Vet inte om ni kände den svenska kända sångerskan ni hade på ert bröllop och när ni gifte er? Men DET var VÄLDIGT billigt 1000 kr är helt rimligt. Det är ju inte bara timmen i kyrkan. Hon viger ju dagen för dopet . MINST 2,5 timmar på en lördag går till dopet. Innan det har hon (förhoppningsvis) övat flera timmar, ev köpt noter. Sedan varierar det även var man bor.
Men nån skrev att 500 räckte för det var annars hutlös timpenning och det provocerade mig lite då jag sjungit på dop, bröllop och begravningar i många år. Nån annan skrev att de gett sångerskan en vinflaska och en bok.
Gav ni fotografen eller de som bakade tårtan en vinflaska och en bok för jobbet, utöver materialet för bilderna och tårtan också funderar jag då🤔
Alla kan inte sjunga vackert. Det är ett hantverk. Precis som att kunna sy bröllopsklänningen, fotografera eller baka tårtan.
Vill man ha någon som kan göra det bättre än. dom någon skrev, ?vi själva i kör, (vilket självklart är jättefint och funkar jättefint om man vill) då får man nog tänka sig att betala ett rimligt pris.
Jag och min son tar 1500 tillsammans. Han spelar både piano och gitarr. Vi lägger i regel 10-15 timmar på ett dop. Åker Max 4 mil Tor för det priset. Det är under 50 spänn timmen. Ibland får vi höra att det är för dyrt men oftast tycker folk vi är för billiga. Om man googlar så kommer det upp snittpriset på 1500-2000 exklusive resor för bara solist. Sedan får man ju ha i åtanke om man vill ha kvitto också🤷?♀️
självklart tar jag inte betalt på vänners bröllop och dop och blir då jätteglad för en vinflaska. Men är lite trött på att man förväntas ge sin tid och sitt hantverk gratis liksom till vilt främmande människor.
Är människan musiklärare har hon ju dessutom en utbildning. Tror min frisör skulle bli en gnutta stött om jag frågade henne: du? Visst är det ok att jag betalar för förgrunden här gången va? Så får du en vinflaska? Du som är så duktig på å klippa?