• Dino78

Disneyklassiker

Jag kan väl inte vara den enda som älskar Disneyfilmer! Vilken är er favorit? Har bara tagit med klassikerna, de tecknade. Så de animerade finns inte med. Finns även ett antal filmer ytterligare som jag inte tag inte tagit med här, så som Pank och fågelfri, men de anser jag vara lite mindre kända. Så ni får helt enkelt hålla tillgodo med dessa!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Disneyklassiker
  • julmusten

Cinzano, jag vet!! Jag vill ju rosta pa flera ju!!

Jag undrar hur manga som har sett alla filmerna som vuxna!!? Eftersom jag har jobbat som nanny sa kan jag glatt erkanna att jag nog har sett alla fram till Lilo and Stich i vuxen alder.

Skulle jag rosta pa den film som har satt mest spar sa blir det nog Taran och den magiska kitteln. Jag blev helt obsessed av den filmen av nagon konstig anledning. Nu efterat sa har jag ju sett den igen, och den ar inte alls bra!!!

• Cuthalion

Jag har sett de flesta filmerna i övre tonåren/vuxenålder och insett att jag fortfarande tycker att de gamla filmerna oftast är bra mycket bättre tecknade och genomtänkta. Efter Lejonkungen tycker jag att det gick neråt även om jag älskar Ringaren och Björnbröder (som var den som hade mest likheter med de gamla godingarna jämfört med övriga nya disneyfilmer).

• Mickis74

Robin Hood....har varit en favvo sen jag gick på dagis

• julmusten

Ja, de senaste filmerna ar inte sadar jattekul, eller jo, Mulan gillar jag!!

Jag har aven fatt lyckan att se alla dessa hemska sequels som Disney har klamt ut pa 6 manader som nanny. Hade en unge som alskade Bernard och Bianca 2, och Den Lilla Sjojungfrun 2, Det var nastan tortyr att behova se de grejerna!!!

• Dino78

Jag har sett alla filmerna i vuxen ålder. Var inte alls många jag såg som barn, Djungelboken minns jag pappa togm ed mig på bio och Svärdet i stenen fick jag i födessedagspresent eller omd et var julklapp. Annars tror jag som sagt att jag bara sett dom som vuxen. Började samla 1997 och har alla. Nu vill jag dock köpa dom som DVD ist...men pengar växer ju dessvärre inte på träd.

• Cuthalion

Mulan saknade ju slutkyssen!!! Sååå irriterande! Annars var den jättebra

"Jag tror mina rosa kanintofflor sprang och gömde sig"

• Tingeling13

Nääää, vet ni vad....................... jag kan inte rösta på en, det är ju sååå många som är bäst.
    Jag har sett alla Fundersam (tror jag i alla fall) som vuxen och bara älskar de flesta av dem.

Svar på tråden Disneyklassiker