• MagdaA

coop´s hundfoder

Någon som ger sin hund coop´s hundfoder? Våran hund äter det, hon åt det redan när vi köpte henne och har fortsatt, funkar bra på henne, hon mår bra och är fin i pälsen och så... Sista säcken vi köpte upptäckte vi att dom verkar ha gjort om kulorna, såg lite annorlunda ut...dessutom verkar hon inte tycka om dom längre! Hon vill knappt äta...petar ut matresterna och det godaste, sen lämnar hn resten...Nån som märkt detsamma?

• Svar på tråden coop´s hundfoder
  • sapo

ja men då kan ju inte det vara så dålig mat för våran bajsar max 2ggr om dagen och inte speciellt mycket då och ändå är det stor ras.

• SmileDevil

Har en schäfer och hon bajsar 1 gång per dag och då kör vi på lite dyrare foder...

• längtarefterbarn

om jag hade en stor hund som inte bajsar mer än litegrann max 2 ggr per dag och äter doggy skulle jag tro att den var förstoppad, men det är ju bara jag!
    Fråga på en foderaffär nån gång, så får du se vad deras uppfattning om Doggy är!

• micorazón

oj, här diskuteras det hett :)

Jag köper Royal Canin till min rottis. Innan hade jag pedigree och andra lite billigare foder innan men har märkt att det inte lönar sig i längden. För det första får jag ge henne mycket mer av det billigare och för det andra får jag ta med sopsäckar till bajspåsar när vi är ute och går.

Man ser verkligen att hennes mage mår bättre av det lite dyrare fodret! Sen handlar det inte bara om att man ser på utsidan/insidan att hunden mår bra. dem billigare foderna har inte lika mycket näring eftersom dem oftast är utfyllda med en maaaassa skumma saker....

Men alla har som sagt rätt till sin åsikt. Men jag skulle inte välja ett billigare hundfoder, för det blir faktiskt inte billigare i längden.

• SmileDevil

ja men det här om att fråga på en djuraffär om vad dom tycker om doggy tycker jag är en dålig jämförelse, för doggy är ju ändå bättre än euroschopper egna... använder själv nuttra nugets som jag köper hos djurhandlen... frågar du vetrinären så är inte ens djuraffärens mat bra, så det är ju en egen smaksak...

• längtarefterbarn

Smile Devil
    Klart att Doggy är bättre än Euroshoppers egna, men det är knappt. Men nu var det Doggy jag pratade om, nån som hade gett det sen hunden var valp och inte ville byta för det var bra, men jag håller med om att det är bättre än coops eller euroshoppers.

• längtarefterbarn

Apropå det här med veterinärer och foder så är det endast Hills som gäller för veterinärer har jag märkt, men det har jag inte råd med.
    Min cavalier äter Royal canin och Golden äter Purina Pro Plan

• Akinna

jag använder ett super bra foder trivs jätte bra med det och hundarna med .. får jätte fin päls och bra andedräkt sen så e det hel svenskt och det är viktigt för mig ..
    swedishpetfood.se/ ta en kik om ni vill

• sapo

konstigt för jag har pratat med våran veterinär var där senast i måndags! och han + flera andra veterinärer vi frågat om att vi ger Doggy till vår hund har inget att klaga på! Våran hund är helt frisk och har väldigt fint hull som veterinären intygade!! men är väl kanske olika från hund till hund också vad som är bäst för dom. ....

• SmileDevil

längtarefterbarn:

samma här, det är bara hills som gäller hos vetrinärerna, men när det gäller hundfoder så är det en sak man måste testa sig fram på själv för alla tycker olika...

Svar på tråden coop´s hundfoder