Inlägg från: eio |Visa alla inlägg
  • eio

Tack igen för alla grattis!! Glad

lönnemåla - Låter som en bra tid, jag kommer nog att behöva lite vägbeskrivning dock. Hittar inte sådär jättebra än, trots att jag bott i Karlskrona i 6 år nu Generad

Vad ska folk hitta på idag??? Jag ska göra......absolut ingenting!!! Jag är UTTRÅKAD!!!!
    Vill hitta på nåt, men vet inte vad jag kan göra som inte är för ansträngande?? Kan inte gå på stan någon längre stund för då får jag ont i fogarna samt massor av förvärkar. Och egentligen kan jag nog inte göra så mycket mer än att gå upp och ner för trappan hemma mer än ett par ggr utan att förvärkar sätter igång som tusan. BLÄÄÄ!!!!

Sorry, men var bara tvungen att få gnälla av mig lite.

• eio

jcmk - Ja, det ska bli fika hemma hos lönnemåla på söndag vid tre tiden. Jag hoppas att jag kan svara i lönnemålas ställe och säga att du självklart är välkommen. Det var nog tanken att alla som vill och kan i Blekinetråden är inbjudna!

• eio

jcmk - Ja, det låter som en jättebra idé. Men jag får väl säga ja med lite förbehåll, vet ju inte riktigt när denna bebisen tänker titta ut, så vi får väl höras av lite närmare och kolla av.

• eio

mormor - Ja, jag börjar snart klättra på väggarna. Tänk om jag måste gå så här hemma och bara ta det lugnt i flera veckor till, då kommer jag att vara färdig för psyket när det är dags för bebisen att komma Förvånad Tycker den kan komma nu så mamma kan börja leva ett normalt liv igen!!

Ska iaf ta mig iväg till affären en kort sväng idag och handla lite smågrejer till middagen ikväll, vi tänkte äta lite kräftor. Jag måste verkligen få komma hemifrån lite.

• eio

blekingetösen - Jag har ju en TENS mot foglossnings smärtan. Den fick jag hämta ut på hjälpmedelscentralen ute på Rosenholm, det kostar 250 kr för 6 månaders hyra. Det var min sjukgymnast som skrev en remiss dit och sen var det bara att åka och hämta ut den och så kom det en räknig hem sen.
    Vet inte hur bra den är mot värkarna, men många tycker att den är jättebra iaf i början av värkarbetet.

• eio

Den funkar bra mot smärtan av foglossningen iaf.

• eio

Nu har jag beställt tid för att klippa topparna och lägga in lite slingor på måndag. Ska bli jättekul!! Vill ju vara fin nu när bebisen kommer

• eio

blekingetösen - Ja, jag tar med mig min när jag åker in så kan bm hjälpa till att sätta elektroderna på rätt ställe och så. Det är ju helt klart värt att testa.
    Jag vet inte om dom har TENS inne på förlossningen som kan använda när man är där, kanske värt att kolla upp.

• eio

En fråga.

Någon som vet lite mer om det här med hallonbladste och basilikate??

Hur tillagas de? När ska/kan man dricka det? Har det någon effekt??
    Jag har massor med hallonbuskar hemma, kan man använda färska hallonblad?

• eio

lönnemåla - Jepp, jag kommer....om inget oväntat händer

Stackars min lille Eric, han blev precis stucken av en geting i armen, och det gör jätteont på honom!! Usch, vad man lider med dom när dom har ont.

• eio

Huga, vad trött man är då. Och massor med sd och det trycker på neråt hela tiden. Skulle gärna "hänga av mig" magen en liten stund bara för att få ett andningshål och kunna vila lite från att bära på den.

Vi har haft ett litet lugnt och stilla kräftkalas här hemma nu. Bara jag, Nicke, Eric och så Erics farfar som är och hälsar på. Mysigt och gott!! Nu ska jag ta andra koppen hallonbladste för idag och sen lägga mig i sängen och läsa en stund innan det är sovdags.

• eio

Nu är koppen med te urdrucken och jag säger tack å godnatt!!

Kram på er allihop.

Svar på tråden Bebis i Blekinge 3