• Springsteen

24åriga syrror

lite kul att prata med andra syrror i samma sits och ålder..

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-16 16:25:50:
    Sjuksköterskor = syrror

Hittade ett gäng likasinnade med samma BIM, ålder och yrke.. så tänkte vi kunde fortsätta i en ny tråd...

• Svar på tråden 24åriga syrror
  • Springsteen

Tett82 jag vågade inte säga de.. HemlisSkrattande vågar inte hoppas Cool men känner mig ungefär så här Skrikandes (vill bara skrika...)

• mmian

Kotten81- tycker absolut, många mindre ställlen tar också mot även om du inte får se lika mycket där! Prova, du kan ju alltid tacka nej om det nte passar eller känns rätt! Vi har ju sex sådana lärlingar om året plus praktikanter från djursjukvårdarutbildningen så vi har ganska många att lära upp och det är så kul!

• Springsteen

Vi fick 4 av 4 på rapporten vi lämnade in.. båda var helt säkra på att vi skulle få komplettera!!!! Skrattande

• Ljung

Hej
    Får jag vara med på ett hörn? Trots min ålder på snart 28 år. Det är långt kvar iaf.. Syrra är jag med. Att man säger så idag? Har 6 veckor kvar på en VUB i intensivvård. Hemskt jobbigt men otroligt skoj har det varit. En dröm sedan jag var färdig sjukksöterska jan 01. Jag uppmuntarar alla där ute som funderar på VUB. Trots att ekonomin inte varit den bästa, men det är ju tidsbegränsat. Nu är det bara en lite i magen som fattas. Vi kämpar på. Ingen lycka ännu.

• Springsteen

De är gränsfall ljung Flört Men du är VÄLKOMMEN de me..

Idag ska jag åka till liseberg med 45ungar  i gula hattar puh... har packat ner extra sockor och förstaförbandskitet... men de ska bli skoj!!!

Ha en bra dag allaihopa!!

• mmian

Springsteen- Tjoho! Grattis till resultatet på rapporten!

• Kotten81

Springsteen: Grattis till bra betyg!! Vi har väl BIM samtidigt, väl? Hur går det för dig?? *nyfiken*

Ingen syrra som plussat eller så...? Håller iaf tummarna för oss vårdpersonal, hä hä. Jobbade i natt, sista natten av fyra...åååh vad gött det är att vara ledig. Gick upp elva, så jag är liiite seg..

• Elemmire

Fick reda på att en syster på mitt jobb är gravid, v 12. Jag vill också! Vi är bara 4 som vet om det ännu, tycker det är så underbart att man vill skrika ut det för hela världen Fick berätta det för sambon. "Jaha?" var hans svar, som inte känner henne. Men det känndes bra att få berätta för någon. Undrar hur länge man kommer kunna hålla tyst när man väl är gravid?

• Springsteen

Hej hej...
    har visst glömt bort min tråd... Finns här några kvar.. hur har det gått???
    Själv plussade jag fredagen innan valborg!! är i vecka 8 i morron!!!
    mår så där.. men de är ju härligt i alla fall...

• solen13

hej!
    får jag vara med på en hörna? Jag har i och för sig 1termin kvar innan jag är klar.
    Vi planerar att få en bäbis strax efter att jag är klar med min utbildning, vad tror ni om det? Det verkar inte finnas så jätte många jobb ändå plus att jag måste göra min c-uppsats i vår annars kommer jag aldrig in på barnmorskeutbildningen.
    Har äl i dag så jag hoppas det tar sig, vi hade mys i går och i tisdags. Min man vill gärna ha en flicka då han har 1pojk sedan innan och 1 pojk med mig.

• Springsteen

Välkommen solen13... Var läser du nånstans???

• solen13

I Kristianstad. Ska sommarjobba på förlossningen och BB. Man blir ännumera sugen då så jag hoppas snart att jag är gravid.

• Springsteen

Vad trevligt.. mmm man blir lätt sugen när man ser dem.. Har du varit där innan??? Kan oxå tänka mig attman kan bli lite avskräckt!!!!!

• solen13

Springsteen: Jag var där på praktik i höstas men bara 2 dagar, fick vara med på 5förlossningar. Jag ska läsa till bm sen så det avskräcker inte mig. Risken är bara att om jag blir gravid och mår illa i början så mår jag ännu mer illa om jag är med och förlöser någon.

Svar på tråden 24åriga syrror