Inlägg från: Annione |Visa alla inlägg
  • Annione

Bebis i Blekinge 3

Jordgubben: Du får "köra om" ifall du vill Hoppas iallafall du slipper gå över!

• Annione

Hej på er! Ingen bebbe idag verkar det som! Men vad tusan jag förstår den!
    Tänk er själva:
    *Ligga och guppa naken i lagom tempererat vatten och få mat och dryck utan att be om det Eller
    * Vara klädd i åtminstone ett plagg, svettas som tusan och hela tiden behöva skrika när man vill något

Ja vad skulle man välja?

Blir nog en tur in till Karlskrona och gå på stan idag. Jobbigt räknar jag med, men jag blir ju helt puckad av att bara gå hemma!

Hoppas det är bra med er alla!/A

• Annione

Hej å hå i värmen! Har varit inne i K-na nu. VARMT! Men jag hoppas att det sätter fart på bebben
    Köpte en amningstshirt på H&M för endast 149 kr så det kan jag tipsa om! Sen en klänning på Indiska. Som jag ska ha och släpa runt i efter bebben har kommit. Den var svart, trist som man är Såg en väldigt färgglad klänning oxå, men fick väl enas med sambon om att den skulle skräma skiten ur vår bebbe...

Jag hade hoppats på att halva reapriset på Lindex skulle dröja tills bebben hade kommit så man vet om det är pojk eller flickkläder man ska köpa. Har en del neutralt och så har jag tagit hem en hel del från syrran. Så jag är inte ute efter det allra minsta. Sambon har i uppdrag att införskaffa en solmössa och något riktigt sommarplagg till bebben när jag ligger på BB. Tror att han ser lite fram mot det faktiskt

Hoppas allt är bra med er!

• Annione

Blekingetösen: Så lite som möjligt för att härda ut!

• Annione

Blekingetösen: Jo jag såg den. Antar att du var på Maxi i K-na för här i R-by var glassboxen redan upptagen av en höggravid kvinna...

• Annione

Blekingetösen: Vi hade inte PBL, vi körde efter casemetodiken. Men den analytiska förmågan är ju på topp iallafall efter AT-utb!

• Annione

Blekingetösen: Troligen, men det fick inte kallas PBL Casemetodik rätt och slätt!

Vad tror ni kan bm skrämma ut min bebbe imorgon?
    Syrrans ena tjej sa idag: Bebisen kommer... ehm... när den kommer!

Så klok och bara 5 år. Att inte jag kan tänka så

• Annione

Blekingetösen: Troligen en pojke eftersom den är lite långsam Nej jag har ingen aning! Ja 37 kan nog stämma men det är ju den temp bebben vill ha, man höjer ju temperaturen i förlossningssalen för att bebben inte ska bli kall. Men det är en annan sak med luften utanför så bebbar svettas ju en del på utsidan.

• Annione

Tate: Jag vet ju inte hur det är på BLS men både syrran och svägerskan (har fött på tre olika sjukhus) höll på att få värmeslag när de födde. Fick efteråt veta att man inne på förlossningsrummet höjer temperaturen rätt rejält för att bebben inte ska frysa.
    Jag har sagt till bebben att vi har både Listerbyrondellen och Motellet att stanna vid på vägen in, men den lyssnar inte ändå. Trapphuset är oxå svalt och skönt... Jaja.

Vera: Skulle gärna ha sett ditt dopp, lät som det kunde ha sett kul ut

• Annione

Nu ska jag ta en dusch sen lägga mig och läsa och hoppas på att något drar igång inatt
    Godnatt på er!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3