• Tiiah

    Fler förstföderskor i Göteborg med BF i oktober?

    Hej!

    Jag tänkte höra om det finns fler i Göteborg som ska få sitt första barn nu i oktober? Ska vi räkna ner tillsammans?

    Jag har BF 16/10 och längtar något så sjukt mycket....

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-12 01:50
    BF-Lista:
    (säg till, så skriver jag till er som inte står med...)
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7 One wish
    8
    9
    10 Charlie81
    11
    12
    13
    14
    15
    16 Tiiah
    17 LaLinda
    18
    19 Pattisza väntar nr 2.
    20
    21
    22 hildur h
    23
    24
    25 Sessa 84
    26 orkide84
    27 Crocco
    28
    29
    30
    31

  • Svar på tråden Fler förstföderskor i Göteborg med BF i oktober?
  • La Linda
    capula skrev 2008-10-30 12:37:55 följande:
    GRATTIS TILL ALLA ER SOM FÅTT SMÅTT I DAGARNA. Natten den 24/10 tittade min lilla prinsessa ut på mölndals sjukhus. Hon var 49 lång och vägde 3305. Guuuud vilken underbar känsla det är att äntligen ha det lilla livet i famnen. Tack den som uppfann hallonblads te, jag drack 3 koppar sen bar det iväg till sjukan:)
    åh mysigt! GRATTIS!!!
  • Domoni
    Svar på #289
    Grattis till dottern Capula! Det blir bara bättre och bättre!
  • crocco
    karinlilla skrev 2008-10-30 09:37:45 följande:
    du är inte ensam crocco, vi sitter i samma båt (också bf 27/10) Hur går det för dig? Här händer absolut ingenting, förutom att jag mår hemskt illa! Känns overkligt att det ens kommer att sätta igång. Kanske är jag inte gravid? Kanske bara lider av extremt svårt fall av uppblåst mage? börjar undra.... lycka till idag om det händer nåt hos dig. Själv får man nog vänta nio månader till =)
    Vi kanske ska skaffa hund istället
    Har haft molande mensvärk inatt och under dagen, även mycket sammandragningar i förmiddags. Jag undrade ett tag om det skulle trappas upp men det lugnade ner sig och nu mår jag som vanligt.
    Jag har också mått lite illa, undra varför?
    Lycka till du också när det nu händer...för bebisarna brukar inte bli kvar därinne har jag hört...
  • Domoni

    Crocco! Jag började också må illa de sista 5 dagarna! Så då kanske det är på gång! Lycka till och VILA, natten blir inte den samma när bebisen kommer!

  • crocco

    karinlilla: läste i en annan tråd att det har satt igång för dig, hur går det?

    Domoni: Kanske kan det vara så... Jag ska vila vila vila...tänkte hyra film och blockera soffan idag!

  • karinlilla
    crocco skrev 2008-10-31 08:31:08 följande:
    karinlilla: läste i en annan tråd att det har satt igång för dig, hur går det?Domoni: Kanske kan det vara så... Jag ska vila vila vila...tänkte hyra film och blockera soffan idag!
    hej hej crocco. Än så länge går det jättebra. Värkarna är ganska täta redan så det blir säkert bebis idag =) Springer här mellan datorn, bbväskan, min tallrik med lasagne som står på bordet och hoppar in i duschen när jag känner att en värk är på gång =) Lätt hysterisk.. Har du själv kännt nåt än?
    Väntar en liten flicka, den 27/10
  • crocco
    karinlilla skrev 2008-10-31 09:01:07 följande:
    hej hej crocco. Än så länge går det jättebra. Värkarna är ganska täta redan så det blir säkert bebis idag =) Springer här mellan datorn, bbväskan, min tallrik med lasagne som står på bordet och hoppar in i duschen när jag känner att en värk är på gång =) Lätt hysterisk.. Har du själv kännt nåt än?
    HI hi...spara på krafterna...Här är det är lugnt bara lite molvärk inget annat.
    Lycka till, jag tänker på dig och hoppas att allt går bra.
  • La Linda
    karinlilla skrev 2008-10-31 09:01:07 följande:
    hej hej crocco. Än så länge går det jättebra. Värkarna är ganska täta redan så det blir säkert bebis idag =) Springer här mellan datorn, bbväskan, min tallrik med lasagne som står på bordet och hoppar in i duschen när jag känner att en värk är på gång =) Lätt hysterisk.. Har du själv kännt nåt än?
    hoppas det går bra, håller tummar för bebis idag =)
  • sessa 84
    capula skrev 2008-10-30 12:37:55 följande:
    GRATTIS TILL ALLA ER SOM FÅTT SMÅTT I DAGARNA. Natten den 24/10 tittade min lilla prinsessa ut på mölndals sjukhus. Hon var 49 lång och vägde 3305. Guuuud vilken underbar känsla det är att äntligen ha det lilla livet i famnen. Tack den som uppfann hallonblads te, jag drack 3 koppar sen bar det iväg till sjukan:)
     GRATTIS hoppas att allt går bra för er där hemma nu:D

    karinlilla: Hoppas verkligen det är dax för dig nu Styrkekramar  från mig och Alice
  • sessa 84
    Domoni skrev 2008-10-31 19:37:26 följande:
    Då börjar vi kanske närma oss en fika snart!!!
    Ja för nu är det ju inte många kvar Ser verkligen fram emot fika nu rastlös som attans här hemma. Vart finns det ett såpass stort café som man kan få in 100 barnvagnar på hehe
  • La Linda

    haha, ja det har jag ingen aning om =)
    nån mer med bus bebis som bara sover på dagarna å filurar om nätterna??
    längtar så efter rutiner!!!

  • sessa 84

    Denna tråden håller ju på att dö ut och inget direkt höjdar väder att gå ut i heller . hoppas det går bra för er alla

  • Dannii B

    Hur går det för alla?? nån mer som börjar bli less på att sitta hemma?

    Nu är det väl lite tidigt men när de små vuxit till sig lite kasnke man kan planera för en fika. Finns ett cafe där man är välkommen med vagn och barn. Glädjebubblan heter det.
    Hoppas alla har fått nu,,så vi kan ses....snart

  • One Wish

    ja, man känner sig fortfarande lite osäker när man är ute med den lille... Men snart så ska vi nog kunna dra ihop ett gäng och invadera staden med barnvagnar!

  • Domoni

    Hej,

    Många har gått över till denna tråd "Göteborgare med oktoberbebisar 2008!". Vet inte hur man länkar men den ligger under medlemsgrupper 2008.

    Några från den gruppen skall fika på Café Hamngatan (vid Stadsteatern) imorgon (torsdag) kl 11. Om någon är intresserad så kom gärna dit. Promenader gör under för min lilla Emma och det blir nästan varje dag nu (hon är 5 veckor och 2 dagar).

    Hoppas vi syns i den andra tråden.

    Kram

Svar på tråden Fler förstföderskor i Göteborg med BF i oktober?