Inlägg från: eio |Visa alla inlägg
  • eio

Bebis i Blekinge 3

tvärtom - Som sagt ni är välkomna!! Min make åker snart iväg på en tre veckor lång övning till Skottland så jag kommer att vara riktigt sugen på sällskap...och jag har ju trots allt den där altanen som står där och en trädgård....och det är ju alltid trevligare att grilla på kvällen om man har lite sällskap!!

• eio

stoltmama - Så klart du är välkommen på fikaträffen!! Skicka ett meddelande till min inbox så ska du få adressen och vägbeskrivning. Och sätt upp dig på anmälningslistan med!!

evaeng - Verkar som om jag har lite samma gravidmage som du då , jag ligger ju också över övre kurvan på sf-mått. Men jag tror ju att det blir en stor bebis denna gången med, Eric vägde ju nästan 4,2 kg när han föddes. Och då gick jag bara två dagar över bf med honom.

tate - Vi har bestämt oss för att rensa ur vinden i sommar.....så jag tror att jag väntar med att ta emot lister, spikar mm tills dess.....kan ju lixom hända att jag hittar ett å annat där uppe!!

• eio

mormor - Usch då, vill inte skrämma upp dig, men det är tydligen nån magsjuke variant som går nu! Hoppas att det inte är det du åkt på.
    Längtar oxå till träffen, ska blir jättekul!

• eio

Har precis varit ute på stan å ätit lunch med min käre make. Och så blev det en underbart god Magnum glass efter oxå

• eio

Lilldraken - Åh, grattis til dig!!! Vad härligt att höra av dig.....vi blev allt lite oroliga!

• eio

sessibell - Hoppas å håller tummarna för att bebisen kommer....NU helst!!

evaeng - Jag tyckte det var bäst med såna tunna nattbindor med vingar, iaf de första dagarna för då ligger/sitter man rätt mycket och man kan blöda rätt så mycket också, sen går det bra att byta till vanliga bindor, fast jag rekommenderar med vingar.
    Amningsinlägg finns att köpa på maxi, bland blöjorna å andra bebisgrejer.

Godmorgon förresten!!

Idag ska vi upp på Ofelia mottagningen på förlossn. kl 09.30. Håll tummarna för att dom är snälla mot mig!!

• eio

lilla draken - Jag vill skriva ett förlossnings kontrakt eftersom jag tycker att min förra förlossn. var frukstansvärd. Ev. vill jag har kejsarsnitt....vet inte riktigt än...ska prata med dom så får vi se.

• eio

lilla draken - Nu är jag tillbaka. Kändes jätteskönt att få prata med någon om mina farhågor. Vi gick igenom förra förlossningsjournalen och la upp en plan för denna förlossningen. Så nu känner jag mig mycket tryggare, nu vet jag att de inte kommer att låta det gå så länge som förra gången innan dom sätter in hjälpmedel i form av värkstimulernade och annat. Bm som vi paratde med hade faktiskt en del synpunkter på hur dom hade hanterat den förra förlossningen och hade lite idéer om hur man kan göra istället för att det ska bli bättre denna gången.
    Jag funderade lite på kejsarsnitt innan, men det känner jag nog ändå att jag helst vill undvika, det är ju trots allt ett kirurgiskt ingrepp med allt vad det innebär.

• eio

lönnemåla . Jajemen, det var jag, då såg jag dig med, för jag kommer ihåg att jag tittade till lite på "bebisen i den söta filten"
    Tråkigt att hon är avundsjuk.....men det är nog rätt vanligt....tror nog att de flesta är det i början, men det brukar lägga sig efter ett tag. Är nog en bra idé att se till att hon får lite ensam tid med både dig och pappa nån gång emellanåt.

• eio

Vi börjar bli riktigt många på fikaträffen nu. Kul!!!!!!!
    Vill bara varna om att det nog kommer att bli lite trångt på altanen....men finns det hjärterum så......
    Det enda som kan bli lite problem är om det skulle regna....för jag vete tusan om vi får plats allihop inomhus. Någon som har en bra lösning på hur vi ska göra då??
    Någon som vet om man får låna lokal på tex folkets hus eller liknande?? Tips??

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3