• wiktor­06
    Äldre 27 Feb 20:01
    13630 visningar
    69 svar
    69
    13630

    Att bli uthängd

    Jag vet att det är flera här på Fl som har blivit uthängda på en forum sida, nu har ytterliggare två stycken blivit uthängda.

    Jag kan inte bli annat än heligt tvär ilsk.
    De hånar och förlöjligar den största sorgen man kan vara med om dvs att förlora ett älskat och efterlängtat litet barn.
    Vart fan tog medmännskligheten vägen?

    En barnmorska uttalar sig om att vi som har minnessidor för våra barn inte har ett sunt sörjande.
    Vem är hon som kan avgöra det? Hon har inte själv förlorat något barn och hon har inte gått i våra skor och kännt hur tunga stegen ibland kan vara.
    Jag är glad för att hon inte arbetar i min stad.

    De finns de som smyger omkring här på FL och kopierar bilder på våra barn.
    De finns de som sparar våra minnessidor i mappar.
    De påstår att vi inte har ett sunt sörjande?
    Allt detta tycker jag säger allt om dem, är detta sunt?

    Jag har inte blivit uthängd men jag känner mig kränkt som mamma till ett förlorat älskat och saknat litet barn och att de faktiskt hänger ut människor jag bryr mig om.

    Har inte vi blivit prövade hårt nog?

  • Svar på tråden Att bli uthängd
  • Jannik­a9905
    Äldre 4 Mar 15:53
    #51

    Jag har heller inte förlorat något barn, men brukar titta in här o läsa om er som förlorat era älskade små knyten. Jag gråter med er alla när jag läser vad ni tvingas gå igenom. Beundras av ert mod o styrka att orka ta er vidare i livet. Brukar sända några varma tankar o styrkekramar till dom jag besöker. Jag tycker det är fruktansvärt att det finns såna grymma människor som beter sig på detta viset mot dom som redan har det så otroligt jobbigt. Sorgen är väl olika för alla o borde alltså inte klassas som osund på nåt sätt. Alla sörjer vi olika som sagt. Förstår heller inte vad andra skulle ha för nytta av att spara bilder på alla älskade änglar.........det är för mig obegripligt!!!! Fy fan rent ut sagt.

    Till alla änglaföräldrar!!!
    Tack för allt ni delar med er av era tragiska upplevelser. Alla fina berättelser o bilder på era älskade änglar. Ni har all rätt i världen att ha era minnessidor utan risk för att andra ska "hänga" ut er eller utnyttja dom på nåt sätt.

    Från en som läser o tittar med empati för dom det handlar om. Som känner med er alla som förlorat era barn. Som sänder massor med styrkekramar till alla dom som sörjer sina älskade änglabarn!!!!

  • Lindan­d
    Äldre 4 Mar 16:50
    #52

    En stor kram till alla änglaföräldrar!
    Stå på er ... Vi är många som känner med er!

  • Äldre 4 Mar 22:02
    #53
    ETT STORT TACK TILL ALLA ER SOM ÄR ÖPPNA I ER SORG, SOM GJORT HEMSIDOR, SKRIVIT DIKTER OCH SÅNGER OCH DELAT MED ER!!!!!

    Utan er hade jag inte överlevt. Utan er hade min sorg varit för stor att bära, utan era svar på mina frågor hade jag inte kunnat förbereda mig inför förlossningen, utan att få se era älsklingar på bild innan hade jag inte vågat se vår egen dotter.

    Internet och FL blev mitt stora stöd -efter vi fått reda på att vår dotter hade den grava missbildningen hon hade -genom förlossningen i vecka 20 -och är fortfarande en plats för andhämtning och samtal med andra i samma sits...

