att läsa under dagen. Men det har varit en underbar dag. Det är många som har ställt frågor om resan till Thailand. Så här kommer det ett svar till alla er.

Nicklas och jag ska åka själv till Thailand, vi ska åka på en två veckors semester med barnen till sommaren. Den har dom fått varit med och utarbeta. Liam kommer vara hemma här med min mamma och jag är rätt säker på att min mamma kommer skämma bort honom som en liten prins. Sedan tänkte hon ta med han till Stockholm över en helg. Vi ska åka den 7:e maj och vi ska bo på Kossa Mu.. Eller Koh samui som man också kan säga. Min moster var där och tyckte det var underbart. Vi har inte varit i Thailand innan så det här blir första gången.

Kerstin001: I don't really know if you can send money like that. But there is a EB union in Germany that can need some money too : )

Malinoniklas: Tilles minneslund är i Hässjö kyrka. Där är min mormor och morfar också så han behöver inte känna sig ensam.

Cineline: En otroligt fin bild!

Tusenlilja: Jag var in och kollade i ditt galleri och det var också massa fina bilder.

Loppan1: Jo, Liam och Dea har samma mamma.

Klöverdam: Boken kommer kosta ca 60 kronor och bokförlaget kommer skänka hela vinsten till Tilles fond. Helt otroligt tycker jag.

Isahan: Jo den killen har också samma variant som Tille´+ att det finns ett turkiskt par i Sundsvall som också har en son med samma variant. Så det är otroligt många fall i fjol och i år.

Hemgårn: Japp, vi checkar.

74Alfons: Man skulle kunna tro att stackars Ewald fick servera. Men hans problem var nog mest att han smet ut i en timme, han är innekatt så det blev nog lite jobbigt. Vi får väl som om det kommer några kattungar inom kort som är lite lik birmor. Då kan man ju förstå vad han hade gjort. Så han var nog mest trött över det och att han måste heja på alla människor. Det var min stackars mamma som var här och slet med all servering. Världens bästa mamma. Jag hoppas hon läser det här!

• Therese6699

Desse: Jadu, vi hade lånat ca 20 vaser, + att vi köpte några på auktionen. Sedan hade vissa varit lite förutseende och tagit med vaser. Så det gick faktiskt bra.. ska tippa på att vi hade ca 60 buketter och ca 20 talet andra blomuppsättningar i kruka. Sedan fick vi några träd och lite rosor. Så det blir väl till att ställa sig på knä i sommar och gräva lite.

När det gäller bullar och kakor så kan jag säga så här. Mamma bakade bullar och tre sorters kakor. Min kompis Lottis bakade kakor och falska potatisbakelser, en annan kompis Linda bakade dumlekakor och några andra kakor, Larra bakade också kakor och lite annat grejs. Nicklas pappas sambo hade också bakat. Så jag kan inte annat göra än att ta av mig hatten och tacka för det.

Svar på tråden Tilles tråd