• Springsteen

24åriga syrror

lite kul att prata med andra syrror i samma sits och ålder..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 16:25:50:
    Sjuksköterskor = syrror

Hittade ett gäng likasinnade med samma BIM, ålder och yrke.. så tänkte vi kunde fortsätta i en ny tråd...

• Svar på tråden 24åriga syrror
  • mitralis

Hej! En glad syrra som också vill bli mamma snart. Läste om inläggen här ovan om familjen. Mina föräldrar misstänker nog att vi försöker efter att vi var uppe och hämtade det ärvda skötbordet i höstas, man ser riktigt hur deras ögon lyser av förväntan, vilket inte är så kul- med tanke på att vi inte har plussat ännu.

Inte blir det bättre på jobbet där alla försöker lista ut vem det är som ska ha barn här näst. I påsk när jag jobbade fick jag höra: "när du började här var du så liten och smal och nu har du lagt på dig några kilon om rumpan, är du inte med barn?" och "har du inte en liten mage där?! Det kan ju börja så också" Då är det inte så kul att övertyga dem om att man inte är med barn...

• Kotten81

mitralis: förstår att det säkert kan vara jobbigt när folk tjatar...speciellt när de säger så där, gud vad plumpt! Åh vad arg/ledsen jag hade blivit.
    Jag känner ju som sagt att det vore roligt om släkten (föräldrarna...) "tjatade" lite, eftersom de just nu bara är totalt jätteanti.

• Suddisen

Här e en till syrra som gärna vill va med! Är dock 25 (ska fylla 26 i vinter), men man kanske får va med iaf....
    Blev färdig syrra juni-04 och har jobbat på Medicin sedan dess, först på hjärtmedicin och nu är jag på Stroke/neuro. trivs jättebra med mitt yrkesval, kan dock tänka mig att läsa vidare längre fram...
    Jag och sambon håller på för fullt i bebisverkstan. Hade väldigt försenad mens sist, så jag vet inte riktigt hur jag ska räkna denna gången... Men det är iaf 46 dagar sen jag hade mens sist, så jag är på BIM+ i alla fall. Testar nog på lördag morgon om det inte hänt nåt innan dess!

Springsteen: Vad läser du för VUB? *nyfiken...*

• Springsteen

Du är välkommen suddisen...
    Jo jag läser kirurgi vubben.. den nya... alltså inte operation... Flört Stroke neuro har jag varit på o sommarjobbat under grundutb... tycker oxå de är skitskoj... Vet inte vad jag vill jobba med egentligen.. men vill inte vara på psyk i alla fall.. så långt har jag kommit!!!

• Elemmire

Hejsan

Tänkte, om Sudden får vara med kanske ni kan sträcka er och släppa in mig också? Jag är nämligen 26, men min sambo är 24 så det kan väll väga upp det hela

Färdig syrra januari -04. Har jobbad på kirurg (både övre och nedre + urologi), sen medicin (allmän + gastro) och nu kirurgi igen (nedre, akut + elektiv)

Springsteen -
    Låter väldigt intressant med din VUB! Var finns den? Älskar kirurgi, känner att det är det jag vill fortsätta med.

Är sugen på liten bebis. Båda mina systrar har fått bebisar nydligen och jag känner längtan växa.

Väldigt många unga tjejer på min avdelning = många gravida eller mammalediga så inga spekulationer för snart dyker nästa upp garanterat Gifter oss i oktober så det är ingen som tror att vi skulle försöka, men det blir nog så ändå

• Springsteen

Elemirre: Visst är du välkommen...

jag läser i halmstad/varberg... men den finns för fast anställda i linköping oxå... VI är bara 5st i våran klass.. men de är kul.. första terminen läser vi med op och narkos, första 15p med ambulans o iva oxå... Så vill man komplettera med någon annan så är det ju enkelt.. bara 20p max 25p... Sen är det 10v praktik nästa termin o sammanlagt 11v...  O är man van kirurgare får man gärna vara på iva  op narkos akutmott... och man kan få kreditera av praktikveckor!!! Jag ska vara 5v kirurg och 2½iva(narkos) och 2½ akutmott..  Jag är inte van vid somatiken alls längre... Generad ta prover är det enda som jag känner att jag kan typ.... de är illa så fort man glömmer...

Sitter just nu och sliter mitt hår för jag är såååå dålig på smärtfysiologi... någon som är haj på de så får ni gärna komma in på msn.. ros_camilla@hotmail.com Skrattande

• mitralis

Åh, vad sugen jag blir på att läsa vidare när jag läser springsteens inlägg. Fast jag vet inte vad jag vill bli.

Har funderingar på barnmorska, men jobbar nu på akuten och en akutobservationsavdelning för alla kliniker och tycker att det är jättekul, så jag har endel funderingar på att fortsätta i den banan.

• Springsteen

Kan i alla fall rekommendera akutmedicin kursen!!! Den behöver man nog oavsett vilken inriktning man läser!!!

• mmian

Hejhej! Maria, 24 år jobbar som syrra. Dock inte inom humanvården utan med hund och katt Ha en bra solskensdag!

• Springsteen

Åhh trevligt mmian Välkommen.. får man fråga efter något bra husknep mot mjäll hos katten??

Sitter med ett smärtarbete som ska vara inne i morron senast kl 8:00 puhh en del kvar... känns så jobbigt just nu..... (behövde en pausOskyldig)

Svar på tråden 24åriga syrror