• Äldre 28 Oct 19:34
    5346 visningar
    40 svar
    40
    5346

    Vad skulle du göra om ditt barn blev retat/mobbad?

    min son har blivit kallad tjockis och lärarna har pratat med barnen och ändå fortsatt. jag gick till skolan och sa till 2 av barnen på skarpen sen var dt tyst. men nu är dt 2 andra som börjat istället, jag är rasande när jag hörde detta och tänkte åka dit och prata med dom med en gång men får försöka stå ut till imon i skolan.
    vad skulle ni gjort? bara kul att höra hur andra gör och säger och till vem??
    jag ska åka till skolan och ********** för jag tror inte ett skit på att barnen lyssnar på sina lärare när dt gäller sånt här.


    Wild, Raw and Beautiful
  • Svar på tråden Vad skulle du göra om ditt barn blev retat/mobbad?
  • Äldre 28 Oct 20:11
    #21

    Glömde ju det primära...

    Nåde den som skulle göra så mot mitt barn, då J******AR!!!!

    Blir galen bara på tanken! Förstår dig helt och fullt!


    Mamma till världens bästa ♥ Wilmer ♥ och liten på jäsning
  • Äldre 28 Oct 20:12
    #22

    Tack
    japp jag stå på mig, absolut. barn ska läras från början, vem ska annars lära dom. JAG!!


    Wild, Raw and Beautiful
  • Äldre 28 Oct 20:12
    #23

    Jag skulle ringa läraren först. Sedan om det fortsatte skulle jag kolla med rektorn och fråga hur de utreder händelsen/na samt hur de arbetar vidare med det de vet. Alla skolor ska ha en antimobbingplan många skolor (kanske alla?) har en elevvårdsgrupp eller liknande som arbetar med utsatta barn och de som utsätter barn för kränkningar/mobbing mm.

  • Nennie­Pennie
    Äldre 28 Oct 20:14
    #24
    Petrah skrev 2008-10-28 20:12:30 följande:
    Tack japp jag stå på mig, absolut. barn ska läras från början, vem ska annars lära dom. JAG!!
    Jag har ju inga egna barn ,men hade jag det hade jag säkert blivit fly förbannad.. Så det är ju ganska lätt för mig att säga åt dig att vara lugn. Men lycka till nu!
  • Jessla­n
    Äldre 28 Oct 20:15
    #25

    jag förstår helt hur du känner och jag hade reagerat på samma sätt misstänker jag, har själv varit mobbad i 8 av mina 9 år i grundskolan och även i perioder på gymnasiet.
    Jag vet att jag kommer att riva upp hemmel och helvete om det händer mina barn, jag tror att barn i dag är för kaxiga för att skämmas tyvärr har många barn föräldrar som inte tycker att det är någon big deal kan dra ett exempel.....
    en vän till mig har en dotter på 13 år hon blev mobbad av en tjej i skolan kallade henne en massa otrevliga saker, tjejen som mobbade gick hem till sin mamma och sa att det var 13 åringen som var dum och mamman ringde. det blev möte föräldrar emellan även tjejjerna skulle vara med men mobbartjejjen vägrade komma ut från sitt rum....detta talar för sig själv, dom la ut bilder som var rent fruktansvärda på internet och skrev 13 åringens namn på dom fast attt det inte va hon på någon av bilderna, spred ut en massa skit, mamman till mobbartjejjen har hållit henne om ryggen hela tiden hon bytte till och med klass fast det inte skulle gå eftersom dom inte skulle gå i samma. mobbartjejjen fortsatte och 13 åringen ville lösa det själv hon gick till rektorn och berättade allt det var så illa så det var tal om anmälan.rektorn lovade att dom sklle kalla till möte med alla inblandade men inget hände.
    Det gick till den dagen då mobbartjejjen kallade henne en massa jävligt elaka saker och hon blev skitlessen, flickans kompisar och deras föräldrar ringde hem till min vän och sa att nu måste nåt göras. Pappan blev klippt galen åkte ner på byn och fick fatt i mobbaren och talade om för henne vad det var som gällde. Efter det har det varit lugnt. Jag är övertygad om att man idag måste ta i rejält och jag kommer att kämpa till the end för att skolan min dotter ska börja i ska mobbingförbud och tro mig jag ska lyckas.

    Stå på dig skräm dom till tystnad och prata även med föräldrarna.


    detärsålöjligtattmankanvarasåpinsam
  • Äldre 28 Oct 20:16
    #26

    absolut!!!!! man ska skrämma dom. det har ingen dött av. dom ska fan få.
    Lärarna har pratat med dom men dt händer inget ändå så jag ta tag i dt själv.


