• cap

Varför barnfritt bröllop?

Varför bara bjuda en halv familj?
    Tycker man att barn förstör?

Blir så sur?

Kan någon förklara?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-10 12:25:02:
    Vill bara tillägga att jag självklart respekterar deras beslut om ett barnfritt bröllop. Blev bara så besviken eftersom det blir svårt för oss att gå då.

Intressant med allas åsikter!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-05-10 12:25:14:
    Vill bara tillägga att jag självklart respekterar deras beslut om ett barnfritt bröllop. Blev bara så besviken eftersom det blir svårt för oss att gå då.

Intressant med allas åsikter!

• Svar på tråden Varför barnfritt bröllop?
  • ExAnimo

Detta har varit uppe i andra trådar.

Anledningen till att en del vill ha barnfritt:

Kan vara att dom själva har varit på bröllop och/eller hört talas om hur andra barn sprungit runt i kyrkan och vält saker, skrikit i högan sky, lekt stojiga lekar, stulit uppmärksamheten från brudparets högtidsstund.
    På bröllopsmiddagen kanske det ingår alkohol, brudparet kanske anser att det inte hör ihop med alkohol och barn.

(vilket jag själv anser. Barn och fulla vuxna hör absolut inte ihop)

Kan förstå dom familjer som har barn kan bli ledsna eller irriterade. Om bara de vuxna blir bjudna på ett bröllop.

Men som sagt. Ska man inte respektera brudparets önskan?
    Är det inte brudparet som ska få bestämma hur dom vill ha det på SIN stora dag?

• tesseluring

Jag tror att man måste dra gränsen någonstans..det brukar ju bli en hel del barn. Jag håller med de som säger att man ska tacka nej om man inte vill gå utan sina barn. Respektera brudparets önskan, det är ju deras dag!

• Sunflower

Vi hade också barnfritt bröllop

Det var jätteskönt att kunna höra vad alla sa under talen, och se alla kunna sitta ner och äta i lugn och ro, och kunna stanna hela natten och ta en taxi hem framåt småtimmarna. Hade de åkt hem vid 20-tiden pga att barnen skulle hem och lägga sig hade festen varit urtrist.

Var och en gör som den tycker är bäst.

• pissypopi

Jag gifter mig i höst och vi har i inbjudan skrivit att barnen är lika välkomna som de vuxna. Vi vill inte ha en fest där inte hela familjer får komma. Vi gifter oss och vill att våra vänner ska vara med och fira detta. Och med vänner så innefattar det även barnen.

Om sedan barnen lämnas hemma så är det deras föräldrars beslut. inte vårt.

• S vali s

Kan tillägga att vi hade drygt 30 barn i åldrarna 2mån -14år på vårat bröllop, cermonin i kyrkan var helt störningsfri från barnsrkik o spring
    På festen efteråt hade vi ordnat ett barnrum med div. "underhållning", ett rum som blev en populär oas för alla åldrar att "pusta ut i"

Vi ville ha ett bröllop för alla våra vänner, även de små

Men jag har full förståelse för de brudpar som väljer att köra "barnfritt", som sagt som brudpar bestämmer man själva festens utformning men vad man än bestämmer så är det bara att ställa in sig på att folk har åsikter om precis allt

• cap

Tack för era svar! Bra att få en annan synvinkel på saken. Känns lite konstigt bara, för brudparets närmsta familjer får ha med sig sina barn och jag antar att även de kan stimma...

Ja, ja som ni säger - det är deras dag.

• Vargtass

Barnen har ju inte så mycket behållning av det ändå. Det kostar mycket att bjuda till bröllop, då får man kanske välja och begränsa antalet som kommer. Barnen uppskattar ju ofta inte att gå finklädda och sitta snällt och tyst. Då väljer man kanske hellre att bjuda fler vuxna som man vill ska vara med på ens stora dag än en massa barn?

• Lilla Linnéa

Den dagen vi gifter oss ska alla vara välkomna - även barn. Det blir nog roligare då. *S*

• Lilla Linnéa

Svalis, smart det där med barnrummet!

• Meli

Sverige är ett ganska barnfientligt land över huvud taget, så det är inte så konstigt. Kolla bara in södra Europa tex, där älskar man barn på ett annat sätt.

Svar på tråden Varför barnfritt bröllop?