• ajnas

I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?

Innan du kliver ned i bassängen, duschar du med badkläder på eller utan badkläder?

(för jag förutsätter att ni duschar iaf )

Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:05:03:
    Jag duschar MED badkläder, liksom alla andra jag sett i badhuset. Jag har heller aldrig badat på något ställe där det suttit skylt om att man ska duscha utan badkläder. Att man ska duscha och göra sig ren - ja. Men inte att det måste ske utan badkläder.

Däremot har jag också tänkt på att man borde bli renare UTAN badkläder. Men "ingen" gör ju det. Det var lite därför jag startade denna omröstning för att se hur det låg till, om det bara var i badhusen jag besöker som det är kutym att duscha med badkläder innan.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-23 22:15:10:
    www.familjeliv.se/Forum-5-154/m17777877.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-03-09 00:45:27:
    Ny omröstning! Har du ändrat uppfattning/vanor angående att duscha med badkläder? www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?
  • Gosevännen

Har inte läst hela tråden, men åtminstone på alla ställen jag varit (i Finland) står det klart och tydligt i omklädningsrummen och i duschrummen att man INTE får duscha med badkläderna på.

• ajnas

Varför får man förresten inte ha badkläder på sig i bastun? Bakterier?

• ming
    ajnas skrev 2007-03-06 20:17:11 följande:
    Varför får man förresten inte ha badkläder på sig i bastun? Bakterier?Semmelimaka kuckelikaka ärtan pärtan puff!
    Va, får man inte? Det har jag aldrig hört eller sett någon skylt att man inte får.
  • snillis

Duschar utan badkläder så att man kan vaska av sig - det är väl det som är syftet

• Filurifax

Duschar utan badkläder innan bad...det känns som en principsak..även om jag är nyduschad innan jag går till badet!

Och jag önskar att andra också tänker på att tvätta sig innan badet...främst för att bli av med all hårspray, deo osv. Bassängernas rengöringssystem är inte gjorda för att ta hand om alla kemikalier vi har på oss...

I vårt badhus står det faktist en skylt där de uppmanar oss badgäster att duscha innan bad.

• Sånglärkan

TS
    Kan du inte stara en ny omröstning och länka till denna?
    Jag är nyfiken om vi kanske har ändrat/tänkt ändra våra dushvanor efter att ha diskuterat detta i denna tråd.

Idag var familjen på badhuset och vi gnuggade oss riktigt rena före badet .

• ming

Hihi, nu har jag kollat lite nogrannare och i vårt badhus står det också att man inte får ha kalsonger (eller stod det undekläder) under badkläderna.
    Och inga tröjor fick man ha heller.

• Erita

badbyxor med kalsonger under
    ja snart kommer det väl strumpor med skor under

I´m not scared of dying, I just don´t want to
  • ajnas
    Sånglärkan skrev 2007-03-08 23:24:23 följande:
    TSKan du inte stara en ny omröstning och länka till denna?Jag är nyfiken om vi kanske har ändrat/tänkt ändra våra dushvanor efter att ha diskuterat detta i denna tråd.Idag var familjen på badhuset och vi gnuggade oss riktigt rena före badet .
    JA! Jag har faktiskt tänk på det också! (Både att jag kommer skrubba mig nogrannare nästa gång, OCH att starta en ny omröstning )

Se www.familjeliv.se/Forum-5-83/m18251222.html
  • Åsa

Trodde det var ett skämt när jag såg röstsiffrorna. Var går alla "tvätta"-sig-med-badkläder-röstare och badar? Jag har bara sett någon enstaka (typ fjortonåring med exotiskt utseende, där jag gissat på någon kombination mellan pubertetsblyghet och kulturella tabun), jag trodde inte det var några "vanliga" kvinnor som gjorde så). Fast jag har ju inte varit så där jätteaktiv i simhallar senaste fem-tio åren får jag väl erkänna.

Jag minns inte om det satt några anslag uppe förr, det var bara så självklart att man tvättade sig avklädd. Om någon fick för sig att testa kattvätt påklädd kunde en barsk badtant eller lärare eller vilken vuxen som helst säga till.

Svar på tråden I badhuset: Duschar du med eller utan badkläder FÖRE bad?