Inlägg från: Flutterby |Visa alla inlägg
  • Flutterby

Tilles tråd

Hittade en psalm som jag tycker passar i dag: "Psalm 744 Barn och stjärnor föds i mörkret utan skydd av våldet och vapen. Mitt i mörkret bjuder livet oss att växa som en låga.

Ljuset bär oss. Gud är nära i ett litet barn som ser oss. Ljuset bär oss. Gud är nära i ett litet barn som ser oss.

Bär vi barnet i vårt hjärta blir vi bot för världens plåga. Gud är hos oss, ljus i natten, för att hjälpa oss att våga

Ljuset bär oss..."

Ljuset, det är Tille det!

• Flutterby

Den här dikten av Barbro Lindgren är fin, vill "ge" er den i dag:

"Nu föds ett barn
    och nu
    och nu
    En stund på jorden
    föddes du
    Och någon andas
    sista gången
    varje stund
    Nu andas någon
    inte mer
    och någon ser
    för sista gången
    nattens gråmoln brista
    Varenda dag
    är alltid första dagen
    och den sista"

Önskar att jag kunde se alla ballongerna, men jag får "se" dem i huvudet i stället.

• Flutterby

KL.13.00 ska jag gå ut och tända ett ljus i vår trädgård. Jag hoppas du kan se det, Tille!

• Flutterby

Vad fint du skrev i bloggen, Therese. Underbart skönt att det blev så vackert och stämningsfullt och att ni kunde ha lite roligt efteråt, det värmde gott att höra! Tänker på er i fortsättningen också och lovar att titta in så ofta jag kan.

• Flutterby

Oj vilken utmattad katt!

Skönt att ni hade en fin dag, förstår att ni alla är helt slut nu! Underbart att ni har en skön semester att se fram emot.

Fortsätter tänka på er och på Tille. Några av hans fjärilskompisar hälsade på hos oss i går.

Önskar er allt gott!

• Flutterby

Har tittat på inslaget nu, det var jättefint! Ska titta på det igen ikväll, när lillen somnat. Han var med nu o satt i knät på mig när jag kollade och när Tille kom i bild så log han och pekade på skärmen och gjorde sitt "babyläte" som han gör när han ser bebisar! (Han är 13 månader och ääääälskar barn! )

Man förstår varför Tille valde just er som föräldrar! *kramar om*

• Flutterby

Nu var det ett tag sedan jag skrev något, men jag "titta till" er varje dag, bara så ni vet!

Ha det bra och hoppas vårsolen fortsätter lysa på er!

• Flutterby

PS: tur att förkylningar inte smittar via internet, för här hemma är vi dunderförkylda alla tre! *suck* Ha en underbar semester!

• Flutterby

Hallå i solskenet!
    Tack för alla fjärilskompisar du skickar till mig, Tille! Blir så glad när jag ser dem!
    Önskar er en härlig semester!

Svar på tråden Tilles tråd