• Stoffe20

    bli pappa, men vill verkligen inte...

    Hej!

    Det är så att en tjej jag dejtat ett tag väntar barn, olyckshändelse måste verkligen tilläggas.
    Nu är det så att hon beslutat sig för att behålla barnet trots att jag sagt att jag inte vill...det känns jobbigt och så mycket på samma gång.
    Hur kände ni andra människor?
    Finns liksom ingen i min närhet att diskutera detta med, då jag faktiskt inte känner någon med barn.
    Jag e bara 20 år gammal föresten...

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden bli pappa, men vill verkligen inte...
  • Delilah2001

    Tråden är alltså över 10 år gammal!

    TS är pappa till en 10-åring nu, så trådstarten är inte aktuell längre.

    Ni i samma sits, starta egen tråd, så kommer ni få fler svar, och folk slipper engagera sig i TS fråga helt i onödan!

  • Richard1986

    Enklare att hålla nere trådarna. Annars skulle det nog krylla av detta ämne. Om folk blir så upphetsade av inläggen att dom inte kan läsa när inlägget skrivits innan dom svarar så får det stå för dom :)

  • Delilah2001
    Richard1986 skrev 2018-03-11 00:41:38 följande:

    Enklare att hålla nere trådarna. Annars skulle det nog krylla av detta ämne. Om folk blir så upphetsade av inläggen att dom inte kan läsa när inlägget skrivits innan dom svarar så får det stå för dom :)


    Det håller jag inte med om.

    Folk ser en tråd som ligger bland de senaste inläggen, läser trådstarten och svarar på TS fråga. Inte alltför sällan lägger de ner en del tid och engagemang på svaret.

    Visst kan man tycka att man ska läsa när tråden startades, men faktum är att långt ifrån alla gör det.

    Det är enklare om folk orkar starta egna personliga trådar istället för att leta upp gamla trådar som är ett decennium gamla, och kapa dem.

    De flesta läser bara trådstarten (särskilt om det finns många inlägg), och kaparen får ändå inget eget svar.

    Det är ren lathet, och får inte särskilt mycket svar heller, då de allra flesta såklart koncentrerar sig på trådstarten.

    Nu tvivlar jag på att forumet skulle krylla av just detta ämne, men om det vore så, skapa i så fall en tråd för "Alla vi som blir pappor fast vi inte vill".

    Precis som att det finns samlingstrådar för andra vanligt förekommande frågor...
  • Richard1986
    Delilah2001 skrev 2018-03-11 01:54:30 följande:

    Det håller jag inte med om.

    Folk ser en tråd som ligger bland de senaste inläggen, läser trådstarten och svarar på TS fråga. Inte alltför sällan lägger de ner en del tid och engagemang på svaret.

    Visst kan man tycka att man ska läsa när tråden startades, men faktum är att långt ifrån alla gör det.

    Det är enklare om folk orkar starta egna personliga trådar istället för att leta upp gamla trådar som är ett decennium gamla, och kapa dem.

    De flesta läser bara trådstarten (särskilt om det finns många inlägg), och kaparen får ändå inget eget svar.

    Det är ren lathet, och får inte särskilt mycket svar heller, då de allra flesta såklart koncentrerar sig på trådstarten.

    Nu tvivlar jag på att forumet skulle krylla av just detta ämne, men om det vore så, skapa i så fall en tråd för "Alla vi som blir pappor fast vi inte vill".

    Precis som att det finns samlingstrådar för andra vanligt förekommande frågor...


    Visst. Den som vill ha många svar kan ju starta en egen samlingstråd om det är så. En del skriver bara av sig också, mest för att berätta att man upplevt samma sak, utan någon avsikt att få igång en livlig diskussion med massor av svar.

    En lösning vore kanske att låsa gamla trådar efter en viss tidsbestämd tid. Men det är något för sidans administratörer att ta i.
  • Delilah2001
    Richard1986 skrev 2018-03-11 03:51:52 följande:

    Visst. Den som vill ha många svar kan ju starta en egen samlingstråd om det är så. En del skriver bara av sig också, mest för att berätta att man upplevt samma sak, utan någon avsikt att få igång en livlig diskussion med massor av svar.

    En lösning vore kanske att låsa gamla trådar efter en viss tidsbestämd tid. Men det är något för sidans administratörer att ta i.


    Ja tidigare var det så att trådar låstes automatiskt efter en viss tid.
  • nevermind
    Delilah2001 skrev 2018-03-10 23:04:32 följande:

    Tråden är alltså över 10 år gammal!

    TS är pappa till en 10-åring nu, så trådstarten är inte aktuell längre.

    Ni i samma sits, starta egen tråd, så kommer ni få fler svar, och folk slipper engagera sig i TS fråga helt i onödan!


