• MagdaA

coop´s hundfoder

Någon som ger sin hund coop´s hundfoder? Våran hund äter det, hon åt det redan när vi köpte henne och har fortsatt, funkar bra på henne, hon mår bra och är fin i pälsen och så... Sista säcken vi köpte upptäckte vi att dom verkar ha gjort om kulorna, såg lite annorlunda ut...dessutom verkar hon inte tycka om dom längre! Hon vill knappt äta...petar ut matresterna och det godaste, sen lämnar hn resten...Nån som märkt detsamma?

• Svar på tråden coop´s hundfoder
  • Erika

Vår hund får bara hill´s. visst dt är dyrt men då vet jag att hon får det bästa!!

• rubina

Det är inte det bästa bara för att veterinärerna är köpta av Hills!

• natta83

De fodren hills och royalcanin de är väl typ samma sak, den uppfattningen har då jag fått...?
    Sen tror jag såhär- man kan inte säga specifikt vilket foder som e det bästa, jag har kollat på så mynga olika foder och fler med mig säkert, man vet att man har ett riktigt bra foder när det är- ett foder med alla livsviktiga ingredienser inga onödiga, alla vitaminer och mineraler som en hund behöver och att hunden äter bra av det och är pigg och glad, fin i pälsen , skiter bra. Då tycker jag att man har lyckats med ett bra foder.
    Till min hund har jag magnusson meat and biscut just för att min hund inte äter nå bra av andra foder och så är det ett bra foder.
    Har prövat så många foder, dock då bara kvalitetsfoder, (skulle själv aldrig exprementera med den billigare sorten)

• 3 barnsmamman

Klart att man vill ge hunden det allra bästa!
    Det är ju ens bästa vän, eller hur?
    Hur kan då hundforet spela så stor roll. Jag menar varför inte ge hunden den maten som den mår bäst av oavsett kostnad?
    Att ge hunden skit foder från våra matbutiker för att det är billigt och bekvämt är för mig helt otänkbart eftersom jag vill att mín hund ska få i sig allt den behöver utan att jag måste ge henne massa vitamintabletter som man blir tvungen till om man ger exempelvis doggy.

• sapo

jag förstår verkligen inte denna kritik emot DOGGYs mat! mejlade nyss en vetreinär för att fråga ang DOGGY igen och detta fick jag till svar:

Titel : Doggy (Svar från Agrias internetveterinär)

Doggy marknadsför bra foder till hundar. Det finns ingen anledning att
    kritisera detta foder.
    Om Dina vänner har dålig erfarenhet av Doggys foder kan det bero på att
    just
    deras hund inte tålt något i fodret. Sådant händer en del hundar med alla
    foder märken. Det är många hundar som är överkänsliga mot olika
    ingredienser i
    foder.

precis som "min" veterinär också svara när jag fråga honom! så jag tycker inte ni ska kritesera DOGGY för mycket men visst alla har ju olika åsikter!!

• längtarefterbarn

Japp!
    jag har som sagt hela tiden sagt att dte är min åsikt jag argumenterar och MIN åsikt är fortfarande, baserat på erfarenhet och olika kontakter med veterinärer och annat hundfolk, att Doggy är ett skitfoder.
    du har naturligtvis all rätt i världen att tycka motsatsen!

• fjällripan

Halloj!
    Det finns mängder av veterinärfoder - kostar lite mer pga att det, faktiskt, är bättre kvalité. Hill's, Specific, Royal, mfl...

• fjällripan

Dock!
    Går hunden på ett "vanligt" foder och mår bra av det ska man INTE byta!

• MillanB

Måste lägga mig i detta! Jag ger Robur Breeder till mina valpar och detta foder är tillverkat av Doggy. Priset för en säck på 15 kg är 470 kr. Det är ju ett dyrare foder elr hur? Dessutom tillverkat av doggy Men eftersom att det är dyrare måste ju detta vara ett jättebra foder från doggy elr eftersom att priset är det som styr!? Visst är det dyrare fodret något bättre än det allra billigaste men dom mellanklassmaten typ, friskies, doggy pedigree duger ju jättebra om man inte har några högpresterande hundar.

• natta83

ja precis det beror ju på vad man använder sin hund till.
    Vill man träna oh arbeta med sin hund krävs det nästan ett mer energi givande foder dvs ett foder med bättre kvalite och som då är dyrare. eller hur?

• Ea79

Min hund äter pedigree active ett foder för högpresterande hundar som inte alls är dyrt. Min hund mår jättebra av detta.

Pratade med en snubbe som forskade på hundmat och han sa att innehållet i dyrt respektive billigt foder var i stort sett samma och att billigt inte alls är sämre. Även tidningen vovve gjorde ett test på detta för inte så längesedan och även de sa att fodersorterna var likvärdiga. Några av de billigaste fick tom bäst resulktat. Bla Doggy

• Izatrollet

Jag har fått råd av flera vetrinärer ang hundfoder och de har sagt ungefär så här: Om hunden inte är fin i pälsen (lite ruggig och inte glansig)samt att de har mycket avföring så är det inte ett bra torrfoder. Om hunden får bra kost så är avföringen fast och inte i så stor mängd. (beroende på ras förstås! :)) Sedan bör fodret inte till största delen innehålla vete för det ger mycket avföring och innehåller inte tillräckligt med näring för hunden. Ett bra foder innhåller mer av ex kyckling,ris,grönsaker osv än vete. Ett bra foder bör också ha en fettprocent av lägst 12%....Enligt de råd jag fått. Har fodret lägre procent kan man själv ha i en matsked av ex majsolja.

Svar på tråden coop´s hundfoder