• hotflower

Bra tips om viktnedgång!!

Hej på er alla som håller på att kämpar med vikten.
    tänkte vi kunde samla en tråd där alla möjliga tips finns.
    Har du något speciellt som gör att du går ned i vikt? Förutom VV, pulver, GI osv...
    Tänkte mer som alternativ till godis, matvanor osv...Men allt är välkommet!!

Mitt idag är att äta ca 2dl mat/näring varannan timme...
    Jag gick ner 2,8 kg på första veckan...:o)

• Svar på tråden Bra tips om viktnedgång!!
  • Hellen68

Härligt när det händer något på vågen
    Själv har jag slutat äta sockersöta saker... (godis, saft, läsk, bakverk) Och går efter tallriksmodellen. Har funkat bra för mej
    Och jag väger mej bara en gång/vecka och i morgon är det dags för vägning nr 4 och jag har gått ner 2 kilo på 3 veckor.

Lycka till med era metoder!!! Alla sätt är bra utom dom dåliga

• Ensar

Går raska promenader (45-60 min)innan frukost med vagnen.

• Heisan

Jag just varit o gått 10,4 km.....Hua.. Det var segt sista 2 km kan jag säga.. Nu känner jag mig mör.. Jag brukar gå ca 5 km annars.. Fisk o grönsakssoppan puttrar på spisen så det är dags för lunch nu..

Medlem i VVV-Våga Vägra Vinter
  • Hellen68

-0,5kg till på en vecka Kan man vara annat än glad????

Fortsatt lycka till!!!!

• Tess1979

Något gott som jag har fastnat för just nu är fruktsallad med valnötter! gott mellanmål eller som tilltugg till tv:n eller filmen.

• Nanniz79

Guu vad duktiga ni är *aplåder*
    Började ta tag i min viktnedgång i dag, blev sporrad när jag hörde att svärmor gått ner 2kg redan. Vill ju ligga före henne!
    Älskar att tävla såhär blir mera peppad då.

Mitt problem nu när hösten kommit är alla dessa mysiga fika stunder med tjejerna på fiket Och kaffelatte så klart.
    Ska försöka ta en extra promenad innan och efter varje fikastund.

Hur mycket vatten dricker ni, jag försöker få i mig minst 4stora glas ca 1 L om dan

• promeneraren

idag gjorde jag debut med linser! inte var det så farligt som jag föreställt mig! inte var det heller supergott, men det gick ner. måste hitta på nåt med kryddningen, så lär det snart bli en favorit på bordet!

• magikatt
    Nanniz79 skrev 2007-09-17 20:41:11 följande:
    Guu vad duktiga ni är *aplåder*Började ta tag i min viktnedgång i dag, blev sporrad när jag hörde att svärmor gått ner 2kg redan. Vill ju ligga före henne!Älskar att tävla såhär blir mera peppad då.Mitt problem nu när hösten kommit är alla dessa mysiga fika stunder med tjejerna på fiket Och kaffelatte så klart.Ska försöka ta en extra promenad innan och efter varje fikastund.Hur mycket vatten dricker ni, jag försöker få i mig minst 4stora glas ca 1 L om dan
    En liter vätska om dagen låter alldeles förlite.
  • Nanniz79
    magikatt skrev 2007-09-18 00:28:58 följande:
    En liter vätska om dagen låter alldeles förlite.
    Får ju springa på toa som en tok annars, hur mycket driker du då?
  • wellah
    Nanniz79 skrev 2007-09-17 20:41:11 följande:
    Guu vad duktiga ni är *aplåder*Började ta tag i min viktnedgång i dag, blev sporrad när jag hörde att svärmor gått ner 2kg redan. Vill ju ligga före henne!Älskar att tävla såhär blir mera peppad då.Mitt problem nu när hösten kommit är alla dessa mysiga fika stunder med tjejerna på fiket Och kaffelatte så klart.Ska försöka ta en extra promenad innan och efter varje fikastund.Hur mycket vatten dricker ni, jag försöker få i mig minst 4stora glas ca 1 L om dan
    3 liter, 4 liter om jag tränar.
  • Nanniz79
    wellah skrev 2007-09-18 09:40:01 följande:
    3 liter, 4 liter om jag tränar.
    OJ! det var mycket
  • Heisan

1 kg till borta sedan förra veckan....

Jag brukar dricka ca 1,5 liter vatten.. Sedan så äter jag mycket frukt o grönskaer o därifrån får man ju mycket vätska...

Medlem i VVV-Våga Vägra Vinter
  • promeneraren

Heisan-> grattis, du har verkligen kommit igång!

• magikatt
    Nanniz79 skrev 2007-09-18 07:39:13 följande:
    Får ju springa på toa som en tok annars, hur mycket driker du då?
    Tre liter cirka.
    Det är gott med vatten
  • hotflower

Jag dricker nog 1 liter vid varje måltid....älskar vatten!!
    Viktigt med vatten men 1 liter minst ska man ju dricka eller var det minst 1.5 liter?
    Nåväl...
    Ska väga mig imorgon, lite nervös men men det ska nog gå bra hehehe.

• axelsmamma

Jag har gått ner 4 kg på 3 veckor bara genom att inte äta sött alls och promenera varje dag ca 1-1½ timme.

• hotflower

Promenader gör sitt verkar det som...
    Jag har turen att få promonera ganska mkt i mitt jobb. Så, betald fys aktivitet!! Jeha :o)

• Joedans

När vi började byta tips i tråden om viktnedgång märkte jag hur många letar efter något som fungerar utan att kräva extrema dieter. För egen del hjälpte http://www.nordicslimcare.se/ till att kickstarta min process. Det kändes inte som ett snabbt fix, utan mer som ett stabilt stöd som funkade ihop med små vardagsförändringar. Har inte bara tappat vikt utan fått bättre ork också ? vilket gör det lättare att hålla igång träningen.

Svar på tråden Bra tips om viktnedgång!!