• Shyme

    Septemberbebbarna 2005 del 15

    Startar en ny eftersom det inte ser ut som någon anna gjort det!! ´Nu är vi inne på tråd 15!

    Tidigare septembertrådar:

    www.familjeliv.se/Forum-2-17/m1759150.html- Del 1: 30 december 2004 - 23 mars 2005
    www.familjeliv.se/Forum-2-17/m2487571.html - Del 2: 21 mars - 10 juni 2005
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m3393041.html - Del 3: 10 juni - 8 september 2005
    www.familjeliv.se/Forum-2-115/m4277957.html - Del 4: 24 augusti - 31 oktober 2005
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m4499544.html- Del 5: 8 september - 9 december 2005
    www.familjeliv.se/Forum-3-168/m5790556.html - Del 6: 2 december - 1 mars 2006
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m7647790.html - Del 7: 28 februari - 26 maj 2006
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m9672805.html
    www.familjeliv.se/Forum-3-20/m10898528.html - Del 8: Reservtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-11-266/m13530913.html - Del 9: 19oktober 2005 - 19 januari 2006
    www.familjeliv.se/Forum-11-266/m16460254.html - 19 Januari - 19 April 2007
    www.familjeliv.se/Forum-11-266/m19702301.html - 18 April - 18 Juli 2007
    www.familjeliv.se/Forum-11-266/m22980783.html - 20 Juli - 20 Oktober 2007
    www.familjeliv.se/Forum-11-266/m26107693.html - 21 Juli - 13 Januari 2008

    Här pratar vi om allt mellan himel och jord och det vi alla har gemensamt är minst ett barn som är fött i September 2005.

    Våra busungar som förgyller våra liv!!


  • Svar på tråden Septemberbebbarna 2005 del 15
  • Nanna 79

    Tack för era grattis!
    Olle var lite slö när han kom så vi har gett honom mat genom sond. Men nu har han piggat på sig börjat amma. Så skönt! Hoppas att de släpper hem oss i morgon.

  • bubbelmaja

    nanna 79: hoppas det går bra nu, att ni är hemma och att det funkar med matning!

    Här har Vilmer definitivt kommit in i kiss-och bajsstadiet!! Lite gulligt faktiskt, då han inte säger så mycket på ett argt sätt utan mer som skämt. Idag vid frukosten var han int så sugen på gröten så Jan sa att han skulle tänka att det var bananer, pasta osv för att få in en till sked. Sedan skulle Vilmer hjälps sin pappa.
    ¨-Vad får jag då, sa jan.
    - Bajsblöjor!

    Noria kallas förjämnan för Norian, torian, toalettungen!

    Igår var vi på torget. Då sa Vilmer högt
    -Mamma, du luktar fis!

  • Nanna 79

    bubbelmaja- Tack, nu funkar amningen toppen! Olle är en så länge en lugn liten bebis som sover mycket och äter där emellan.
    Elin har haft bajsnoja ett tag (nu är det lugnare) Det var som mest när vi flyttade ut här på landet och hon såg hästbajs överallt typ Flört

    Jezz- Tack! Kul att se dig här Glad

    Elin vakar över lillebror och ser till att han har det bra. Han lät lite igår och direkt är hon på och säger "lillebror är hungrig- dra upp tröjan mamma!"

    Jag känner mig jättepigg och nu ikväll har vi varit hos svärmor och grillat.

  • Kickans mamma

    Nanna varför är du inte på msn

    Ta det lugnt bara det kan säga pang efter ngn vecka eller ett par....

  • Nanna 79
    Kickans mamma skrev 2008-07-20 21:50:47 följande:
    Nanna varför är du inte på msnTa det lugnt bara det kan säga pang efter ngn vecka eller ett par....
    Hehe då sov jag! Mmm ska ta det liite lugnare hade så ont i snittet i natt!
  • noodle

    Nanna åh grattis!!! :D

    bubbelmaja haha ja det är mycket bajs här oxå kan jag säga :) Månen har bajsat, o bajs ska man inte äta för det är inge gott, o så fort bebisen ska byta blöja rusar han med o säger med förhoppning i rösten "bebis har bajsat?"

