• sophialicious

Vilken bantningstablett fungerar PÅ RIKTIGT???

Man hör om så många bantningstabletter som ska göra si o så o man rasar i vikt osv...MEN vilken fungerar egentligen?? någon med egna erfarenheter ??

• Svar på tråden Vilken bantningstablett fungerar PÅ RIKTIGT???
  • snuttP

Nä dom rensar inte ut fet, dom mixtrar med hjärnan så att du tror att du är mätt när du inte är det.

Widerlich skrev 2008-08-28 07:01:48 följande:
    www.medicinshopen.com/reductil fungerar för mig och min mammaklart man går på toaletten av dem, rensar ju ut fett och sånt, gör man av alla bantningspiller mm. Visst finns olika biverkningar.Något du borde ta också är ett bantningsthe, rensar ut alla slangprodukter och går du garanterat på toaletten.
  • Ayya

Är inte ens riktiga reductil dom säljer på den länken som visas ovan...

• Longwayhome

Reductil rensar inte ut fett utan messar med skallen så man inte är hungrig istället. MEN har hört folk som blivit ruskigt dåliga av dem så man ska nog passa sig. De kan tydligen ha som biverkan depression, psykos och sånt. Det är XENICAL som ger folk rännskita vid för stort intag av fet onyttig mat.

Snygg tvåbarnsmor helt enkelt
  • Ayya

JO det finns en del läskiga biverkningar. Har man haft psykiska problem så ska man nog vara extra vaksam om man äter reductil.

Har själv haft depression tidigare men inte känt några biverkningar alls av reductilen, mer än ökad svettning när jag motionerar.

I övrigt så mår jag kanon.

Longwayhome skrev 2008-08-28 09:30:56 följande:
    Reductil rensar inte ut fett utan messar med skallen så man inte är hungrig istället. MEN har hört folk som blivit ruskigt dåliga av dem så man ska nog passa sig. De kan tydligen ha som biverkan depression, psykos och sånt. Det är XENICAL som ger folk rännskita vid för stort intag av fet onyttig mat.
  • MeNoLike

Ni som följt tråden... vilket piller funkar?? har ni kommit fram till nå?
    Jag orkar inte läsa allt

Mamma till tvillingarna Maximilian & Timothy 070325
  • Lotta71
    Lage Holmgren skrev 2008-08-28 05:24:53 följande:
    Här har inte lästs fel ;J. Och jag besökte givetvis sidan du länkade till. LCHF identifierade jag ruskigt snabbt som en VLCD-diet. Det står för Very Low Carb Diet.Det finns en uppsjö av dessa och människor som vill gå ner i vikt, och är ointresserade av att bygga upp en gediget bra fysik, skriver över all världens internetforum och lovprisar dieterna. All min kritik kvarstår givetvis. Den bygger på opartiska experter såväl som personliga erfarenheter och lite hederligt sunt förnuft.
    Men det är ju inte så alls i detta fallet. Vi äter "Låga Kolhydrater Högt Fett"!
    Vi tillför mycket fett ist för kolhydrater, o då bryter man inte ner några muskler eller utsätter kroppen för något. Tvärtom, de flesta sjukdomstillstånd förbättras eller upphör helt.
    Ut o njut av sommaren!
  • ennie

Inga piller funkar! Det som gäller är att äta i den mån man rör sig/förbrukar kalorierna. Vill man gå ned gäller det att äta färre kalorier och förbränna mer (dvs motionera).

• Lotta71
    ennie skrev 2008-08-28 09:55:50 följande:
    Inga piller funkar! Det som gäller är att äta i den mån man rör sig/förbrukar kalorierna. Vill man gå ned gäller det att äta färre kalorier och förbränna mer (dvs motionera).
    Inte om du äter LCHF. Då spelar kalorierna ingen roll
    Du tillför kroppen inga kolhydrater(ytterst få) o äter istället smör, grädde, fet joggi  mm. O givetvis protein äter du oxå. Du tappar mycket i vikt o mår som en prinsessa
    Ut o njut av sommaren!
  • sophialicious
    MeNoLike skrev 2008-08-28 09:36:14 följande:
    Ni som följt tråden... vilket piller funkar?? har ni kommit fram till nå? Jag orkar inte läsa allt
    de man får utskrivet av läkarna och tabletter med ephedra i.. cuur men de har dragits in..
  • sophialicious

rätta mig om jag har fel

• Ayya

Jo då, reductil har iallafall hjälpt mig och många fler.

ennie skrev 2008-08-28 09:55:50 följande:
  • Suzy QX

Jodå nog finns det piller som fungerar, men det är ju bara en tillfällig viktminskning (under några månader) om man inte efteråt eller undertiden lägger om sina vanor och kosthållning.

