Jag har själv inte varit på någon seans med Terry, men en kvinna på mitt jobb var och "hörde" honom förra veckan. Hon hade följt med sin dotter, hastigt blev det bestämt och de hade kommit sent till seansen och knappt hunnit in. Kollegans dottern var nr två att bli tilltalad av Terry. Det gällde inte henne själv, utan en kompis till henne vars man dött i en trafikolycka för några år sedan, men hon skulle bli "budbärare" (vilket ofta brukar hända då jag sett på "det okända").
Terry gav henne tre tulpaner och sa att egentligen skulle det vara liljor, för det var tjejens favoritsort, men eftersom hon fyllde år så ville den döde att hon skulle få blommor. Sedan berättade Terry om en händelse, att en främmande man gått fram till de anhöriga som stått vid graven, och sagt att han var medial och att den döde ville ha kontakt. Det var en händelse som var sann och min kollega hade hört talas om denna främmande man som dykt upp vid graven. Min kollega berättade om en mängd saker som Terry tagit upp, vilken resa mannen och hans fru planerade just innan han dog etc.
Detta är andrahandsuppgifter så jag kan inte lämna mer detaljer. Sannolikheten att de pratade om dessa detaljer och dessutom skulle bli hörda av Terry är inte så hög. Huruvida han använde sig av cold reading har jag ingen aning om, men tycker att han i så fall är otroligt skicklig även på det...