    Har fullt upp här hemma o känner mig lätt stressad nu när sambon precis gick o köpte ett guitarr hero mitt upp i allt o sitter o spelar ;) Men e väl bra med lite avkoppling oxå så man inte stressar ihjäl sig.

  • bubbelmaja

    Idag ska Vilmer ut med sin pappa och segla. De ska sova över på båten i natt. Han är förväntansfull som aldrig förr!

  • Nanna 79

    noodle- Tack Glad

    bubbelmaja- Låter som en mysig utflykt!

    Här flyter allt på rätt bra just nu (njuter så länge det varar...) Snart ska vi åka en vända till tomten så Elin kan få köra lite grävmaskin med pappa. Det tycker hon är jättekul! 

  • bubbelmaja

    Vilmer och jag har varit med min kompis och hennes pojke på parken zoo i Eskilstund. vi åkte igår och kom hem nu på kvällen. Jättelyckat! Kan rekommenderas. Lite väl varmt var det, men det funkade tack vare bad, sitta i skuggan, äta glass och bara göra det som barnen orkade.

  • Nanna 79

    Håller med om Parken zoo. Det är så lagom där! Var där för ett par veckor sedan med Elin och min syster och hennes sambo. Jättemysigt! Den 10 augusti ska vi dit igen för då är det Mora träsk som uppträder (Bästa showen tror jag det heter?)

    Idag har vi varit på junibacken. Elin blev asrädd för Dunderkarlsson och Blom (I Pippiteatern) Annars var det riktigt lyckat! Stannade en snabbis hos Kickans mamma med familj på vägen hem och visade upp lilla Olle. Tack för de fina presenterna!

  • noodle

    Hallå allihopa, nu är allt feststök äntligen över :) Felix hade nog ganska roligt på festen igår men han tyckte det var lite läskigt att gå in i kyrkan när Mio skulle döpas. Sen här hemma var det massor med barn, och huset ser ut som ett sjöslag idag. Det var min tur att gå upp imorse och vi kom väl inte i säng förän vid fyratiden så jag låter nog städningen vara tills jag fått sova lite när mannen kommer upp. Vigseln var kort men väldigt fin o allt gick bra :) Blev en jättemysig grillfest o alla verkade väldigt nöjda så det var ju skoj.

  • norgesessan

    Grattis!!!

    Vi har varit i Norge och sen Liseberg p väg hem..Jonathan två saker, emil åkte allt han kunde, bland annat lisebergbanan..Han var äntligen över 110 nu..han skulle varit det förra sommaren, men växte inte til sig före efter det..


    Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
  • Kickans mamma

    Grattis Noodle

    Här har jag fått diagnosen kroniskbihåleinflamation och har gått med det nu i 2½ mån inte undrapå jag mått dåligt. värsta hostan men inte sååå ont i bihålorna. Nu väntar en 6-12 v antibiotika kur och blir det itne ordning på det då blir det operation som det är nu får blir jag riktigt sjuk varje till varannan månad och oftst sitter det i i 1-3 veckor såpass att jag knappt tar mig till jobbet men gör det iaf tillslut känns inte som man kan va hemma 3 veckor var o varannan månad med provanställning men nu är det fast sen juli.

    om 3 veckor åker vi till Menorca maken skulle ha börjat jobba imorgon men har tagit lite extra ledigt.

    donar på huset/tomten med lite turer till bad o annat 31 grader igår o idag. igår var luften helt stlla det gick inte att göra ngt och jg var riktigt bakis men idag fläkade vi lite så vi tog cyklarna till badet.

    Wincent är inne i en räddperiod allt är läskigt men inga mardrömmar som stör nattsömnen iaf. han vågar inte bada man måste gå med honom hela tiden man får inte gå 4 meter framför eller bakom. Han vågar inte bada men det har blivit bättre nu Ella däremot är en fisk i vattnet och det var hon inte förut.

  • Nanna 79

    Grattis noodle!

    Igår var vi ute på mina föräldrars ö medan sambon höll på på tomten. Elin hade leksällskap av min mamma, pappa, syster, bror med tjej och min mormor med man. Olle och jag satt lugnt i skuggan! En perfekt dag med andra ord! Idag har vi planerat att plocka lite blåbär, men ön lockar ganska mycket idag med... Får se hur vi gör :)

Svar på tråden Septemberbebbarna 2005 del 15