Inlägg från: lönnemåla |Visa alla inlägg
  • lönnemåla

Bebis i Blekinge 3

Mormor: Var berdd på att det kan vara mycket folk på onsdag, jag upplevde det som om det var mer folk på onsdagen än det var på tisdagen. När vi körde vid 10-tiden var den nedre parkeringen redan full medans på tisdagen var nog aldrig den parkeringen full.....
    Kolla fyndlådan och fyndställen där gör du stora klipp!!!!

• lönnemåla

Godmorgon! Just nu är det en behaglig temperatur ute som dock kommer att höjas.

Vad tror ni om vita band på en dopklänning?
    Vår dopklänning fick min mor 1955 och den har använts så flitigt att den rosa underklänningen är oanvändbar. Så när min systerdotter som är 16 i år skulle döpas startade vi en ny tradition: vi byter färg på bandet i klänningen och har en vit underklänning. Thilde hade lila band, Agnes hade olivgröna och guldfärgade band. Nu funderar jag på vita med lite rostrött i.
    Vad tror ni ?

• lönnemåla

har lagt in bild i galleriet på klänningen

• lönnemåla

Lider med er gravida i denna värmen. Tyckte det var jobbigt när jag väntade Thilde -00 men då var det inte så här varmt!

• lönnemåla

vera79: Ja det kostar 250:-. Jag trodde att allt var gratis när man var gravid, men fick betala för ul i v 32 eftersom mitt sf sjunkit.

• lönnemåla

Blekingetösen: Hon som hade hand om HP i Karlskrona jobbade deltid så min ansökan fick jag beviljad 3 dagar innan det skulle börja gälla. Jag skickade dock in alla papper 2 månader innan och det var inte i semestertider. Ring gärna och puffa på dem....

• lönnemåla

Blekingetösen: Jag kommer tyvärr inte i håg vad hon hette, men hon jobbade bara mån, ons och fre. När jag ringde henne en vecka innan jag skulle ha hp hade hon inte kollat mitt ärende ännu.......
    Krabbade mycket innan det blev klart. Ett råd: Stå på dig och ge dig inte!

• lönnemåla

Mormor: när det gäller förlossnings rädlsa så var jag jätterädd första gången och det gjorde inte saken bättre att Fredrik svimmade när jag tog ett vanligt enkelt blodprov!!!
    Men vi klarade det galant båda två, så pass att vi gjorde om det inte bara en gång utan två gånger. Detta kommer du att klara perfekt! Det är ju en positiv smärta.

• lönnemåla

Har 5,5 mil till IKEA i Kalmar...........laddar inför nästa veckas batalj......Thilde fyller 6 år och har önskat sig pengar.....vi ska möblera hennes nyrenoverade rum med nya möbler!!!!! Gissa om jag ska shoppa loss!!!

• lönnemåla

Blekingetösen: Jag tycker inte heller om att umgås med min sambos familj. Men han måste ju umgås med min.........

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3