Inlägg från: mira |Visa alla inlägg
  • mira

Bebis i Blekinge 3

glad midsommar till alla ifall jag inte skriver mer här förrän efteråt!

som jonah skriver så har jag också läst mycket om att en babybjörn är ergonomiskt fel både för mamma och barn och även hört folk säga att de inte orkat bära så länge i den (ergo kan man ha länge, och det ska finnas fler ergonmiskt riktiga selar). jag skulle aldrig våga satsa på en babybjörn.

en av de sajter som finns: www.sjalbarn.se/

finns säkert flera sjalbärare/selbärare här på fl att rådfråga också.

• mira

kramp i matmagen eller bebismagen? sammandragningar känns som att hela bebismagen blir stenhård. ska väl inte göra ont om det är vanliga sd, i så fall får man kolla med bm. annars är det normalt att livmodern tränar inför förlossningen.

• mira

värre än vanliga värkar? det låter ju inte vettigt... hur kan sammandragningar vara värre än vanlig värkar... måste vara för de människor som inte tycker det var särskilt ont att föda. kan lugnt säga att mina sammandragningar var ingenting jämfört med riktiga värkar.

men som andra säger. om man får sd, särskilt om man rör sig mycket eller är lite stressad. sitt eller ligg ner och vila tills de avtar.

• mira

Har du kollat fd stickshopen? Vet inte om hon har men hon verkar ju ha lite mer än bara stickat numera.

• mira

det är den på gågatan, mittemot annorlunden, inte så långt från roypro (nån nagelstudio emellan).

• mira

ingen tygaffär nu längre vad jag vet...

kul felskrivning stumpan... visste inte man kunde köpa barn där.

• mira

jobba. har två veckor kvar till semester och en sån här dag är det inte så kul att sitta inne och jobba.

• mira

vem är det som letar lakan och vem är det som ska till Ullared, antar att det inte var samma person. tänkte också först sytt om stora till små när vi väntade lillan men sen köpte jag billigt i Ullared och använder fortfarande påslakan, täcke och örngottet, fast har vuxenlakan nu.

• mira

jobbar här... men imorgon är jag ledig, då hoppas jag att vädret är detsamma så jag kan åka till stranden med familjen.

• mira

nej det hade verkligen inte varit fel idag heller. vi får väl sticka och köpa en glass här till em-fikat för att trösta oss.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3