Inlägg från: mira |Visa alla inlägg
  • mira

Bebis i Blekinge 3

bara regnet kommer idag... skulle bli regn i morgon med och det vill jag ju inte ha. kommer så mkt folk hit så lagom molnigt men varmt vore bäst!

• mira

någon som varit och badat i havet idag och hittat algfritt ställe här i Ronneby? har besök som är sugna på havsbad.

• mira

Annione: idag som var en så bra dag att födas på... lillan fyller 2 år idag! hade kalas här igår.

badade i järnavik igår... inte massa alger - men vattnet var helt grumligt med algrester - inte så fräscht. dock var det riktigt varmt i vattnet.

• mira

jag hade ju tänkt att få byta plats på listan igen och stanna längre än förra gångens ynka tre veckor - men det har inte blivit något än.

Annione: tror nog du har fullt upp med annat om bebisen har kommit till nästa vecka än att börja med att gå på ikea... nog för att det ska böjas i tid.

• mira

fast vem vet. Annione kanske är en sån där supermamma som redan på första barnet är redo efter bara några dagar att ge sig ut på ikeatur. jag kan säga att jag var det inte. med andra barnet vet jag inte än... beror väl på hur allt annat kommer gå den dagen om den kommer. men antagligen är ikea något som får dröja vare sig man är första eller andragångsmamma.

• mira

Var och badade i millegarne idag här - kallt i vattnet men i övrigt skönt - gillar när det blåser lite så det inte bara är stilla och hett.

• mira

de hade visst 1/2:a reapriset på vissa av reavarorna på lindex här i Ronneby, vet inte om det varit så flera dagar men jag såg det först idag. även babykläder fanns en snurra med 1/2:a reapriset.

• mira

leeanlej: jo jag kollade så de verkligen halvade priset. skulle stört mig på 29 kr för mkt - är det rea så är det.

• mira

jag kör mjölk + frusna bär (gärna jordgubbar) och jordgubbs/vanliljglass vad jag har hemma. kör i mixern. gott... gärna trögflytande.

• mira

bf är beräknad förlossning (håll musen över så visas det).

nupp står för nackuppklarningstest. sånt ul i tidig vecka för att kolla efter tecken på kromosomavvikelse.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3