    Wild, Raw and Beautiful
  • Familj­etroll­et
    Äldre 28 Oct 20:22
    #27

    mobbare ska sättas på plats .de ska fan inte förstöra andras liv.en som är mobbad är får hemska minnen för resten av sitt liv.

    tur att vissa föräldrar våga sätta hårt mot mobbare.sådana skithögar (mobbare)ska banne mig veta att de lever!

    den/de som ev kommer mobba våra barn kommer veta att de lever.jag tänker inte vara tyst då utan de ska få veta att de lever och få ett helvete tills de fattar att man inte mobbar andra.


    Mamma till 3 barn och en ängel april -06.
  • vevik
    Äldre 28 Oct 21:17
    #28

    jag menade inte att det är något fel i att vara lite "galen", jag håller med dig, det är klart man ska vara handlingskraftig men det du bör veta är att det är kränkta barn som kränker andra - de som kränker mår mao inte heller bra!


    Älskade, älskade Theodore
  • Äldre 28 Oct 22:30
    #29

    jo men jag kränker inte utan sätter hårt mot hårt.


    Wild, Raw and Beautiful
  • vevik
    Äldre 29 Oct 09:08
    #30

    med "kränkta barn" menar jag att de redan blivit kränkta och därför tycker de att de kan kränka andra...de barnen behöver hjälp att hitta andra sätt att bete sig mot sina kamrater. Men jag tycker absolut att du gör rätt i att sätta hårt mot hårt!


    Älskade, älskade Theodore
  • Äldre 29 Oct 19:20
    #31

    TS, hur gick det idag?


    Mamma till världens bästa ♥ Wilmer ♥ och liten på jäsning
  • Jessla­n
    Äldre 29 Oct 20:11
    #32

    undrar jag oxå


    detärsålöjligtattmankanvarasåpinsam
  • Percha­75
    Äldre 29 Oct 22:34
    #33

    det är väldigt enkelt att få barn att sluta mobba
    våga som förälder ryta till på varandras barn så fort ni hör eller ser något..
    då förstår och lyssnar barnen bättre
    och ditt egna barn som kanske är den utsatta får större tillit till dig som förälder.

    så kom igen nu alla våga ryta till så kanske vi kan få det samhälle vi vill ha både i och utanför skolan...

  • Äldre 29 Oct 23:25
    #34

    jo dt gick sådär, läraren gick emellan. hon sa att dom hade redit ut det men dt tyckte inte jag. och dt vanliga som alla säger, ALLA BARN RETAS!!! inte undra på att dt blir mobbing om alla resonera så   sen att dt inte var så allvarligt som jag trodde.   klart dt va, dom slogs ju på golvet. så jag kom inte så där värst långt med barnen för hon kom emellan. men fan va arg jag va.


    Wild, Raw and Beautiful
  • Jessla­n
    Äldre 30 Oct 08:15
    #35

    det är så typiskt lärare dom vågar inte stöta sig med  föräldrar osv.
    fortsätt stå upp för din son


    detärsålöjligtattmankanvarasåpinsam
  • Meli
    Äldre 30 Oct 11:52
    #36

    Nu får jag massa påhopp, men så här hade jag gjort.

    Gett fröken en chans till att ordna upp det först.

    Om det fortsätter i alla fall, bett min son ge mobbaren på flabben. Oftast slutar det när mobbaren fått lite stryk. Har erfarenhet från min man som råkade illa ut under flera år, tills han slog mobbaren sönder och samman. Mobbare förstår nog bara det språket tyvärr.

    Så hade i alla fall jag gjort.


  • Meli
    Äldre 30 Oct 11:54
    #37
    Vevik

    Håller med om det, en mobbare mår själv inte bra. Men de ska inte få ta ut det gratis på mina barn i alla fall.
  • syrra
    Äldre 4 Dec 08:14
    #38

    Jag har en son som just nu blir mobbad och vi har kontakt med läraren och antimobbing teamet. Nu för en liten stund sedan skickade jag ett mail till alla föräldrar och bad dem prata med sina barn om hur en bra kompis är. För nu vill sonen flytta ut i skogen och sluta skolan.


    ~~Michael -97, Joachim -98 och Johanna -07 ~~
  • Nation­alroma­ntiker­n
    Äldre 6 Dec 00:29
    #39

    Brorsans grabb blev mobbad i början av högstadiet av ett gäng killar i nionde klass.

    När det inte blev bättre så följde vi efter ledaren hem och satte en morakniv i dörren tillsammans med en liten lapp, efter det blev det lugnt.

    Tror inte man ska dalta med mobbare, de ska mötas med samma mynt.

  • lill vampyr­ia2
    Äldre 26 Dec 13:39
    #40

    Jag blev mobbad i ungefär ett år, och trots att pappa gick till skolan hände ingetting. Man ska kräva att mobbarna flyttas! Inget barn ska behöva utsättas för den lidelsen det innebär.

    :(

Svar på tråden Vad skulle du göra om ditt barn blev retat/mobbad?