• Äldre 30 Jul 15:47
    42538 visningar
    88 svar
    88
    42538

    Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!

    Jag vill bo där skolorna är bra, där barnen kan vara utomhus utan att man behöver oroa sig för psyksjuka, alkolister, drogpåverkade, fartdårar och gäng. Vill bo där det finns lite invandrare och lite kriminalitet. Vart skall man flytta då? Ni som upplever att ni bor bra och barnvänligt, kan ni tipsa mig om vart jag skall flytta med min familj. Jag bor på Hisingen (GBG) i dagsläget och detta verkar ha blivit "staden som Gud glömde".
    Bankrån, ungdomsgäng, psykdårar och knark är vardagsmat nuförtiden och jag vantrivs. Vi skall härifrån... men vart i landet? Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!
  • Äldre 2 Aug 11:16
    #0

    Vi bor precis vid Vågmästareplatsen, alltså ganska centralt ändå för att vara Hisingen.
    Vi har trivts förut.. men nu har det blivit lite väl stökigt.
    Jag kan inte uttala mig om andra områden varken övriga Hisingen lr andra stadsdelar i Göteborg eftersom jag flyttade till GBG för ca 2½ år sedan.... Anledningen till att jag inte känner mig trygg har inget med nationalitet att göra... Det är bara allmänt stökigt och smutsigt.

    Vi kan fortfarande tänka oss att köpa hus på Hisingen fast då lite lugnare område...

  • Liwi
    Äldre 2 Aug 11:22
    #0

    Ja men det krävs väl inte en flytt genom hela Sverige för att komma bort...
    Runt Göteborg finns ju hur många bra ställen som helst att bo på!
    Vi bor i Nödinge en bit utanför Göteborg och trivs ypperligt här. Nära Göteborg, Kungälv och ändå en bit bort...perfekt...
    Sjövik är också ett fint ställe att bo på!

    Sen är väl ändå inte Hisingen sååå farligt? Låter ju som värsta gansterön och jag har bott där större delen av mitt liv och överlevt! Nu jobbar jag där...
    Hisings Kärra är väl också jättemysigt....Torslanda likaså...

  • Susann­eS
    Äldre 2 Aug 11:34
    #0

    Jag bor på Hisingen i ett nybyggt villa område vid St Jörgens park och här är det jättelungt och skönt trivs jättebra (har iof bara bott här i 3 mån) trevliga grannar mm och barnen ska börja på en friskola bara några minuter härifrån som jag bara hört gott om.
    Jag var väldigt tveksam till att flytta till Hisingen när vi bestämmde oss för att boka huset men nu känns det som tur är helt rätt .

  • Äldre 2 Aug 11:46
    #0

    Testa norrland, där finns mest bara byfånar.

  • kiie
    Äldre 2 Aug 12:53
    #0

    Jag håller me Smajla... Dra inte hela Hisingen över en kam.

  • Joker
    Äldre 2 Aug 12:58
    #0

    Flytta lite norrut bara, Kungälv, Ytterby, Kode, Stora Höga, Stenungsund.

  • Gosema­ja
    Äldre 2 Aug 12:59
    #0

    Flytta

  • Gosema­ja
    Äldre 2 Aug 13:01
    #0

    Blev lite fel....

    Flyttade från Lindholmen på hisingen till Lindome för en månad sen.....otroligt lugnt och tyst här, men ändå hyfsat nära storstan!!!

  • Laika
    Äldre 2 Aug 16:59
    #0

    Eh, det var nån som skrev att hon rekommenderade Västervik. Har släktningar där och visst, det är gulligt på sommaren men såååå litet, dåligt med jobb och rätt hög kriminalitet. Dessutom föredrar jag Västkusten...

    De nya husen vid St Jörgens Park är jättefina!!! Vi funderade på ett av dem men tyckte de låg lite högt i pris. Kikar på Tolered, Tuve (blir ju stombuss där nu) och Säve. Och Torslanda men det är så klart dyrt det med. Vad kul att ni trivs i alla fall!
    Vilken är den där friskolan?

  • Äldre 2 Aug 18:35
    #0

    Laika

    Jo, vi har varit kvar här därför att mitt bonusbarn (som bor växelvis 50% hos oss) skall ha nära till sin mamma, så det är därför vi blivit kvar tills nu.
    Nu har hon flyttat till Vasastaden med sin nya man och nu kan vi alltså flytta om vi vill.
    Eftersom vi nu beslutat oss för att stanna i Göteborg iallafall tills pojken blir större och själv får välja permanent boende, så blir det hus i Björlanda om något år (och, nej man är inte så penningstark som föräldraledig om man har valt att vara hemma med bebisen i 2 år under föräldraledigheten...så nu slipper du spekulera i varför vi inte kommit härifån ännu). Drömmen vore förståss ett hus på landet i Småland/Dalarna (jag ÄLSKAR skog och natur, men inte så mycket att det sker på min och min mans umgänge med vår bonusson/son.

