Inlägg från: eio |Visa alla inlägg
  • eio

Bebis i Blekinge 3

mormor - Visst blir man trött av att ha en massa folk omkring sig.....man behöver verkligen mer lugn å ro nu än vanligt.

• eio

Godmorgon!!

Har spenderat helgen på High Chaparall, riktigt härligt och kul tyckte Eric....mamma tyckte det var riktigt jobbigt för fogarna och var rejält trött i magen efteråt....men vad gör man inte för sina små

Kanske inte hinner kika in så ofta nu på ett tag....vi har fullt upp med renoveringen hemma....men jag ska försöka hålla mig uppdaterad.

Stora kramar på er och alla magar och bebisar!!!

Kyss

• eio

Hej i tråden!!

Inga nya bebbar som kikat ut än möjligen??

Här är det fullt upp med all renovering...ja jag gör ju inte sådär jättemycket förutom att serva med mat å kaffe och sånt.....men det är faktiskt lite körigt det också. Vi har varit och inhandlat en sån där stor trädgårdspool så man kan iaf svalka av sig emmellanåt. Och Eric tycker det ät toppenkul.

Idag ska jag till bm och sen ska jag på stan en liten sväng.....ska äntligen få ändan ur och köpa lite bebiskläder.

Fick nya Ellos katalogen igår....det var riktigt mycket fint i den.....ska beställa några toppar som var i bomull, såna med omlott skärning. Tänkte att det kunde vara bra att ha som "amningsplagg". Borde vara rätt smidiga och sköna.
    Ska kanske passa på och köpa amningsbh idag också.

Hoppas att ni andra står ut i värmen.

annione - Hoppas du mår bättre snart!! Och att bebben kommer

eio v31+1 idag!!
  • eio

Halloj,

Grattis till ClinE!!!!

annione - You are up next !!!!

mormor, stumpan och tate - Har ni sett att vi numera befinner oss i mitten på listan!!! Häftigt!!

småtokig - Jag tror att det du känner av som liknar mensvärk är att livmodern växer och att ligamenten töjs. Det är jättevanligt att känna av det vissa perioder under grav. Det bästa är att ta det lugn och lägga sig ner en stund.

Var hos bm igår...allt bra. Sf måttet är nu 32..har planat ut lite på kurvan. Lillbebis hjärta tickade på i 156 och den har lagt sig med huvet neråt nu, fast inte fixerat än, dessutom så ligger den tydligen med ansiktet framåt så jag har både armar och ben som sparkar och viftar framtill i magen!! Det känns kan jag säga

• eio

småtokig - Du för försöka sitta still och andas lugnt och slappna av emmellanåt. Det brukar också hjälpa. Vet hur obehagligt det kan kännas.

• eio

Hej på er allihop!!

Ett litet break i renoverandet....jag passar på att titta in!!

annione - Håller tummarna för dig nu!

Jag är såååå trött på den här magen nu. Lillbebis kan gärna få komma snart....ja iaf om sisådär 4-5 veckor, då är nog all renovering färdig och jag har hunnit fixa iordning bebisens rum ordentligt. Just nu är det fullt kaos här hemma.

På söndag ska vi iaf ta en paus i renoverandet och åka till Sthlm några dagar och bara ta det lugnt och ha semester. Ska bli jätteskönt!!!

Hoppas att allt är bra med er andra?

• eio

mormor - Ja, visst är det jobbigt nu! Jag känner mig helt matt för det mesta och orkar knappt böja mig ner ens.
    Hmmm, mår illa sa du....kan ju säkert bero på att bebisen trycker på magsäcken. Kan ju trösta dig med att det är bara så här att det trycker uppåt ett litet tag nu sen sjunker bebben och magen ner och då brukar det lätta lite.

• eio

Hej på er allihop!!

Inga fler bebbar än ser jag....men det kommer nog snart!!Glad

Har ju varit i Sthlm en vecka, det var jätteskönt. Mest bad i poolen hemma hos mamma men även lite besök på Grönan och i Waxholm hanns med.

Och nu ska ni få höra nåt spännande!!!

Kom hem i fredags kväll och fick ringa in till förlossningen det första jag gjorde eftersom jag hade så kraftiga sd som gjorde riktigt ont....hade det när vi satt i bilen på väg hem i flera timmar. Fick rådet av bm att ligga och vila för att se om dom skulle gå över...men icke.
    Sen ringde jag igen och då sa dom åt mig att åka in. Så jag spenderade några timmar inne på förlossningen i fredags och dom kollade värkarnas styrka och längd samt gjorde ett ul för att se om livmodertappen var påverkad. Visade sig att jag hade rätt kraftiga förvärkar med ca 20 min mellanrum och några små däremmellan. Livmodertappen var inte påverkad som tur var men nu har jag blivit helt sjukskriven och måste ta det jättelugnt och vila för att inte lillbebisen ska komma för tidigt.
    Och jag som skulle börja jobba på måndag!!!!! Stackars min chef!!

Kändes jättekonstigt att ligga inne på förlossningen....det var man liksom inte riktigt inställd på....inte än iaf. Läkaren sa att den här bebben nog kommer att komma tidigare än beräknat men att vi måste försöka ordna så att den inte kommer förräns jag passerat v36 iaf. Så från nu och framåt så är det högsta beredskap som gäller här hemma

• eio

blekingetösen - Jo.....det var en händelserik fredagskväll...kanske inte riktigt vad man väntade sig

Lite trist med jobbet, såg fram emot att börja jobba lite igen...men som sagt, det viktigaste är ju lillbebis!!
    Det första Nicke sa efter att vi kom hem från förlossningen var just att ; Jag åker nog inte iväg på nån övning mer innan bebben kommer!!! Skrattande
    Helt rätt där!! Skulle inte tro att det är någon bra idé i det här läget.

• eio

evaeng - Är i v33+4 nu så det är ju inte så långt kvar ändå. Ja, idag blir det till att ligga på sängen och vila och läsa böcker. Stackars Nicke bara....han får ju slita som ett djur nu för att få allt färdigt med renoveringen.....nu är det ju liksom lite extra bråttom med!!

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3