• Sarahkka

    Då tar vi det en gång till. del 2

    Detta är vårt hus, det har 3 rok och de som bor här är Weronika, Jenny och Rox.


    När ska det gå vägen?
  • Svar på tråden Då tar vi det en gång till. del 2
  • JePaLuLi

    Rox: Jo visserligen. Tycker det är lite svårt att veta vad man ska prioritera bara... Klänningen då förstås... Blommor har jag inte en susning om vad jag vill ha.

    Ja det blir ju så, är man nöjd så gör några kronor extra inte så mycket

    Idag ska vi nog hålla oss inne. Det är rena isgatan ute och svinkallt. Får roa oss med nåt annat istället

    Förstår att det blir skönt att ha den avklarad, jag håller tummarna!

    Jag är så stolt över Lucas. Han sov i sin säng i natt och det gick jättebra. Jag gick in och la mig hos honom i morse och han var så lycklig när han vaknade i sin nya säng
    Igår började han dessutom gå på heltid tror jag. Han traskade runt med en sopkvast hela dagen
    Han har ju varit så tidigt med allt annat, men att gå hade han ingen brådska med
    Han börjar bli stor min lille kille, ingen bebis längre!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Sarahkka

    Ja, det är svårt att bestämma sig för de olika sakerna

    Då är det bäst att hålla sig inne. Här har allt smält bort och snön är ett minne blot igen.

    Har inte pluggat idag heller men ska sätta mig och läsa igenom en sista gång. Tack för tummarna!

    Åh vad duktig han är som sov i sin säng och som gick så länge! Det är bra, man ska lära de städning så tidigt som möjligt Nä, nu drar det iväg med de små

    Pratade med mamma idag och hon gav mig det glädjande beskedet att hon också ska hjälpa till med budgeten till bröllopet. Det är sååå välkommet!!
    Vi fick offerten idag och den ligger på ca 29000-30000kr Puh! för 50 gäster så det är nästan att jag jag hoppas att alla inte kommer Trots allt så är det billigt jämfört med stan. Mat och dryck ligger på 380/kuvert och in i stan liger det på minst 500/kuver utan dryck. Så det är stor skillnad, men för oss fattiga är det ändå mkt pengar. Vi har räknat ut att vi behöver spara ca 3000 i månaden för att det ska gå vägen.


    - 10 kg
  • JePaLuLi

    Ja det är ju det

    Vi var ute ändå. Solen tittade fram så vi gick enlångpromenad med en kompis, sen hamnade vi på köpcentrat och åt en smaskig kinabuffé. Blev lite shopping med. fyndade ett par snygga jeans till Lucas.

    Ja jätteduktig. Idag har han traskat på så det verkar ha släppt nu!

    Vad snällt! Vi får hjälp av min pappa och Patriks mamma också. Hans pappa har redan lovat att stå för maten. Väldigt tacksamt

    Vi har nu hittat en gård där vi ev. tänker ha festen efteråt. Det är jättemysigt och det finns bla. en pool. Tänkte ta dit våra närmaste kompisar efteråt och grilla, bada och ha allmänt trevligt. Vi åker alltså dit efter mottagningen i så fall.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Skitunge79

    Jag kommer aldrig att vara redo för en ny graviditet någonsin. Jag är livrädd för en graviditet som liknar den jag hade med Eddie. Det är ju mycket pga den som jag har haft det jobbigt.
    Jag och Pidda har det jättebra och har haft det en längre tid nu. Pidda har Eddie mer än vad jag har honom nu och vi har ett enormt jämställt förhållande, precis som det vi har strävat efter under hela det här första året.
    Det är ju mest mig och min ångest över allt som jag behöver komma till bukt med. Men jag hoppas att bara få börja jobba gör sitt.
    Jag uppskattar er omtanke och förstår varför. Men jag och Pidda har aldrig trott på ensambarn och vår tanke från den dagen vi diskuterade barn var att ha fler än ett. Det har varit ett mer turbulent år än vad jag någonsin kunde drömma om men vi är säkra på att det är vår familj vi ska satsa på. Det är den som betyder mest av allt.

    Rox, jag måste säga att det ändå var väldigt billigt med den offerten. Det känns som om ni kommer att få ett underbart bröllop! Men var ska ni vigas?

    Jenny, gud så skönt att det gick så bra med Lucas! Hur fick ni honom att somna där då? Sov P där på natten med honom? Så nu traskar han på heltid...det är då det känns som att dem släpper bebisstämpeln helt tycker jag. Eddie tog sitt första steg för några dagar sedan och idag tog han 5 steg till Pidda som kallade på honom Men jag tror att det dröjer ett par månader till innan han går helt, precis som Lucas.

