• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • Carre

uhmm.. det kanske var vår lägenhet som var redan fixat så.. alltså att de som bodde förr hade diskmaskinen på samma sätt?..
    Näja, men jag hoppas att ni sliper diska för hand snart

• astri

Vad?!
    Jag bor ju inte i ett Älvsbyhus, men jag har barn i med en älvsbybo... hur går det ihop?
    Innebär det att det står ett älvsbyhus och väntar på mig någonstans

Carre.
    Picknickade ni nåt?

• Carre

Hej Linda!
    Nej, vi var ute på gården ganska mycket men vi åt inomhus Hur gick det för er??
    Vi har faktiskt ätit middag och jag håller på att bråka med Sebastian som står här brevid mig och snor mina chokladpuffar!!

• astri

hur gör man om man lägger ut saker på Blocket?
    Man ska ju betala 20:- i avgift tänkte jag.. kommer det hem en faktura eller?

• Carre

man får en kod och ett telefonnr, då ringer man på nummret och följer instruktionerna, man måste ange koden man fick via majl och då blir det som ett telefonsamtal som kostar 20:- smidigt!! so vill jag att de ska ta betalt här på FL!!

• astri

Ah!! Jamen då ska jag ta och lägga ut imorrn då

Jopp vi hittade en liten gräsplätt där ingen hund eller katt hade bajjat.
    ibland önskade jag nästan att de djuren skulle förses med en kork som bara togs ut ifall ägaren plockade upp efter sitt djur.
    Hundägare är dåliga på att ta undan efter sina hundar, men kattägare?
    De plockar ju inte alls efter sina "raringar" som skiter i varenda sandlåda som de hittar

Jag har haft katt, men den gick fasiken å på låda!

• Carre

Jag förstår, jag har samma problem här på min egen gräsmatta. har grannar som har hundar och de brukar gå lite varsomhelst och bajsar.. bl.a. på min gård!! hur ska man göra??.. jag vill inte bli ovän med grannarna när jag har nyss flyttat, men tycker du inte att de borde ha mer koll på sina djur??

• astri

Jo det tycker jag!
    Jag blev faktiskt less på en som rastade sin, dessutom småaggresiva, hund på min gräsmatta och struntade att plocka upp det. [dessutom fick "lilla fina vovvsingen" gå utan koppel] Så jag
    *fult av mig, jag vet* sa att jag fick ta "reda" på "lilla plutten" om den var utan koppel och var den kopplad hade hon förb* inget på min tomt att göra
    "Lilla plutten" vädrade inte sin bakdel på min gräsmatta nåt mer
    Iofs var ju inte jag heller så poppis, men det kan jag ta.
    Är inte så förtjust i folk i allmännhet, jag tänker inte bli politiker

• astri

Var in på Rumba idag och skulle fråga om de år in rosa äppeltrycks heldressar, det slutade med att jag handlade ett par brallor till Liss!
    Hon har ju nog med brallor!!
    Sen handlade jag ett tangentbord till mig själv, ett ljudlöst som lyser

• Carre

Var har jag sett att de säljer såna dressar?? nånstans på nätet var det!!
    Martin skulle behöva ha en ny tangentbord, jag satt vid hans dator för nån dag sen och var tvungen att bokstavligen slå hård på enter knappen så att den skulle funka, det var verkligen irriterande.. men han klagar inte hehe
    Hur mycket kostade din??

Svar på tråden pitebor.... 2!!!