    Er övriga tackar jag för alla bra tips, jag skall ha dem i åtanke den dagen vi lämnar Göteborg för gott.

  • Äldre 2 Aug 19:49
    #0

    Kul att se att folk har så olika uppfattning om samma ställen! :)
    Jag kommer ju som sagt från Hisingen och har alltid trivts jättebra. Visst nu när jag har barn skulle jag nog inte vilja bosätta mig var som helst på Hisingen. Det var någon här som bodde i Nödinge och trivdes jättebra. Personligen tycker jag inte alls om Nödinge. Har jobbat där och vi hade ganska mycket problem med snattare, stökiga ungdomar och skadegörelse. Så olika uppfattning det kan vara. Det som är guld och gröna skogar för den ena är pest och pina för den andra. Intressant!

  • Äldre 5 Mar 09:37
    #82

    Hej ! Jag förstår vad du säger och det senaste tiden har blivit sämre med knark, bank rån, pysykopater, gäng och det kommer att förtsätta så jag själv bor på Jönköping och det är bra stad tycker jag . Mvh Fiona

  • Äldre 5 Mar 10:03
    #83

    Pajala.

  • Äldre 6 Mar 11:08
    #84
    modesty74 skrev 2005-07-30 15:47:20 följande:

    Jag vill bo där skolorna är bra, där barnen kan vara utomhus utan att man behöver oroa sig för psyksjuka, alkolister, drogpåverkade, fartdårar och gäng. Vill bo där det finns lite invandrare och lite kriminalitet. Vart skall man flytta då? Ni som upplever att ni bor bra och barnvänligt, kan ni tipsa mig om vart jag skall flytta med min familj. Jag bor på Hisingen (GBG) i dagsläget och detta verkar ha blivit "staden som Gud glömde".
    Bankrån, ungdomsgäng, psykdårar och knark är vardagsmat nuförtiden och jag vantrivs. Vi skall härifrån... men vart i landet? Tacksam för tips!


    Vi kan byta. Jag vill inte bo i Norrland längre. Svinkallt och snö 8 månader om året. Ingen vår. Knappt någon sommar. Göteborg vore rena drömmen!
  • Peter1­962
    Äldre 10 Mar 09:52
    #85
    +1
    Timra skrev 2017-03-05 09:37:10 följande:

    Hej ! Jag förstår vad du säger och det senaste tiden har blivit sämre med knark, bank rån, pysykopater, gäng och det kommer att förtsätta så jag själv bor på Jönköping och det är bra stad tycker jag . Mvh Fiona


    Varför svara på en 12 år gammal träd, varför, VARFÖR?????
  • Tue 27 Apr 2021 13:30
    #86

    Hej ! Det har gått 16 år sedan du skapade tråden men man vet aldrig ...???? vart flyttade ni tillslut? Då vi har samma funderingar.

  • Bellmi­s
    Tue 27 Apr 2021 13:33
    #87
    modesty74 skrev 2005-07-30 15:47:20 följande:

    Jag vill bo där skolorna är bra, där barnen kan vara utomhus utan att man behöver oroa sig för psyksjuka, alkolister, drogpåverkade, fartdårar och gäng. Vill bo där det finns lite invandrare och lite kriminalitet. Vart skall man flytta då? Ni som upplever att ni bor bra och barnvänligt, kan ni tipsa mig om vart jag skall flytta med min familj. Jag bor på Hisingen (GBG) i dagsläget och detta verkar ha blivit "staden som Gud glömde".

    Bankrån, ungdomsgäng, psykdårar och knark är vardagsmat nuförtiden och jag vantrivs. Vi skall härifrån... men vart i landet? Tacksam för tips!


    Byt stadsdel? Känner igen mig, flyttade till Linköping istället, visst kan det vara stökigt här också på sina platser men Gbg är verkligen stökigt nu för tiden tyvärr. Finns ju massa massa lugnare stadsdelar. Har ni stått i bostadskö?
  • Jonnyn­ilsson
    Tue 27 Apr 2021 13:43
    #88
    Natta.A skrev 2021-04-27 13:30:44 följande:

    Hej ! Det har gått 16 år sedan du skapade tråden men man vet aldrig ...???? vart flyttade ni tillslut? Då vi har samma funderingar.


    Ja verkligen. En uppdatering vore på sin plats.
Svar på tråden Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!