Inlägg från: Therese6699 |Visa alla inlägg
  • Therese6699

Tilles tråd

Nu blir det ett sista inlägg ifrån mig ikväll...

Kinis: Tille är den enda som har Tille som tilltalsnamn i Sverige. Jag såg också nu när jag var in att två styckna hade det som mellan namn. Jag googlade på Tille bara för någon dag sedan och då ínsåg jag att det fann en del författare som hette Tille. Fast inte svenska då förstås. Men det visste jag inte när jag kom på det : )

JohannaAxelsson: Blommorna var jättefina blå lite större blommor med vita små runt omkring och så lite gröna blad : )

Vännen: Jajamensan vår prins är än så länge den enda med Tille som tilltalsnamn : )

• Therese6699

Godmorgon: Jag kan säga att när vi kom ut ifrån sovrummet imorse så slogs vi nästan omkull av den mäktiga blomdoften. Kan nog inte beskriva hur mycket fina blommor vi har fått. Vi fick även lite biobesök och och en natt i suiten på Södra berget. Den kanske vi hade tänkt att utnyttja ikväll. Skulle passa bra nu när Liam är nere hos sin mamma. Det är ju inte så ofta han är borta. Vi får se om den här ledig.

Idag ska jag iväg på jobbet på ett kort möte, sedan ska Nicklas och jag göra vår första träning på en evighet. Det finns risk för en hejdundrande träningsvärk imorgon.

Frippa: Det där är både Dea och Liams favoritbild.

• Therese6699

Godkväll: Nu har dagen börjat lugna ned sig igen. Idag ska jag banna mig ligga i sängen och sova innan klockan ett. Det borde vara förbjudet att ha TV i sovrummet : )

Kapet: Det känns bra idag. Men jag är rätt så trött. Det blev rätt mycket igår och idag har det också varit fullt ös faktiskt. Men imorgon har vi inget speciellt planerat och på kvällen ska vi utnyttja ett presentkort som vi fick ifrån några kompisar. Vi ska bo på hotell Södra berget en natt. Det ska bli skönt.

Morty: Pluto123 svarade på din fråga. Men jag kan säga det igen. Det är "Nallebud" små nallar med små fina hjärtlappar där det står hälsningar ifrån den som har skickat dom.

HeWe: Det gick bra med den tyska journalisten. Men hon blev himla tagen och kunde inte se på filmsnutten om Tille för då började hon grina. Hon intervjuade oss, men vi pratade engelska så det gick bra. Jag läste ju tyska i tre år på gymnasiumet, det var ju när jag var 18 så det var ju ett tag sedan kan man lugnt säga. Men att läsa brukar gå bra, det är värre att skriva.

Berkemo: Jag förstår din fråga. Vi har inte tyckt att livet varit slut någongång under den här tiden. Dock så har vissa perioder varit väldigt väldigt jobbiga psykiskt. Och faktiskt så har vi tagit med Tille på allt som vi har gjort. Det var sista månaden som det blev lite värre med det för då var han så dålig att det kändes jobbigt att ta med honom. Men vi har ju haft våra liv här hemma. Vi har ju bjudit hem massor med folk och så. Och det är ju faktiskt så att vi har varit i en jättesvår och hemsk situation, men livet går ju liksom ändå vidare.

Nu så ska jag ta och läsa lite mail.
    Kramar
    Therese

• Therese6699

Godkväll igen : )
    Desse: Jag vet att det kanske ser ut som vi gör mycket. Men innan Tille så gjorde vi ännu mer. Så i jämförelse med det så är det här lite :) Men jag förstår din oro och imorgon ska vi slappa på hotell och snart ska vi ju iväg till Thaíland så vi får se hur det går.

Tilles fond har nu passerat 300 000 kronor strecket med råge och då har inte aftonbladets 50 000 kommit in och inte dom 30 000 kronorna ifrån auktionen och inte heller alla som satt in gåvor i sambande med Tilles begravning. Så utan att ta i alla för mycket så skulle jag tippa på att det är uppe i åtminstone 450 000 kronor. Sedan väntar vi på pengar som vi ska få in för pinsen och så och jag kan nog säga att Nicklas och jag har säkert över 1200 pins som ska ut. Vi har dock inte kunnat betala in inbetalningskortet ifrån första omgången för vi har inte ens fått in pengarna ifrån 1/3 än. Men jag antar att dom kommer när lönen kommer inramlandes : )

Stora kramar ifrån mig som faktiskt tänkte gå och lägga sig nu!

