• Dino78

Disneyklassiker

Jag kan väl inte vara den enda som älskar Disneyfilmer! Vilken är er favorit? Har bara tagit med klassikerna, de tecknade. Så de animerade finns inte med. Finns även ett antal filmer ytterligare som jag inte tag inte tagit med här, så som Pank och fågelfri, men de anser jag vara lite mindre kända. Så ni får helt enkelt hålla tillgodo med dessa!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Disneyklassiker
  • Aiwendil

Hur svårt var inte det där då

Men första plats hos mig blev!

1. Skönheten och odjuret
    2. Askungen
    3. Snövit
    4. Den lilla sjöjungfrun
    5. Aladdin

• Hemma hos oss

Kände att jag var "tvungen" att rösta på Snövit, även om jag kräks om jag måste se den en gång till.
    /Mamma till Snövit-fan.

• Snäckan05

Filmen om Nalle Puh! Fast jag gillar alla Disneyfilmerna.

• NinaFina

Aladdin! Vråldiggar anden i lampan! Han är underbar!  Men Peter Pan är en god tvåa. Älskar Disney!

• Flisan79

Vet inte om någon anmärkt tidigare men du menar väl att du tagit bort de data-animerade filmerna....Alla filmer på listan är animerade...dvs rörliga bilder....
    Menar inget illa och röstade på Bernad och Bianka....kan se den hur många ggr som helst...är dock allergisk mot uppföljare typ "alladin 2" "Lilla sjöjungfrun 2" osv

• Hannahs mamma

Jag ÄLSKAR Björnbröder...

Men åven Lejinkungen....

Glömmer aldrig när jag och syrran va och såg den på Bio med pappa.

*drömmer mig bort*

Stolt mamma till Hannah 020328
  • Dino78

Flisan - Självklart menar jag det. Riktigt så dum är jag inte...bara tillräckligt för att glömma ordet "data" Dumma jag!

• BrideOf Rocky

Men hallå, Lejonkungen.
    Min dotter har alltid älskat den ,och av nån anledning så har jag aldrig sett den trots att ALLA älskar den, gammal som ung.

Åsså la jag mig i sängen en kväll och skulle kolla på denna fatastiska,sorgliga,söta,roliga UNDERBAAARA film.(Som dessutom har väldigt bra musik...yeah right)

Fy fan säger jag bara, vilket jävla CRAP!!
    Den handlar ju typ inte om nånting, den var tillochmed VÄRRE än Björnbröder.

Å Gud, jag var bara tvungen att skriva av mig mitt hat mot Simba och Mofasa och alla rasistiska töntlejon som tror att dom äger värlen, KONSTIGT att deras släktingar backstabbar dom när dom får chansen, dom blir ju ändå förvisade vad dom än gör.

• twentyone

Peter Pan, jag kan identifiera mig med honom

Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
  • Cillisen

Den lilla sjöjungfrun!! Älskar den filmen, den bästa av alla disneyfilmer! Diggar krabban!

• Rettis

Måste säga Lilla sjöjungfrun!!! Den är ju jättebra!!
    Älskar alla såna filmer!!

Till min stora fasa så tycker inte ungarna om tecknade filmer, det ska vara riktiga personer i!!
    Fast det kanske är bra ändå, annars kanske vi skulle sitta och titta hela dagarna på tecknat!!

• FiaL
    Peter Pan är helt underbar!!! Helt klart favoriten!!
    // Fia & ♡Rasmus♡
  • Theodoris

Robin Hood. Kan varenda replik i hela filmen.
    Ska nog lägga mig och titta på den nu

• lugnåsbo

men det finns väl ingen dataanimerad klassiker? eller???

Svar på tråden Disneyklassiker