Inlägg från: lönnemåla |Visa alla inlägg
  • lönnemåla

Bebis i Blekinge 3

Ta mitt senaste inlägg med en klackspark.......just nu är en viss person i min släkt inte populär, varken hos mig eller sambon. Min käre far tänker nämnligen hellre åka på husvagnssemester med sin nya familj istället för att vara med på Märtas dop. Han var här i går och lämnade doppresenten som jag kunde ta med mig till dopet och visa för alla som är närvarande vad hon fått från dem.....
    Jag hade inte sagt något om det var något speciellt han hade inbokat, men de hade inte planerat vart de skulle åka!!!!

Ursäkta att jag spyr galla över min far offentligt så här!

• lönnemåla

Annione: Tror du att du går tiden ut? Man kan ju känna det på sig så jag är bara nyfiken på vad du tror.

• lönnemåla

Ja det kan man. Med Märta hade jag förvärkar redan i v 34 och var på väg flera gånger att åka in, men hon är född i v 38+6.

• lönnemåla

Sitter och väntar på sambon. Han är på Tivolirock i Kristianstad och jag har så svårt för att somna när han inte är hemma.

• lönnemåla

Hej alla!

Stumpan: Vad det gäller blöjor till bebisen så får du en del på BB, annars är det så individuellt. Jag har alltid haft Libero medan syrran alltid haft Pampers. Hon har bytt för hon tyckte att Pampers försvårar för naveln att läkas. Jag tycker att Libero har bättre passform. Sedan är det beroende på födelsevikten oxå. Mina töser har haft Newborn 2-4 kg men en del barn väger över 4 kg när de föds. Enklast är att avvakta tills bebisen är född och låta gubben inhandla.

Idag ska Märta på 3 månaders kontroll, redan! Första vaccinationen står på programmet. Och i eftermiddag ska vi träffa prästen som ska förätta dopet i Kristianopels kyrka på lördag.

• lönnemåla

Hej alla!
    Hoppas att ni får en trevlig glassträff i Ronneby idag.

• lönnemåla

Grattis ClinE!

Ikväll (tors) ska jag åka en snabbtur till IKEA! Thilde ska ju få lite möbler i födelsedagspresent som hon ska få välja själv, men jag ska köpa en fåtölj som heter PS Lömsk i present till henne. Jag har ju bara 5,5 mil till Kalmar.

Annars planerar jag och förbereder Märtas dop. Hennes faddrar får det inte lätt, hon väger redan 6 kg! Vilken knubbis!

• lönnemåla

Är precis slut......har haft dop idag. Så nu är MÄRTA Anna Elisabeth tvättad i håret oxå!

• lönnemåla

Hej i värmen!

Annione: Pappsen fick komma......men vi har fortfarande en del oklarat. Ingen bebis ännu? Jag trodde den skulle komma tidigare. Men jag ska inte tjata jag vet vad det kan vara jobbigt att höra om den inte kommit ännu. Den kommer när den kommer men du är i mina tankar!

Sitter just nu och tar det lugnt. Agnes huliganen är lugn i dag. Hon eldade bara upp två TupperWare skålar på min spis i går så det brann i köket. Lampskyddet i fläkten är förstört.

• lönnemåla

Hej alla!
    Nu har jag "bara" 28 grader varmt i köket. Skönt att det sjunker på kvällskvisten. Just nu håller jag på med att packa för vår minisemester på Öland. Vi åker i morgon och ska bla besöka Lådbilslandet. Som ni skriver här lär jag väl ha en hel del att läsa på söndag när jag kommer hem!

Ha det bra i värmen!

Annione: Vi får väl se om din bebis har kommit innan söndag!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3