Inlägg från: lönnemåla |Visa alla inlägg
  • lönnemåla

Bebis i Blekinge 3

Hej allesammans!
    Är nu tillbaka från Öland och idag har jag VILAT!!! Vet ni hur jobbiga barn på 21 månader kan vara? Agnes är hopplös, hon är överallt och ingenstans. Kan dock rekomendera Sonjas Camping varmt, en perfekt familjecamping.

Ser att det ännu inte kommit några bebisar i tråden, men flitiga på att skriva är ni!
    Fika låter underbart! Fast just nu planerar jag för Thildes barnkalas på söndag (väntar hit 15 stycken glada barn i 6-års åldern (hujedamig vad har jag gett mig in på?). Ska försöka att baka någon dag och om jag lyckas så hör jag av mig!

• lönnemåla

Tate: Okej - vi säger så här: Om jag lyckas ge mig in på ett storbak nu i veckan så kan vi ha fikaträff hos mig nästa helg. Vi får bara hoppas på lite svalare väder. Vad sägs om chokladmuffins, kokoskakor, schackrutor och jordgubbspaj?

• lönnemåla

Okej!
    Nu ska jag ta mina sovande sessor i säng och ägna mig själv lite tid!

• lönnemåla

Hej alla!
    Idag blev det inget bakande........

I morgon bär det av till IKEA!!!! Thilde ska möblera sitt rum. Vi ska riktigt shoppa loss hon och jag, men resten av familjen hänger oxå med! Gubben har dessutom släpet efter bilen! Visst är det underbart!

• lönnemåla

Grattis till bebisarna!

IKEA i onsdags har gett mig blodad tand. Det var andra gången på två veckor som jag var där och nu längtar jag till nästa........men Fredrik tycker jag kan vänta!
    Som ni förstår så har det inte blivit av något bakande ännu, nästa vecka hoppas jag på förbättring (gubben börjar jobba och mina två stora flickor börjar dagis igen) Vad säger ni om fikaträff här den 13:e vid tre-tiden?

• lönnemåla

Hej alla!
    Vi har haft datorn utkopplat ett par dagar pga ommöblering! Våra två nya sovrum är klara så vi slipper dela sovrum alla fem!
    Jag ser fram emot att ta emot er i mitt hem den 13/8, ni är hjärtligt välkomna. Ni kan väl skriva in er i min gb ni som kommer så jag vet ungefär hur många vi blir. Nu har jag plats att ta emot er.
    Det kan Vintrar intyga efter det vilda barnkalaset!

• lönnemåla

Glömde säga Grattis till alla nya Blekingar!

• lönnemåla

Godmorgon alla!
    Jag bor inte så långt ut i skogen. Man tror att det är längre än vad det är. Jag bor närmast Flyeryd-Sälleryd och har ca 2 mil till Lyckeby. Och som Vintrar sa det är asfalt hela vägen. Tänk på att jag är uppvuxen i Kungsmarken så jag har ett enormt behov av civilisationen.

• lönnemåla

Vera79: Passa på att vila och mys med din lille när du kan. Ett tu tre är de så stora att man glömmer de där första mysdagarna. Vad skönt för dig att bara amma en gång per natt. Med Thilde och Agnes var jag uppe två gånger per natt. Märta däremot sover mellan 22 och 06.

• lönnemåla

Jag sa vid tre snåret om det är för sent så kan vi väl ändra tiden.

Jag ser att det händer en hel del i tråden nu. Helt plötsligt ploppar det ut nya blekingar här och var och fler är på g. Nu är det spännande.

Grattis i efterskott Eio!

• lönnemåla

Vad avis jag blir på alla som har hunnit testa både det ena och det andra under förlossningen. Eftersom jag har haft relativt korta så har jag bara testat lustgas och akupunktur. (Thilde tog 6,5 timme varav 3,5 med värkar, Agnes tog 3 timmar varv 2 med värkar och Märta tog 4 timmar med värkar).

Ni som kommer på söndag kan väl notera er i min gb så att jag vet ungefär hur många som kommer. Vad jag vet så kommer Mira, Vintrar, Eio och Blekingetösen. fast med Eio vet man aldrig.....eller?

• lönnemåla

Det räcker med att jag vet söndag fm vilka som kommer. Tänkte baka i alla fall och det är aldrig dumt att ha en massa kakor hemma! Däremot gällde det hur många pajer jag behöver, det blir inte jordgubbspaj utan ananaspaj istället. Är det någon allergiker förresten?

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3