  • JePaLuLi

    W: Trist att du känner så, men det är ju inte alls säkert att det blir likadant andra gången.
    Självklart betyder familjen mest av allt, det är ju det bästa man har.
    Jag är väldigt glad för att vi också har det jämställt och att Patrik också drar ett stort lass. Ibland betydligt större än vad jag gör. Annars hade jag aldrig orkat!

    Han somnade på två röda. Patrik la sig hos honom och han tog sin vällingflaska och slocknade. Så jag och P kunde mysa igår Sen gick jag in i morse så han inte skulle vakna ensam.
    Ja nu är han ingen plutt längre känns det som! Min stora kille!
    Hans första steg tog han ju när han var 11 månader, men sen har det dröjt. Han har gått då och då, när det passat honom. BVC sa att det antagligen beror på att han fick en lillebror och det liksom "störde" lite. Det blev en stor omställning och då lämnade han gåendet för ett tag. Det låter rimligt tycker jag.

    Mysigt att E också börjat gå


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Sarahkka

    jenny: skönt med en sån mysig dag
    Kul att han knallar på
    Ja, det är väldigt tacksmt att få hjälp. Kul att ni också får det. Har ni ngn aning vad ert kalas går på? Det är skrämmande vad pengarna drar iväg.
    Det låter toppen det där Jenny. Ni kommer att ha ett kanon bröllop!

    Ska ni hitta på ngt till Alla hjärtans dag?

    wero: vad glad jag blir av att höra att allt rullar på för er, ni har haft detlite kämpigt ett tag vilket alla nyföräldrar får mer eller mindre. Ja, jag håller tummarna för att det gör susen för dig annars lär du ta tag i det hos huvuddoktorn hehe
    Ja, jag förstår att du är skraj för graviditet men du vet också att det inte alls behöver bli sådär igen. Men det är klart att rädslan finns.

    Ja, men det har vi vetat hela tiden att ni skulle ha fler barn, det har du sagt flera ggr Ja, ni har verkligen haft det tufft och det är skönt att det vänder för er nu. Klart ni ska satsa på ett till litet mirakel. Som du säger, ni gör det som är bäst för er, och vill ni satsa på det så ska ni göra det. Ni är utmärkta föräldrar med ett barn och kommer att vara minst lika bra för kommande barnen Om inte bättre, för nu har ni fptt snitsen, eller? hehe
    Jag kaxar mig lite när jag inga har än haha

    Ja, det är billigt för 50 pers och för att vara sthlm. Vi ska vigas på samma stället, i en sal på övervåningen.


    - 10 kg
  • Skitunge79

    Har Lucas slutat äta välling på nätterna helt? När somnar han och vaknar han?
    Hur kändes det för dig och Patrik att få sova ensamma?

    Jag hopas att jag får en lindrigare graviditet nästa gång men jag vågar inte räkna med det. Men denna gången är jag mer förberedd iaf...

  • JePaLuLi

    Rox: Ja det var härligt!
    Man blir ju så glad bara solen tittar fram
    Längtar till våren så man kan vara ute mer och framförallt att barnen nehöver mindre kläder. det är ett litet projekt att klä på båda Blir enklare när Lucas kan själv sen.

    Tack, jag hoppas det. Även om det blir enkelt så tror jag att det blir bra. Vi vill ju inte alls ha det pråligt utan ett bröllop som representerar oss, men som alla ändå känner sig nöjda med. Sen får man ju inte glömma bort lilla Linus heller, det är hans dag också.

    Jag vet inte alls vad vi ska hitta på. Tanken var väl att svärmor kunde ta barnen en stund så vi kunde gå ut och äta. Men nu är ju hon dålig och har nog inte så mycket ork och dessutom känns det som att varenda krona behövs till den 6 juni. Vi har ju lite kort varsel så att säga. Har inte riktigt så lång tid på oss att spara...
    Jag vet inte alls vad det kommer kosta, men pengarna rullar ju iväg. Vi ska ta lite varje månad så får vi väl se vart det slutar. Men lika bra att beställa lite i taget än att stå där i sista stund...

    Vad ska ni göra?
    Nåt mys blir det ju helt säkert, men det kanske blir lite god mat här hemma.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

    Inte ofta vi är här alla 3


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Skitunge79

    Vi ska faktiskt få mormor och morfar som barnvakter på alla hjärtans dag och gå på italiensk restaurang med ett par vänner. Känns superlyxigt för jag vet inte om vi riktigt har firat alla hjärtans dag någonsin

    Jag är också intresserad av hur mycket er buffert ligger på Jenny?

    Vad ska ni göra på alla hjärtans dag?

