Inlägg från: eio |Visa alla inlägg
  • eio

Bebis i Blekinge 3

mormor -Tack!! Och tack för igår förresten, kul med lite sällskap...tyvärr fick jag sota lite för promenaden senare på kvällen. Fick jätteont i bäckenet tyvärr. Men, sånt é livet antar jag!

• eio

mormor - Jodå, idag är det helt ok! Ska gå ut i garaget nu och hjälpa Nicke att måla lite. Det är lagom ansträngande.

• eio

annione - Åh, vad jobbigt för dig att ligga där hela dagen och bara lyssna på andras bebbar som kommer ut.....men som du säger, den som väntar på nåt gott!!
    Hoppas din bebis oxå tänker komma nu då, den blev kanske lite inspirerad idag när ni låg inne

Jordgubben har vi fortfarande inte sett till......hmm...vem vet, hon kanske var en av dom du hörde där inne annione!!

• eio

Grattis till både jordgubben och vera!!!

Kan tala om att jag själv precis kommit hem från två dagars övervakning inne på förlossningen....IGEN!!! Verkar som om min lillbebis blev inspirerade av allt föda barn prat här inne Fick rejäla förvärkar på torsdag kväll som höll i sig hela natten, kom med 10 min mellanrum, så det var bara till att åka in.
    Men ut har den inte kommit...bara jäklas med oss, rackarungen!!
    Idag fick jag åka hem igen, nu sa läkaren att skulle den komma den närmaste veckan så är det helt ok för den är så pass stor nu. De gjorde ett ul i torsdags när jag kom in och den väger redan 2,5 kg.....så det blir väl ännu en jättebebis precis som Eric var.
    Jag är lite öppen men livmodertappen är fortfarande kvar.
    Så nu är det bara till att vänta då...igen....för nu är det rätt så troligt att den kommer inom de närmsta två veckorna.....fast det förstås...man vet ju aldrig riktigt.

annione - Jag håller tummarna för att du snart är på väg in.

• eio

Värst vad lugnt det var här inne idag då!!! Hmmm...undrar om annione är inne på förlossningen? Och var är alla andra....inte är det väl så att alla har åkt dit ??

• eio

blekingetösen - Usch, stackars dig. Skönt att du mår bättre nu iaf.
    Ja, jag är ju i v34+3 idag, helst vill dom att man ska ha passerat v36. Så 1 1/2 vecka till ska jag helst knipa igen men sen får den gärna komma. Det ÄR jobbigt att gå med mycket förvärkar, speciellt när dom gör så ont som en hel del av mina gör.
    Fast bebisens huvud står precis i bäckeningången nu så antagligen kommer det inte att dröja allt för länge innan det sätter igång på riktigt.
    Dessutom så är den ju tydligen rätt stor för tiden....och jag vet inte om jag har såå stor lust att klämma ut en bebis på över 4kg igen , om man skulle gå tiden ut.

lönnemåla - Åh, glömde ju....låter jättekul med fika hos dig den 13'e! Jag kommer gärna...om jag inte har annat för mig (tex föda bebis)

• eio

jonah - Klart du får komma hit å låna dator!!!

cizilia - Tack!!

stumpan - Du får nog försöka ta det lite lugnare....vet hur svårt det är när man har mycket att greja med...men tro mig du vill inte åka in på förlossningen och ligga på övervakning som jag gjorde.....supertrist!!!!

blekingetösen - Bläää!! Visst är det hemskt när man varit magsjuk och bara vill äta men det går inte. Magen bara skriker efter mat ju. och ännu mer kan jag tänka när man har en till där inne som ska ha sin beskärda del med!

Nu håller vi på att fixa det sista i bebbens rum, ska ta lite bilder senare idag och lägga upp. Det blir så fint!

• eio

vera - Jättestort grattis till lillkillen!!!! Avundas dig vill oxå ha min bebis.

• eio

Grattis till jordgubben och marmelade!!!! Oj, vad det ploppat ut bebbar nu!! Så häftigt

Och oj, vad långt upp på listan man hamnat helt plötsligt *s*

mormor - Ska oxå in till stan en sväng idag. Måste upp på jobbet och plocka ihop alla mina saker...kommer ju inte tillbaka dit på ett tag nu och om maken tillåter ( får helst inte gå mer än 100 meter för honom, han är orolig för att bebben ska komma ) ska jag in på H&M en sväng också och köpa nån mer pyjamas i stl 50.

• eio

vera - Härligt att höra att allt är fint. Krama sötnosen från mig!!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3