• MagdaA

coop´s hundfoder

Någon som ger sin hund coop´s hundfoder? Våran hund äter det, hon åt det redan när vi köpte henne och har fortsatt, funkar bra på henne, hon mår bra och är fin i pälsen och så... Sista säcken vi köpte upptäckte vi att dom verkar ha gjort om kulorna, såg lite annorlunda ut...dessutom verkar hon inte tycka om dom längre! Hon vill knappt äta...petar ut matresterna och det godaste, sen lämnar hn resten...Nån som märkt detsamma?

• Svar på tråden coop´s hundfoder
  • Morrisen

2 av mina hundar äter Magnussons nya foder med kött inte köttmjöl. Vår hane har alltid varit extremt kinkig med maten och sett ut som en spindel mest hela tiden och då är det ändå golden retriever jag har som brukar vara matglada. Men Magnussons nya foder är han precis galen i och brukar tackla undan storasyster för att sno hennes mat också nuförtiden. 3:e hunden äter ett specialfoder från veterinär p.g.a. sköldkörtelfel som är asdyrt.

Rekommenderar att ni skaffar riktigt foder till era hundar, de flesta billighets foder är det så dåligt med näring i och så mycket restprodukter att det är jämförbart med att äta McDonalds varje dag för människor.

• natta83

Så sant, om ni jämför innehållet på fodren så förstår ni varför det är värt att lägga ner några hundra lappar till på hundmaten. Det finns ju en anledning till att maten är billig eller hur..
    Sen beror det ju lite på vad man har hunden till eller avd det är för ras. Men om man som jag och många andra tränar sin ahundar och arbetar med dem så är det ju viktigt att hunden får den energi den behöver.

• sapo

vi ger våran hund coops foder blandat med Doggy. det fungerar jätte bra! han tycker det smakar bra och det blir lite billigare att blanda också!

• sapo

eftersom han slutatde att äta Doggy ett tag när han var yngre så då började vi blanda och då tyckte han helt plötsligt att det var jätte gott för tycker Doggyn är en så pass bra mat så ville inte sluta helt med den. men nu kör vi 50/50

• natta83

Varför inte köpa en ännu bättre mat som han tycker om så ni slipper blanda dessutom.? (vill inte klaga, är bara nyfiken)

• sapo

tycker Doggy är tillräcligt bra och han har ätit den sen han var valp så vill inte byta. och att blanda är så pass litet jobb så det kan vi göra. och nu tycker han jätte mycket om maten.

• längtarefterbarn

Jag tycker ju INTE att Doggy eller Coop är bra mat för en hund. Men det är enbart min personliga åsikt. Jag vill inte trycka i mina hundar så mkt spannmål. Det finns vääldigt bra foder som inte bara är bukfylla. Problemet med tex Doggy är att hunden skiter nästan mer än den äter, du ger mindre mängd mat varje gång om du köper ett bra foder. Så visst är ett bra foder dyrare per säck, men det räcker längre och hunden mår bättre.
    Men som sagt, min åsikt.

• natta83

Ja just, man brukar se på mängden på hundens avföring hur mycket fodret egentligen är värt..

Svar på tråden coop´s hundfoder