• Springsteen

24åriga syrror

lite kul att prata med andra syrror i samma sits och ålder..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 16:25:50:
    Sjuksköterskor = syrror

Hittade ett gäng likasinnade med samma BIM, ålder och yrke.. så tänkte vi kunde fortsätta i en ny tråd...

• Svar på tråden 24åriga syrror
  • Kotten81

Blev klar i juni 2004, jobbade då ett tag på Sahlgrenska Göteborg på en geriatrisk avdelning. Fick sluta pga nedskärningar, flyttade då tillbaka till Ksd (min studieort) för att jobba hör...var timvikarie en kort period (ca två månader) på neurologen och ortopeden, sedan hamnade jag på Mava - medicinsk akutvårdavdelning.

Ärligt talat är jag rätt trött på vården, iallafall den kassa lönen. Funderar ev på att söka mig till ambulansen / ngt läkemedelsföretag. Men arbetsmarknaden är ju inte den bästa...

• Springsteen

Men kotten... ambulansen är väl relativt lätt att komma in till??? resurscare har ju annonser ute jämt...
    Ingen av er som funderar på att läsa vidare??? De bästa jag gjort känner jag

• Kotten81

Springsteen: Här är det svårt att komma på ambulansen... Det är så populärt. Jag har funderat på VUB, kanske till barnmorska. Vi får se, blir lite svårt rent ekonomiskt.

• Springsteen

Är du fast anställd??? Här är det studiebidrag till dem... förutom på min vub som är så pass ny... så kan man söka csn utöver de... Men jag fick ut mer denna månaden än vad jag fick när jag jobbade heltid som syrra.. och har då inte jobbat ihjäl mig!!!

• Tett82

Hej på er!
    Jag tjänade en massa på att byta från landstig till kommun, får ut mer i lön nu när jag jobbar 80% inom kommunen än då jag jobbade heltid i landstinget! = ) Jag funderade på att läsa till distriktssköterska fört, men nu vet jag inte, ska jobba och känna efter lite ett tag till... Helst en bäbis först! = )
    Kram

• Springsteen

Har ni oxå upplevt att alla omkring er tjatar om att är det inte dax snart??? kommer de inte en liten snart?? menade blickar osv??
    Var hos mormor häromdagen och hon tog mig på magen och nickade menande ( i o för sig så tar jag de positivt då hon har en förmåga att känna saker på sig) Nu när vi bytte bil i veckan så har ALLA frågat.. och ingen tror på svaret att jag åker faxtist ca 65mil i veckna när jag ska till skolan.... alla tar för givet att de är en unge... och de skulle vara så skönt att kunna säga ja vi försöker eller ja... jag är gravid... Jag är sååå fruktansvärt dålig på att ljuga...

• Tett82

Haha...jag känner igen mig! Min familj frågar hela tiden, för de vet att vi är så barnkära. Sen skaffade vi också kombi för en månad sen och då du...åhhh...då blev det ju värre! På jobbet undrar de också... Och jag bara flinar och säger "Vi övar än så länge!" ser troligen ut som en tomat i ansiktet...haha!

• Springsteen

jag har slutat att svara... Sambons mamma frågade idag om det kommer barn efter att han är färdig i skolan.. ohc det gör det ju garanterat... Skrattande förhoppningsvis lite innan... Flört

• Kotten81

Jag hade blivit glad om släkten tjatade... Hos oss är det tvärtom, mamma skule nog dö på fläcken om hon visste att vi försökte skaffa en bebbe. Hon tycker inte om min sambo, så gud vilket liv det kommer bli om det tar sig (hoppas hoppas hoppas!).

Som tur var bor inte mina föräldrar här, sambons mamma och pappa har däremot frågat.

• Kotten81

Och förresten; Springsteen: det låter lockande med VUB! Jag måste bara bestämma mig VAD jag vill läsa, så jag inte hoppar på ngt i onödan... Åker du 65 mil till skolan?? Det låter långt..

Svar på tråden 24åriga syrror