• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • Erita

Åsa: Det är nog inte likadant längre, var nog länge sedan en badtant satt och vaktade.
    Nu var det längesedan för mig också, är inte direkt ngn aktiv badhusbesökare, men då jag var där, såg jag många som duschade med badkläderna på. Förstod (och förstår inte) varför man gör det, är det pinsamt att duscha bland andra kvinnor?

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • vadskajaghetadå

med..och jag tvättar mig på insidan av bikinin.

• arianne03

Med - jag tänker att det är bra att tvätta bikinin också
    På mitt badhus går man liksom genom en gång till duscharna, och sen är det ut i badhuset. Tar ni alltså baddräkten i handen, går och duschar och sätter på er baddräkten i duschen?

• Vasen

arianne- Ja, fast jag brukar svepa in mig i en handduk på vägen från omklädningsrummet . Hur brukar du gå från duschen till omklädningsrummet på väg från bassängen? För du tvättar dig väl med tvål och schampoo efter badet iallafall?

• snillis

"Tar ni alltså baddräkten i handen, går och duschar och sätter på er baddräkten i duschen? "

ja, exakt så gör jag. Med handduken runt mig när jag går till duschen.

• Fröken Sophia

På mitt badhus MÅSTE man duscha utan badkläder innan man badar, så jag har inget val!

• Camilla1981

Jag gör det med. Av den enkla anledning att har man små barn med sig att hålla reda på så är det nog bra om man redan har badkläderna på.
    JAg tycker det viktigaste är att man tvättar sig ordentligt och det tycker jag man även kan göra med badkläder på.
    Vissa skriver även att de som är blyga lika gärna kan stanna hemma???
    Men herregud dom har väl rätt att bada lika mycket som alla andra.
    Vissa tycker inte om att klä av sig offentligt och det tycker jag man ska respektera.

• snillis

"Vissa tycker inte om att klä av sig offentligt och det tycker jag man ska respektera"

Visst MEN med flera hundra badande per dag är det väl inte för mycket begärt att folk tvättar sig ORDENTLIGT innan bad.
    Och hur man anser att man kan tvätta sig ordentligt mellan benen med badkläder har jag svårt att förstå.

• snillis

Tycker personligen att det är äckligt att veta att tre av fyra inte tvättar sig ordentligt innan bad. Det är ju nästan så att det avskräcker en från att bada i fortsättningen

• Rheannon

Jag duschar först utan badkläder och sen tar jag på badkläderna i duschen, så badkläderna också blir blöta.

Det bästa är att veta vad man letar efter innan man början leta efter det.
  • MuminMy

Jag tycker att alla "med badkläder" borde respektera att JAG inte vill bada i deras smuts

En enda solstråle är nog för att driva bort många skuggor. /Franciskus
  • turia

har man dåligt om tid så kanske man inte ens ska ta med sig barnen o bada om man inte orkar tvätta innan man drar på sig badkläderna

• Anonym (Jag tvättar mig hemma!)
    Till exempel, jag tvättar mig HEMMA strax FÖRE åk till bassäng. Så, förstår inte, varför behöver jag att tvätta mig igen där inne?! Bassäng är inte så far och jag blir inte svettigt efter 15-20min.... Jo, jag tänker det är pinsamt att "alla" (jag har även träffat grannar och andra från boområdet i simhall-äventyrsbad) i mitt stad och boområdet kan se min privata zoner! 

Bättre tänk om dina hår och frisyr. 
    Det är mycket mer äckligt att simma mellan era lång hår!!! 
Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?