Kotten81- Jag är inte syrra inom humanvården sen tidigare, har jobbat på djursjukhus sedan januari 2003. Att bli djursjukvårdare är i regel ganska "lätt" på ett större djursjukhus, utlyser de tjänster så sök, vi lär upp. MEN- det är inte många av de syrror som kommer till oss som stannar, vi jobbar tufft, jag vet att det är ju inte humansidan också, men det är mycket dåliga djur som dör, avlivningar, diarré, kräk, var och sånt som kan vara jobbigt i början men man vänjer sig. Du ska kunna det mesta (operation, vård, akutsjukvård, röntga, ta blodprov, lägga kanyl, hjälpa till vid ultraljud, förbereda för operation, andas åt patienter och mycket mycket mer) och får gå ner rätt saftigt i lön. Är du fortfarande intresserad så se dig om och ring och prata, de flesta större ställen tycker det är helt okej med humansyrror! Jobbet är underbart, varierande och känslomässigt stimulerande trots att vi går på knäna i den här branchen (också)
Springsteen- funkar det med badolja är hon nog bara torr, hon ser ju inte så tjock ut
Jag hade provat Viacutan innan foderbyte, blir nog billigare så
Tänk på att fiskallergi inte är helt ovanligt bland katt om det kanske kan ha något samband? Lycka till! Och angående arbetet- man kan ju alltid komplettera, bara man lämnar in något