  • Skitunge79

    Oj vi har nog missat varandras tidigare inlägg såg jag nu

  • JePaLuLi
    Skitunge79 skrev 2009-02-09 20:53:55 följande:
    Har Lucas slutat äta välling på nätterna helt? När somnar han och vaknar han?Hur kändes det för dig och Patrik att få sova ensamma?Jag hopas att jag får en lindrigare graviditet nästa gång men jag vågar inte räkna med det. Men denna gången är jag mer förberedd iaf...
    Nej, men han verkar ha dragit ner på det rejält. Samma med sovtiderna på dagen så han börjar bli en stor pojke nu
    Idag somnade han vid 20.30 ungefär. Jag räknar med att han kanske vaknar vid 9 imorgon.

    Det var jättemysigt att kunna hålla om varandra på natten igen. Det var ju ett bra tag sen sist!

    Hoppas det blir lättare nästa gång! Då har ju E hunnit bli lite större också och din kropp har hunnit läka.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Sarahkka

    jenny: ja, det ärhelt underbart, längtar också. Idag är det också soligt, ljus och fint, fåglarna kvittrar, nice!

    Ja, precis. Så tänker vi med. Därför kommer vissa saker vara traditionella och andra inte. kläder, färger, dekoration, musik, mat ska spegla oss och ändå vara fungerbar för gästerna.
    Synd att inte budgeten matchar, 100kr hade varti fint
    Ja, lilla Linus ska också få vara med Jag, ser jätte fram emot ert bröllop och få höra allt och se på bilder

    Ja, god mat hemma eller hämtmat går alldeles utmärkt jenny. Tönda lite ljus och mysa hela familjen, det är kärlen det
    Vi ska ut och käka med ett annat par på Hard Rock Cafe. vi skulle ha gjort det för två veckor sen men en av dem var sjuk så då pasade vi på att ta det på Alla Hjärtans Dag. Vi ska bjuda dem eftersom de gör mkt för oss och ska vara våra toastmaster, så lite som tack för allt. Det är den sista stora utgiften sen ska allt till bröllopet. Som du säger, det springer iväg fort.

    wero: åh vad roligt! Vad gott med italienskt, mums! Det är ni värda att få komma ut lite själva. Det är första gången vi firar med att gå ut.
    Haha det blev lite roligt när vi gick om varandra wero bubbla på lite mer, så vi har lite att kommentera medan du inte kan vara här

    Nu har jag gjort tentan och även omman inte alltid kan svara på allt så borde jag klarar mig tycker jag. Vi får hoppas på det.
    Nu ska jag göra lite lunch och sen måste jag göra en läxa från psykologen som jag måste ta med mig imorgon. Sen får jag göra en priolista med alla skolgrejer och i vilken ordning de ska göras.


    - 10 kg
  • JePaLuLi

    Rox: Så hade vi igår, solen sken och det var jättehärligt. Idag är det gråare...
    Ja exakt. När vi kollade på frack till Patrik tex så kände vi ju båda att det inte är han. Så det skippar vi. Hittade ju en sån söt frack till Lucas, men ska inte pappa ha blir det fjantigt om lilleman ska ha.

    Jag känner ju att vi har alla hjärtans dag här hemma varje dag. vi brukar alltid mysa och tända ljus till maten, vi skickar söta sms, skriver mysiga lappar, visar alltid vår uppskattniong och kramas och pussas ofta. Så jag känner inte att man behöver en speciell dag för det egentligen. Det är bara handeln som vinner på det.

    Skönt att tentan är över. Håller tummarna för att det gick bra!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • Sarahkka

    Vi bytte också ut fracken till kostym. Ja, man vill att näbbarna ska matcha Vad söta de kommer att vara

    Vad underbart ni har det jenny, det är så man vill ha det jämnt

    tack för tummarna

    Nu ska jag sätta igång med läxorna till imorgon.


    - 10 kg
  • JePaLuLi

    Ja kostym känns mer ledigt och är mer Patrik. Nu ska vi bara hitta finskor i stl 47

    Ja vi har det väldigt bra, det måste jag säga. Ibland blir jag förvånad över hur bra vårt förhållande ändå har klarat allt som hänt de senaste två åren.

    Lycka till


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
  • JePaLuLi

    Haha, ja han har stora fötter min älskling verkar som att gossarna får detsamma
    Tack, det önskar ju jag er också så klart. Men vi ska väl inte sluta prata här? det lät nästan som ett avslut?

    10 kg nu? Det är ju skitbra!! Grattis! Måste kännas riktigt skönt, och märkas på kläder framförallt.


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Lucas 071125♥¸.?°´¯) ♥♥ (¯`°?.¸ ♥ Linus 081206♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden Då tar vi det en gång till. del 2