    Använder man appen står inte årtalet tyvärr.
  • Fredrica

    Usch vad hemskt att hon väljer att behålla det när du inte vill aldrig förstått mig på dessa kvinnor hon vill väl ha dig kvar och hålla fast dig genom ungen som så många gör idag

  • Rudbeckius
    Fredrica skrev 2018-05-26 10:20:52 följande:

    Usch vad hemskt att hon väljer att behålla det när du inte vill aldrig förstått mig på dessa kvinnor hon vill väl ha dig kvar och hålla fast dig genom ungen som så många gör idag


    Håller med. Undrar hur det gick för tio år sedan.
  • gamlapappan3
    Stoffe20 skrev 2008-01-16 10:21:42 följande:

    Det verkar som hon har bestämt sig...ska prata med henne över en fika idag men det verkar som det.

    Jag har sagt att jag inte vill och som du säger så känns mitt liv slut på sätt och vis! Det är ett av de värsta saker som hänt i mitt liv måste jag erkänna.

    Dessutom så har jag kommit in på Georgetown i USA för att studera, jag har också med stor säkerhet efter 1,5 år på universitetet landat en praktikplats på Trump Org i New York...liksom det är Donald Trump.

    Det gör ju liksom inte att det hela känns bättre faktiskt!

    Tror inte jag passar som förälder heller, känns verkligen inte som typen som har barn.


    Ja, kul gammal tråd med intressant innehåll! Blev han faktiskt praktikant hos Donald Trump för 10 år sedan? Blev han pappa? Vad gör han nu?
  • Richard1986

    Att tvingas bli pappa emot sin vilja är aldrig kul eller intressant för den "pappa" som drabbas. Särskilt inte vid en så ung ålder att livet knappt har börjat eller med en kvinna man knappt känner och inte hade några tankar och planer på att cementeras med för resten av sitt liv genom ett barn. Det är mycket som kan påverkas och inte alltid åt det positiva hållet. Kontakten med barnets mamma och kanske hennes familj, kontakten med sin egen familj, ens psykiska hälsa, ens privatekonomi, ens möjligheter i privatlivet etc....

    Men Stoffe är varken den första eller sista att drabbas. Mig hände det 2004 när jag var 18 år..... Alla samlag, skyddade som oskyddade, medför en risk för graviditet. Så länge män och kvinnor knullar med varandra så kommer även oplanerade saker och ting att hända. Det är ju inget man vill ska hända eller går omkring och tänker på varje dag men det kan hända män som är eller någon gång varit sexuellt aktiva med kvinnor.

  • gnocchipesto
    Rudbeckius skrev 2018-05-26 10:39:13 följande:

    Håller med. Undrar hur det gick för tio år sedan.


    Stackars dig! Hemskt att din åsikt inte spelar roll!
  • Rudbeckius
    gnocchipesto skrev 2018-05-27 13:50:50 följande:
    Stackars dig! Hemskt att din åsikt inte spelar roll!
    Så väldigt onödigt och elakt, men det är väl sådan du är?

    Stackars dig! Hemskt att inte din åsikt spelar någon roll heller. Men du hade ju ingen ändå...  eller har du någon reflektion angående TS tråd med dilemma för tio år sedan?

    Du kanske inte bryr dig alls? Om någon mer än dig själv? Du borde reta upp dig på dig själv och dina charmiga egenskaper...
  • gnocchipesto
    Rudbeckius skrev 2018-05-27 14:17:15 följande:

    Så väldigt onödigt och elakt, men det är väl sådan du är?

    Stackars dig! Hemskt att inte din åsikt spelar någon roll heller. Men du hade ju ingen ändå...  eller har du någon reflektion angående TS tråd med dilemma för tio år sedan?

    Du kanske inte bryr dig alls? Om någon mer än dig själv? Du borde reta upp dig på dig själv och dina charmiga egenskaper...


    Menar att jag tkr synd om dig TS och att din åsikt inte spelar roll

    Du ska inte behöva bli pappa mot din vilja
  • gnocchipesto
    Rudbeckius skrev 2018-05-26 10:39:13 följande:

    Håller med. Undrar hur det gick för tio år sedan.


    Håller med dig / er
  • Rudbeckius
    gnocchipesto skrev 2018-05-27 14:28:39 följande:
    Menar att jag tkr synd om dig TS och att din åsikt inte spelar roll

    Du ska inte behöva bli pappa mot din vilja
    Haha, motsägelser. Åsikten spelar ingen roll men då kan han visst behöva bli pappa ändå, mot sin vilja. Undrar om han blev pappa och hoppas att det gick bra.
  • gnocchipesto
    Rudbeckius skrev 2018-05-27 14:42:08 följande:

    Haha, motsägelser. Åsikten spelar ingen roll men då kan han visst behöva bli pappa ändå, mot sin vilja. Undrar om han blev pappa och hoppas att det gick bra.


    Åh herregud såg nu att den tråden är 10 år gammal

    Undrar hur det gick!?
Svar på tråden bli pappa, men vill verkligen inte...