• MagdaA

coop´s hundfoder

Någon som ger sin hund coop´s hundfoder? Våran hund äter det, hon åt det redan när vi köpte henne och har fortsatt, funkar bra på henne, hon mår bra och är fin i pälsen och så... Sista säcken vi köpte upptäckte vi att dom verkar ha gjort om kulorna, såg lite annorlunda ut...dessutom verkar hon inte tycka om dom längre! Hon vill knappt äta...petar ut matresterna och det godaste, sen lämnar hn resten...Nån som märkt detsamma?

• Svar på tråden coop´s hundfoder
  • MagdaA

okej, kanske värt att prova då! men de känns ju lite drygt då vi nästan nyss köpt en hel säck av coops foder! man kan ju inte bara slänga de! kanske går att lura i henne de om man blandar typ 1/4 av coops foder i resten av ett annat foder.

• Sommartider

Magda84
    Ja det är ju ändå bra att spä ut det nya med det gamla fodret i början i någon vecka..
    då spökar hundens mage mindre..det är ju alltid en omstälning hur som med nytt foder..
    Men min vovve var smart han ränsade ut Friskies bitarna direkt..
    inte dumt att vara finsmakare..

• MagdaA

Sommartider

Tack för tipsen. tror det blir att testa Friskies. man kan ju börja att köpa en liten påse å se om det funkar bättre!

• Sommartider

Magda84
    nepp det skadar ju inte..hihi

• Gnista

Prova ett märkeshundfoder! Mycket bättre ur näringssynpunkt. Vi har haft många kunder i djuraffären där jag jobbar som bytt från "coopfoder" till ett av bättre kvalitet, och skillnaden är märkbar! De bajsar mindre, vilket betyder att kroppen kan tillgodogöra sin maten bättre, och är finare i pälsen. De har också bättre aptit.
    Det blir lite dyrare månadskostnad, men jag är övertygad att man har igen det sen. Många menar att "min hund mår så bra av billigt foder, varför sluta då". Men det är precis som at vissa människor kan röka och äta onyttigt och ändå bli 100 år. Men för de flesta av oss andra innebär det förkortad livslängd. Gener...

• Mirris

Min gammelvovva åt Magnussons foder.. det var så praktiskt. Jag o några grannar köpte det ihop. www.hundmat.com

Det kom med lastbil och levererades till dörren.. slapp släpa på dessa eländiga säckar!

Den här lilla skruttan jag har käkar Eukanuba.. och det får hon nog fortsätta med! Det mår hon bra av.. skiter 2 gånger om dan. Medans min granne kör med Coops mat.. och han gör ifrån sig minst 5 gånger/dag!

För mycket mjöl gör ingen mage glad!

• MagdaA

Mirris: Blir det inte dyrt att ha få fodret levererat direkt till dörren? Men praktiskt förstår jag att det måste vara!

• Mirris

Nje, så jättedyrt är det ju inte.. och ju mer man beställer desto billigare blir det!
    Så är ni flera som går ihop och beställer många säckar så blir det ganska billigt!
    Och frakten ingår i priset.

Finns utförliga prisuppgifter på sidan! www.hundmat.com

Det var det enda fodret som min gammelvovva tyckte om. Andra foder gick bra några gånger.. då var det JÄTTEGOTT, men så plötsligt tröttnade hon, och man fick börja blanda i annat. Men Magnussons åt hon i flera år. Och mådde jättebra (förutom andra sjukdomar)

• 3 barnsmamman

jag hade väl inte gett min hund coops foder, hur billigt, bekvämt det än hade varit för mig.
    hunden ska ha ett foder där hon kan få i sig allt utan en massa andra skumma tilssatser som dom bara skiter ut.
    Ja,ja..det e väl upp till var och en..

• 3 barnsmamman

det tar 3 månader för en hund att tillgodogöra sig sitt nya foder om man bytt.
    Det är inget man gör för att följa priserna på coop.
    gå till en riktig djuraffär där dom säljer RIKTIGT foder och köp ett foder som du ska ha på hunden - ALLTID!

Svar på tråden coop´s hundfoder