BF December-08
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Halloj!
Måste vara fler IVF:are där ute som nyss plussat precis som jag och bör ha BF någongång i December?
Själv blir detta mitt första barn om allt går vägen
Fyll gärna på listan
Earth Angel BF 11/12
Hej nu är vi hemma!
Vi väntar en POJKE precis som vi gissade.
Allt såg bra ut och han fick godkänt i alla mätningar, puh...
Tyvärr var det inte 3D men jag tyckte att man såg bra ändå, de hade ju storbildsTV, rena biosalongen.
Han rörde sig hela tiden så bm hade svårt att utföra sitt arbete hi hi, men jag och sambon var grymt förtjusta över att han bjöd så mycket på sig själv.
Har en bild i mitt galleri när han ligger på mage och myser lite.
Kram
Glömde säga: Min moderkaka ligger i bakvägg, därför har jag kunnat känna sparkarna så tidigt.
Kråkan: Jättekul att ni fick se så mycket av pojken! Bilden var så fin Bra gjort att ni gissat rätt på könet.
Kråkan krax; Härligt att allt var bra! Och grattis till en liten kille. Vad tydligt man ser huvudet!
Jag känner att det är en tjej som bor i mig, min sambo tror på en kille. Han vill ta reda på det medans jag har velat. Tror vi kommer att ta reda på könet nästa gång vi ska dit! Kråkan krax hur har ni resonerat om ni skulle ta reda på könet? Visst är det första barnet för dig med?
Glenda: Tack
Focy: Jag frågade sambon om han ville ta reda på det precis när vi plussade och han sa "ja självklart" och då kändes det så naturligt och jag blev också sugen på det.
Det är första barnet för oss.
När blir nästa UL för er, i vilken vecka då?
Kråkan krax; okey! Jag är sugen på veta men på nåt sätt vill jag spara överraskningen. Pratade med en bekant och hon sa nåt som sitter kvar i mitt huvud, hon meande att under förlossninge händer det så mycket annat och man vill mest veta om barnet har alla fingrar och tår. Om man tar reda på könet innan kan man mysa med att veta innan och planera och så.
Nästa UL skulle vara i v.32 Ska ni på nåt mer?
Focy: Jo vi resonerade också så fakiskt nu när du säger det. Man kommer ju vara så inställd på att bebisen mår bra och är frisk utan komplikationer, så att könet kommer ju i andra hand då.
Det är faktiskt jättemysigt att nu veta och planera och så. Vi tänker mycket mera på namn, för det är ju så verkligt nu, vi vet ju vad det blir
Vi ska också i v 32 men jag försöker bearbeta sambon att vi gör ett privat i v 26 (tillväxt UL). Hade varit skönt med ett mitt i det stora gapet.
2 dagar kvar till att denna tråden stängs.........lätt att man glömmer
Kan nån öppna en ny tråd, en fortsättning på denna!
Jag var ju på RUL i torsdags och allt var bra. BF ändrades från 8:e till 5/12 så det är det datumet som kommer stå i min journal nu. Trodde jag gick in i v 18 i onsdags , men enl BM gick vi in i v 19 igår lördag så denna vecka har det gått fort! En vecka kvar till halvtid! Moderkaka i framvägg. Viktuppgång 3,3 kg sedan start. Bebben mådde fint! Och nu har jag köpt mina första mammabyxor, så skönt för magen!! Men det är så dåligt utbud där jag bor, beställer ni från nätet eller har ni bra utbud??
Har bokat vagnen nu också...hade när jag kom till butiken bestämt mig för Teutonia Spirit men det blev en Quinny. Hämtar den i början av oktober..
LindaBell: Grattis till bra rutin UL
Vilken Quinny har ni beställt?
Jag kan göra en ny tråd men ser hellre att någon annan gör det. jag är nämligen trådstartare i 2 andra trådar nu av samma anledning, att man kommer på tidsbytet i sista sekunden. Känns lite fånigt att vara trådstartare i många trådar Men som sagt gör ingen annan det så fixar jag.
Jag har startat en ny tråd
www.familjeliv.se/Forum-7-139/m34247337.html
Bra LindaBell att du såg att denna höll på att gå ut!