• Minimalla

Norrköpingstråden del 7

Det är dags att starta upp en ny tråd igen så vi inte tappar bort varann...

Här i Norrköpingstråden träffas vi som är sugna på att fika, promenera eller bara umgås, med eller utan barn, fl-veteraner såväl som nybörjare.

Så välkommen in för att prata om allt möjligt, men framförallt för att spåna på när nästa fika ska äga rum!

Det skulle sitta fint med en kopp kaffe
  • Svar på tråden Norrköpingstråden del 7
  • 1malle

Tingan...
    Jag kan ju börja påen lista så får fler fylla i...

* kläder till dig o liten
    * bekväma trosor o amningsBH
    * amningsinlägg
    * hygienartiklar
    * ngt att läsa
    * telefon nummer till de ni vill ringa o meddela nyheten
    * kamera med extra batterier

utöver detta så kan man ju ta med vad man vill...
    Kläder finns på bb, både till bebis o mamma( kanon sköna men apfula rockar)
    handdukar finns o bindor får man där...
    Blöjor till bebisen får man bara några få så ta med dig egna...
    finns att köpa på apoteket men de är lite dyrare där...

Kommer inte på så mycket mer... fast jag nyligen var där...

Kan tänka mig att midsommar blir lite speciell iår för er...
    Lycka till nu så ses vi på fikaträffarna vart efter

• Flisan4

Hej!
    Hittade denna tråden och tänkte det var toppen att kunna fråga just ni som bor i Norrköping.
    Sambon kommer från Norrköping från början, men nu så har tankarna kommit till att flytta dit med barn, fråga.. vilka områden är bra, lugna, dagis. Ni med barn i skolåldern också.. vilka skolor, då årskurs 7-9 är lugnast?
    Svårt att få arbete so usk där?

jättetacksam för svar...

• Minimalla

Här är min lista, jag har rensat lite för jag hade med mycket onödigt, allt på listan är nog inte nödvändigt...

Att ta med till BB:
    Journal
    Förlossningsbrev
    Patientbricka
    Id-kort
    Plånbok
    Småmynt till telefon
    Nummerlista
    Mobilerna + laddare
    Kamera + extra batterier
    TENS-apparat + extra batteri

Tofflor till båda
    Sköna kläder till båda
    Underkläder till båda
    Strumpor till båda
    Amningsbehå/top

Amningskupor
    Shampoo
    Balsam
    Duschcréme
    Deodorant
    Lypsyl
    Hudlotion
    Ansiktscreme
    Smink
    Borste
    Hårsnoddar
    Tandborstar till båda
    Tandkräm
    Öronproppar

Bebiskläder
    Ytterplagg till Liten
    Filt
    Babyskydd
    Napp
    (Gosedjur)

Choklad
    Dextrosol
    Frukt
    Gainomax
    Vattenflaska
    Vetekudde

• Älskade ängeln

klocka får du ta med, för det fanns inte när jag var på bb. annars så har minimalla och 1malle skrivit det som är bra att ha med..

• 1malle

minimalla...
    Tänk om du kunnat vara ute med infon om öronproppar för en sissådär 3½månad sen
    hade behövts kan jag lova...

Flisan4 HEJ!!!

Bra skolor för högstadiet....?
    Min son är 14 o slutar 7:an nu.
    Han går på en skola som heter Larssons, det är en friskola som har barn från 6-16år.
    Toppen fin skola, lugn och med massor med vuxna. Ligger uppe vid folkparken med bra kommunikations möjligheter.
    Vi valde den skolan nu till 7:an för jag inte ville ha in min son på någon av kkmmunens högstadie skolor..
    Tror dessvärre att de alla är lika dåliga/bra...
    Beror på vad man är ute efter... och hur ens barn är.
    På Larssons tillämpar de en vettig pedagogik där eleverna får lära sig att ta eget ansvar, planera, utföra o följa upp.

Bra områden att bo i...
    jisses, det är ett ständigt hett ämne i denna tråd
    Smaken är som baken men jag säger som jag alltid gjort...
    KLOCKARETORPET, HAGA, VILBERGEN, KNEIPPEN... det är nog de områdena jag kan rekommendera....bor själv i klockaretorpet.

Jag är själv usk:a...
    Tror det kan vara svårt att få fast tjänst men vikariat finns det ju alltid, lättare att få jobb som pers.assistent.
    Jag jobbar inom kommunen och hur de har det inom Landstinget vet jag inget om men de varslade massor med usk:or för ett par år sedan som då kom ut i kommunen o "knyckte jobben"...

Hoppas detta inte avskräcker på något vis
    Norrköping är staden nr1...

• Tingan

tack tack för era packlistor, då ska jag nog ta och packa nån dag så jag kan koppla av helt sedan. kan inte fatta att det snart e dax....
    Men en undran har de några typ mjukisbyxor eller linnen att låna på bb? tycker att de där rockarna verkar så varma. och har man inte telefon på rummet som de har på andra avdelningar då räkningen kommer på hemtelefonen sedan? får man använda mobilen på rummet eller måste man gå ut?

Flisan4: Jag tycker mest om de centrala delarna av stan samt Oxelbergen och kneippen. Det beror ju lite på vad man e intresserad av för boende?

• 1malle

TINGAN..

Linnen finns ej, telefon finns att få inkopplad precis som du säger...Och rockarna är inte varma, de är lagom o kanon skäna men ack sååå fula1

• luull

Tingan-
    är i vecka 19 nu så jag har en tid kvar framför mej :D

• 1malle

Bara måste få dela med mig

Min man o min svärfar har idag satt upp staket o fixat iordning trädgårdsmöblerna på framsidan.

Röken ligger tät över gården, grillen hettar och det doftar ljuvligt inne av potatisgratäng och ute av grillat kött...
    Håller just nu på lite och gör tzatziki och sallad...

Det enda som saknas skulle väl i så fall kunna vara den kalla ölen... så där kall så det rinner på utsidan av glaset... mmmmm

Så nu vet ni hur vi firar Nationaldagen "hemma på min gata"

Skickar lite doft av grillat till er alla...
    Tjingeling så länge...

• FridaE

Halloj! Undrar om nån vet nån privat gynklinik här i Norrköping som görVUL? För MVC gör väl inte VUL,om man inte har nån speciell anledning?

Svar på tråden Norrköpingstråden del 7