Vilken bantningstablett fungerar PÅ RIKTIGT???
Man hör om så många bantningstabletter som ska göra si o så o man rasar i vikt osv...MEN vilken fungerar egentligen?? någon med egna erfarenheter ??
Man hör om så många bantningstabletter som ska göra si o så o man rasar i vikt osv...MEN vilken fungerar egentligen?? någon med egna erfarenheter ??
Lage Holmgren: VLCD står väl ändå för Very Low Calorie Diet?
en.wikipedia.org/wiki/VLCD
Något ganska annorlunda än LCHF; alltså.
Nä dom rensar inte ut fet, dom mixtrar med hjärnan så att du tror att du är mätt när du inte är det.
Är inte ens riktiga reductil dom säljer på den länken som visas ovan...
Reductil rensar inte ut fett utan messar med skallen så man inte är hungrig istället. MEN har hört folk som blivit ruskigt dåliga av dem så man ska nog passa sig. De kan tydligen ha som biverkan depression, psykos och sånt. Det är XENICAL som ger folk rännskita vid för stort intag av fet onyttig mat.
JO det finns en del läskiga biverkningar. Har man haft psykiska problem så ska man nog vara extra vaksam om man äter reductil.
Har själv haft depression tidigare men inte känt några biverkningar alls av reductilen, mer än ökad svettning när jag motionerar.
I övrigt så mår jag kanon.
Ni som följt tråden... vilket piller funkar?? har ni kommit fram till nå?
Jag orkar inte läsa allt
Inga piller funkar! Det som gäller är att äta i den mån man rör sig/förbrukar kalorierna. Vill man gå ned gäller det att äta färre kalorier och förbränna mer (dvs motionera).
rätta mig om jag har fel
Jo då, reductil har iallafall hjälpt mig och många fler.
Jodå nog finns det piller som fungerar, men det är ju bara en tillfällig viktminskning (under några månader) om man inte efteråt eller undertiden lägger om sina vanor och kosthållning.
Underligt att den här tråden får vara kvar när så många andra tagits bort. Men det är väl för att det finns så många motståndare här.
Sen så är det inte något man tar långvarigt då många av dem gör att njurar lever o hjärta får arbeta hårdare medan man tar det.
Lite som om en med högt blodtryck struntar i att ta sin medicin.
Ja det stämmer absolut. Max 1 år får man äta reductil och under det året hålla koll på blodtrycket.
Pillret ska hjälpa till att "omprogrammera" hjärnan att magen blir mätt på mindre mat och inte den stora mängd man tidigare ätit. Så istället för att ta 2 portioner så ska det räcka med 1 portion per måltid.
Suzy QX skrev 2008-08-28 10:53:16 följande:
Lage Holmgren skrev 2008-08-28 05:24:53 följande:
hälsokostsbutik krom och mulberry kosttillskott
En Saga skrev 2008-08-28 07:08:17 följande:
Då måste de vara laktosen för min del ,för jag har 15 mg ,jag få springa på toa direkt efter, då får jag nog sluta med dem
håller med dig ,man ska lägga om sin mat och träningsvanor med,man kan inte äta skräpmat och sen tabletter och tror att man gå ner
Suzy QX skrev 2008-08-28 10:53:16 följande: