Bebis i Blekinge 3
stumpan - Jo, den är ganska så rejäl nu!! *fniss* Undrar hur jag ska se ut i augusti???
stumpan - Jo, den är ganska så rejäl nu!! *fniss* Undrar hur jag ska se ut i augusti???
Häpp på er allihop!! Håller med mormor, fy vad orättvist att vissa fått njuta i solen då en annan har fått jobba. Dessutom en riktigt usel dag på jobbet, hade jättemycket att göra, så jag hade fortfarande hjärtat i 250 när jag kom hem. Usch!!!
Har haft sånt liv i magen idag. Mer än vanligt, verkar som om lillbebis laddar inför vm-matchen imorgon!!
Hej alla, har varit bortrest ett tag. Men nu är jag tillbax!! Orkar inte gå tillbaka å läsa allt som skrivits men ni får väl uppdatera mig om nåt viktigt hänt!
Här växer magen så det knakar, det börjar bli ganska så rejält tungt faktiskt, vet inte hur jag ska stå ut i augusti!!!!! Bebben sparkar på alla håll å kanter nu, känner av fötter uppe vid revbenen ibland. Huga!
Hoppas att ni andra mår bra!
mormor - Sd är verkligen jobbigt, jag känner också av det, oftast fram emot kvällen och om jag varit allt för aktiv.
I söndags fick jag yrsel och kallsvettningar och mådde jätteilla. Tog flera timmar innan det gick över, men ända sen dess har jag känt mig jättesvag och trött. Har nog tagit ut mig lite för mycket nu över midsommar. En rätt tydlig signal på att kroppen behöver ett lugnare tempo och mer vila.
Jag har fått tid hos bm kl 13. Ska dit och ta hb och blodtryck och så. Hon tyckte det var bäst eftersom jag ännu inte hämtat mig helt från yrselattacken i söndags. Har varit hemma idag.
Hej alla, orkar inte riktigt titta in så ofta tyvärr, är fortfarande hemskt trött och matt.
Alla värden var bra när jag var hos bm men jag har ändå blivit sjukskriven helt fram till å med fredag nästa vecka. Sen går jag på semester i tre veckor. Så får vi se hur det blir sen.
Min bm trodde att foglossningen ligger till grund för tröttheten eftersom kroppen blir hemskt trött av att gå med ständig smärta. Sen sa hon att det tydligen är jättevanligt att de tjejer som lever ihop med militärer ofta mår sämre under grav. än andra. Speciellt när militärerna är iväg. Det blir tydligen en extra psykisk press och fysisk också, speciellt om man har barn sen innan. Hon sa att hon har sett det under så många år så det går inte att förneka att det är så.......
Jag har väl inte riktigt tänkt på det men det kan väl kanske stämma......för det är jobbigt att vara själv när man är gravid, man blir ju så känslig för allt.
Nåja, så är läget iaf.
Nu är det inte många dagar kvar till söndag och då kommer Nicke hem......snacka om att jag räknar timmarna!!!
Var inne på små hjärtan och hämtade babyboxen från pampers idag. Det var en hel del bra i den faktiskt. Skulle köpa lite babykläder från Lundmyr också, för jag har en rabattcheck på 25% på det. Men de små, nydödd, storlekarna var slut. Hon skulle beställa idag, så dom kommer om ett par dagar. Så jag får väl kolla igen efter helgen.
Amningskudde, ja det skulle jag också vilja ha en, tyvärr är jag rätt kass på att sy, men en sån kan ju inte vara så svårt.....vi får väl se hur jag gör...min snälla mamma kanske kan köpa en sån åt mig
Förrsten efter bm besöket igår så ligger nu sf måttet på 32!!!
Och bebbens hjärtlsag låg på 156 slag/min.
Stoooor mage och pigg bebbe!!
Lite nya magbilder i galleriet. Någon som kan säga mig om det är någon skillnad sen dom sista??? Kan inte riktigt se det själv.
vikkis - Vilken jättefin dopklänning!!! Jag är imponerad!
Jo, det är tufft....dels att sköta hela huset själv när man har ont som tusan i bäckenet och egentligen inte orkar....å så Eric som längtar efter pappa....det är inte lätt att vara både mamma å pappa på samma gång...sen är det ju så mycket som händer i magen och med en själv och han är inte hemma och kan dela det med en.
Jag är verkligen såååå glad för att han kommer hem på söndag
föneböna - Tack för komplimangen om magen....just nu känner jag mig mest stooor å väldigt otymplig och osmidig!