    INGEN info fick vi hos gyn. Vi fick prata med en kurator vi 2 tillfälle, inte en bok inget litet häfte om sorg INGET! Utelämnade till oss själva och det otänkbara...
  • ung mamma till 3
    Äldre 4 Mar 22:05
    #54

    usch, var ute på sidan och läste,tycker det är avskyvärt!
    att det finns sånt folk är svårt att fatta!
    men det hjälper ju inte att bli arg för det är ju precis det dom vill alltså få uppmärksamhet, dom fick väl inte tillräckligt när dom var små.

    har inte själv förlorat något barn, men brukar vara här och läsa lite då och då, mitt hjärta brister när jag läser era hitorier tycker att ni har all rätt i världen att visa upp era älskade små barn, ser ingen skillnad på att visa ett levande barn mot att visa ett änglabarn.
    visst att man tycka att det är hemskt, men det är ju inte barnen som är hemska tvärt om, det är ju situationen som är hemsk.

    till alla er som roar er med att hänga ut folk som har fått gå igenom tillräckligt vill jag bara säga: TA OCH SKAFFA ER ETT LIV!
    blir så himla ARGGGGGGGGGGGGGG!!!!!!!!!!

    man kan ju inte må så speciellt bra om man hela tiden måste trycka ner folk för att må bra själv.

    usch usch usch säger jag bara!

    mvh:nancy

  • Winna
    Äldre 6 Mar 11:59
    #55

    Usch säger jag bara, finns det verkligen såna människor på denna fantastiska sida, men det ante mig att det fanns såna dumhuven.


    Men att dom kopierar våra bilder, det är ju fruktansvärt.


    Jag förlorade min son i V16 och utan alla er som varit i samma situation så hade jag inte klarat av att överlevde den värsta tiden och den värsta sorgen.


    Tack alla underbara människor för att ni har funnits där och skrivit till mig både i min gästbok och till mig privat.


    Kram Angelica


    Ängeln Oscars mamma
  • lena24­2
    Äldre 6 Mar 12:47
    #56

    Hej.. dom som gör så här mot er som har mist era små kära barn dom vet f--n inte vad ni går igenom så dom skulle verkligen portas på fl för all framtid. Jag har inte mist något barn, men jag har mis en brosdotter och det är inte det lättaste att gå igenom. så du har mitt fulla stöd av att det finns verkligen STORA J---a Pukon som inte har något hjärta.

    Stå på er tänker på er som mist sinna små gull ungar
    Kram katarina

  • Äldre 7 Mar 13:12
    #57

    Va??? Finns det verkligen dem som sparar bilder på andras änglabarn?? Det låter helt sjukt!!! Det är en sak att kika in på sidor och beklaga sorgen de genomlider men att spara deras bilder. Nej, det är fel, fel, fel, fel!!!

  • MuZik
    Äldre 24 Mar 20:40
    #58

    Jag har inte läst hela denna tråd, men om sidan som ni pratar om har gjort övertramp genom att olagligt kopiera bilder frå era gallerier/hemsidor så kan det vara nyttigt att läsa här: 

    Om upphovsrätten för bilder

    för att eventuellt vidta vidare åtgärder. 

    Många kramar till alla som kämpar!

  • sessan­rosa
    Äldre 24 Mar 21:23
    #59

    blä säger jag hur kan man vara så nedrig.... stackare kram ida

  • Suzisu­ze
    Äldre 24 Mar 21:30
    #60

    FY! Vilka iskalla, okänsliga och läskiga individer som snokar och gottar sig åt andras personliga tragedier och starka upplevelser. Jag tycker att alla som ägnar tid åt att sörja sitt barn, genom att ha ett forum- bilder m.m., de är just de som bearbetar sin sorg på bästa vis. Samtidigt ska man inte glömma att alla sörjer lika mkt, men kan göra det på olika sätt. Och de som tror att man ska "gå vidare" som inget har hänt, eller jobba på nästa barn- de får gå en empatikurs eller ngt. Trist inställning till sorg och hur man hanterar liv och död.