Underligt att den här tråden får vara kvar när så många andra tagits bort. Men det är väl för att det finns så många motståndare här.

Sen så är det inte något man tar långvarigt då många av dem gör att njurar lever o hjärta får arbeta hårdare medan man tar det.

Lite som om en med högt blodtryck struntar i att ta sin medicin.

• Ayya

Ja det stämmer absolut. Max 1 år får man äta reductil och under det året hålla koll på blodtrycket.

Pillret ska hjälpa till att "omprogrammera" hjärnan att magen blir mätt på mindre mat och inte den stora mängd man tidigare ätit. Så istället för att ta 2 portioner så ska det räcka med 1 portion per måltid.

Suzy QX skrev 2008-08-28 10:53:16 följande:

Jodå nog finns det piller som fungerar, men det är ju bara en tillfällig viktminskning (under några månader) om man inte efteråt eller undertiden lägger om sina vanor och kosthållning.Underligt att den här tråden får vara kvar när så många andra tagits bort. Men det är väl för att det finns så många motståndare här.Sen så är det inte något man tar långvarigt då många av dem gör att njurar lever o hjärta får arbeta hårdare medan man tar det.Lite som om en med högt blodtryck struntar i att ta sin medicin.
  • Landola

Lage Holmgren skrev 2008-08-28 05:24:53 följande:

Här har inte lästs fel ;J. Och jag besökte givetvis sidan du länkade till. LCHF identifierade jag ruskigt snabbt som en VLCD-diet. Det står för Very Low Carb Diet.Det finns en uppsjö av dessa och människor som vill gå ner i vikt, och är ointresserade av att bygga upp en gediget bra fysik, skriver över all världens internetforum och lovprisar dieterna. All min kritik kvarstår givetvis. Den bygger på opartiska experter såväl som personliga erfarenheter och lite hederligt sunt förnuft.
    Och jag som trodde att VLCD stod för Very Low Calorie Diet. Så tokigt det kan bli :) Lage, du verkar vara en lärd och kunnig man inom kost och motion. Hur kan du då likställa Low Carb/High Fat (fett och protein i form av smör, kött, grädde m.m.) med Very Low Calorie Diet (flytande vitaminberikad föda)?

Och var under länkarna hittade du information som du tolkade som VLCD? *nyfiken så jag nästan spricker* :)
  • Lotta71
    Landola skrev 2008-08-28 12:30:13 följande:
    Lage Holmgren skrev 2008-08-28 05:24:53 följande: Och jag som trodde att VLCD stod för Very Low Calorie Diet. Så tokigt det kan bli :) Lage, du verkar vara en lärd och kunnig man inom kost och motion. Hur kan du då likställa Low Carb/High Fat (fett och protein i form av smör, kött, grädde m.m.) med Very Low Calorie Diet (flytande vitaminberikad föda)?Och var under länkarna hittade du information som du tolkade som VLCD? *nyfiken så jag nästan spricker* :)
    Haha, håller med dig !! Det hade varit väldigt intressant att få ett till uttalande av dig;Lage !
  • Maddisen80

hälsokostsbutik krom och mulberry kosttillskott
    En Saga skrev 2008-08-28 07:08:17 följande:

Finns det inga tabletter man kan köpa på hälsokostaffär? Nån som vet nått som verkligen fungerar?
  • Maddisen80

Då måste de vara laktosen för min del ,för jag har 15 mg ,jag få springa på toa direkt efter, då får jag nog sluta med dem

Longwayhome skrev 2008-08-28 09:30:56 följande:
  • Maddisen80

håller med dig ,man ska lägga om sin mat och träningsvanor med,man kan inte äta skräpmat och sen tabletter och tror att man gå ner
    Suzy QX skrev 2008-08-28 10:53:16 följande:

Jodå nog finns det piller som fungerar, men det är ju bara en tillfällig viktminskning (under några månader) om man inte efteråt eller undertiden lägger om sina vanor och kosthållning.Underligt att den här tråden får vara kvar när så många andra tagits bort. Men det är väl för att det finns så många motståndare här.Sen så är det inte något man tar långvarigt då många av dem gör att njurar lever o hjärta får arbeta hårdare medan man tar det.Lite som om en med högt blodtryck struntar i att ta sin medicin.
Svar på tråden Vilken bantningstablett fungerar PÅ RIKTIGT???