• astri

pitebor.... 2!!!

Här är tråden där vi från Piteå och byarna runt omkring samlas för att diskutera väder och vind!

Vi som hänger i den här tråden är:
    Pippiprollan - Sabina
    Carre - Carmen
    A N - Anna
    Fam Eklund - Mona
    missteddy - Jeanette
    astri - Linda

VÄLKOMMEN ATT ANSLUTA DIG TILL VÅRT GLADA GÄNG DU MED!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-04-28 21:22:42:
    Slarva - Sandra
    Isa590 - Linda
    Ancha - Ancha
    Ica80 - Erica

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:11:17:
    Nu får vi välkomna ytterligare en medlem till vårt glada gäng i form av:
    DRAKON - Frida

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-13 20:37:59:
    Vi har fått tillskott av ytterligare en glad trio:

dio - Jenny
    Colubrid - Anna
    Chicachula - Maria

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-21 21:32:01:
    Ännu mer har anslutit sig:
    Tinzu - Tina
    jessilundgren - Jessica
  • Svar på tråden pitebor.... 2!!!
  • astri

Nils Fredrik
    Astri Liss Maria
    Siri Elvira *hrmmm* Här kommer godbiten Augustina

• astri

Ah nej, mån tro om jag ska ta och maka iväg mitt arsle till studiebänken nu.
    måste plita ihop lite grann idag i alla fall, så det SER ut som om jag har pluggat

• Carre

Nu ligger mina monster i sängen. Sebastian ligger och läser Bamse

Ja, mina barn är döpta, jag är katolik. Men diskussionen som jag vill inte engagera mig i är att JAG.. och säger det en gång till, JAG tycker att om man döper sina barn i en viss religiön då ska man uppfostra barnet i tron, försår ni vad jag menar??.. alltså jag tycker inte att man ska göra det för traditionens skull eller för att det är fint och sånt.
    Vi går till kyrkan så ofta vi kan, den ligger i Luleå, och Sebastian säger alltid nattbön innan han ska sova osv.. jag tänker lära han om Gud och allt var min religiön innebär, sen när han är myndig om han vill strunta i allt sånt då får han göra det, det kommer att bli hans val

• astri

Carre:
    Mmm, du menar så
    det köper jag!

Det var ett av mina argument till varför jag inte ville döpa mina. Om jag inte riktigt vet vad jag tror på, hur ska jag kunna ge dem en grund i den tron?
    Jag är dessutom den av mina x och mig som går i kyrkan mest Och jag tycker att det är alldeles för lite :-/
    Jag är väldigt kluven när det gäller religion, men jag anser det vara en gansla viktig sa OM man är troende.. typ, förstår någon vad jag menar eller har jag lyckats kollra bort er?

• Carre

uhmm.. jag tror att jag förstår dig

jag respekterar de som döper sina barn spelar ingen roll varför de gör det, men om man inte är troende då kan man lika gärna ha en namnfest eller hur?, det är också fin

• Carre

Martin Sebastian och Daniella del Carmen doh! Martins idé, inte min, måste jag säga hehe

• astri

Carre:
    Precis!

Tyvärr [?] är mina f.d svärföräldrar ganska religösa och de hade aldrig förlåtit Erik om han inte hade döpt sina barn, vad de nu har med saken att göra :-/

Min mamma sa att hon minsann skulle tvångsdöpa min son om jag inte hade gjort det.
    Han döptes först vid nästan 9/10 månader just för att jag bromsade så länge... det känns lite falskt att "viga" dem in i svenska kyrkan och sen inte praktisera tron eller kanske inte ens ha den tron. *hrm*

• Carre

Ja, tyvärr familjen ibland lägger sig i alldelles för mycket och tycker och tänker hur och vad en göra med sina barn.. jag brukar tacka för rådet men köra alltid min own stuff..

Svar på tråden pitebor.... 2!!!