Therese

• Therese6699

Angående filmsnutten så får vi inte lägga ut den på nätet då det är musik på den som i så fall måste checkas upp med skivbolaget. Men förhoppningsvis så blir det en dokumentär i alla fall. Vi har sagt att vi tycker det är okey.

• Therese6699

Godmorgon: Har sutti och tittat på hotell hela förmiddagen. Det som vi ville ha var fullbokat *SNYFT*

När det gäller den "nya" sundsvallfamiljen så är det den jag skrev om i min dagbok för ett tag sedan. Jag har pratat med dom några gånger och jag hoppas dom ringer om dom har några fler funderingar. Det som Tille har bidragit med är ju att dom fick sin diagnos fort. Så dom slapp tiden av ångest innan. Iofs är inte diagnosen rolig. Men i alla fall så tyckte Nicklas och jag att det är bättre att veta vad man har att "slåss" emot.

Tygbiten: Nja det går faktiskt bra ändå. Vi kan ligga ute med pengarna.

Kerstin001: The jounalist worked for BILD. I don't really know it the German bokcompany wants to give out the book. We have to wait and see. I you send me your adress, then I can send pins to you. But I can take some weeks because we have to order more from england.

Kramisar
    Tehrese

• Therese6699

Roysan: Minneboken har bolaget sagt att det tar ca 2-3 veckor ifrån det att man har beställt den. Men jag har hört att det är en del som har börjat få dom så det lär nog komma snart ska du se.

• Therese6699

IrmelinFraNorge: Skicka din adress igen till min meddelandebox. Jag har ett dokument som är 36 sidor långt med adresser i och dom står i den ordningen vi har fått in beställningarna så jag kommer lägga med din adress i slutet på listan.

Kramisar
    therese

• Therese6699

Goddag: Boken (Tilles liv) som ni börjar få nu är den första boken som jag egentligen gjorde som minne av Tille till oss och vår närmaste släkt. Den andra boken (Tille-Lille, dagboken om ljuset som aldrig slocknar) är det ju iofs också jag som har skrivit, men det är ett bokförlag som ger ut den. Den är inte i tryck än utan den kommer om ca 1 månad.

Tille är ett namn som jag hittade på för jag tyckte det lät bra. Kort och speciellt men inte överdrivet speciellt.

Det blir bara Nicklas och jag som åker till Thailand. Dea är med sin mamma och Liam ska vara hemma här med min mamma. Hon ska ta med honom till Stockholm över helgen så han lär nog mysa till det : )

Solrosen74: Skicka tillbaka en av böckerna då. Om du inte har någon kompis som vill köpa.

Snuttgurka: Jo det går rätt så bra på dagarna faktiskt, fortfarande är det rätt mycket att stå i. Men ikväll så ska vi bo på hotell och slappa till oss!

Kristoffers sida kommer man till genom kepa71.

Kramar
    Therese

• Therese6699

Hej på er: Jo jag kände till andra fallet i Sundsvall också. Men jag ville inte prata så mycket om dom så länge dom inte ville det själv. Men Ilknur som mamman heter finns här på FL har jag sett.

När det gäller hudtransplantaten så är det till för barn som har väldigt mycket sår på utsidan för att kunna göra så att det blir bättre för dom. Tyvärr är det inget som botar. Varken Tille, Kristoffer eller Berat har så mycket sår. Visst, dom flesta här inne skulle nog tycka det var hemskt. Men det finns mycket värre fall där huden är i stort sett borta på hela kroppen

Vad roligt att ni verkade tycka om den boken. Jag trodde nog kanske att det skulle bli lite tråkig för er då jag hade skrivit om massa ögonblick i våra liv. Boken kan man beställa genom att skicka mail tilleboken@gordinegenbok.se

Nu ska snart Nicklas och jag åka upp till hotellet. Jag har precis varit ute och gått/joggat i en timme och Nicklas är på sjukhuset och lämnar blod. Jag kommer inte vara inloggad något ikväll och imorgon. Men efter det så är jag tillbaka en sväng igen : )

Kramar
    Therese

Svar på tråden Tilles tråd