  • Jen s
    Äldre 24 Mar 22:12
    #61

    Va! finns det sånna människor. vad traiskt att dom inte har någon förståelse eller respekt för medmänniskor. hoppas man aldrig får kontakt med någon sån persson, vet inte hur jag skulle reagera.
    Jag har nyligen förlorat ett barn, och känner att här på fl kan jag öppna mina tankar.
    Kan erkänna att jag inte förstod riktigt innan det hände mej. Men respekterade dom som la ut sinna bilder på fl.
    Tycker era änglar är vackra och inget annat, borde behandlas med respekt.

  • Mamma Åsa
    Äldre 3 Apr 21:33
    #62

    Ni är underbara tack för de fina orden..Kram från en Änglamamma som blir så rörd av era ord till oss..de värmer hjärtat/Åsa

  • jenna 1
    Äldre 3 Apr 22:06
    #63

    Vill säga precis det samma som Jannika9905...
    kämpa på alla änglamammor.

  • Minday
    Äldre 4 Apr 14:36
    #64

    Vad har hänt?
    Har någon startat något så oetiskt????? Förvånad

    Är precis hemkommen efter en tredagars sjukhusvistelse (blodförgiftning) och hoppade direkt ut hit, för att se till alla de kära jag har här. --och ni är sååå många-- en del av er är särskilt speciella.. ingen nämnd, men ni vet.
    Försökte finna tråden ni pratar om, men kunde inte hitta den. Hoppas att den är borttagen.

    Tack alla kära vänner här på FL som stöder oss. Ni är så VIKTIGA!

  • gamble­r07
    Äldre 4 Apr 15:33
    #65

    Minday

    Tråden finns inte här på FL utan på ett helt sjukt forum på nätet...
    jag lovar att du inte vill se det, det var hemskt.


    * med en ängel i mitt hjärta *
  • Minday
    Äldre 4 Apr 15:42
    #66

    TACK gambler!

    *ARG*

    Vi vet ju redan att det finns människor utan gränser. Detta är ännu en bekräftelse på det.

  • Mammse­n
    Äldre 4 Apr 16:33
    #67

    Tyvärr är det väl så att vi änglamammor ja och även pappor för den delen, mest bara ska bita ihop och gå vidare ungefär som om inget har hänt, det är ju ofta så IRL. Men anser att det är fruktansvärt osmakligt att hänga ut sörjande människor på nätet på det viset, var och en har rätt att sörja på sitt vis, hur skulle vi må om vi bara skulle tiga ihjäl alla våra känslor för det som drabbat oss. Fick vi välja skulle vi naturligtvis ha våra änglar hos oss, men nu när det är så här att vi blivit drabbade av bland det värsta som kan hända en människa, ja då ska vi inte få sörja på det viset som vi vill. Usch jag blir så arg.........
    Låt oss få sörja ifred och ha våra minnessidor och saker så som vi vill ha det, passar det inte då kan ju dessa människor låta bli att läsa våra sidor. Nu måste jag ta en kopp kaffe o en cig för att lugna mig. Kram till alla

  • Mon 23 Mar 2020 22:11
    #68

    Hej. Jag behöver hjälp av vettiga personer som kan förklara min situation. Jag försöker tala om min historia jag tyvärr grubblar på gällande uthängning. Misstanke till det. Jag är ej skyldig. Och jag skulle aldrig göra det. Först tror dom att jag är paranoia. Och nu tror dom att jag har gjort det. Ni hittar allt i denna länk.

    www.familjeliv.se/forum/thread/80297062-misstanker-uthangning/2

  • Mon 23 Mar 2020 22:12
    #69
    Skugga skrev 2020-03-23 22:11:22 följande:

    Hej. Jag behöver hjälp av vettiga personer som kan förklara min situation. Jag försöker tala om min historia jag tyvärr grubblar på gällande uthängning. Misstanke till det. Jag är ej skyldig. Och jag skulle aldrig göra det. Först tror dom att jag är paranoia. Och nu tror dom att jag har gjort det. Ni hittar allt i denna länk.

    www.familjeliv.se/forum/thread/80297062-misstanker-uthangning/2


    Det är inte jag. Det var nån som heter anonym sorg som skickade detta. Jag delar bara detta.
Svar på tråden Att bli uthängd