• modesty74

    Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!

    Jag vill bo där skolorna är bra, där barnen kan vara utomhus utan att man behöver oroa sig för psyksjuka, alkolister, drogpåverkade, fartdårar och gäng. Vill bo där det finns lite invandrare och lite kriminalitet. Vart skall man flytta då? Ni som upplever att ni bor bra och barnvänligt, kan ni tipsa mig om vart jag skall flytta med min familj. Jag bor på Hisingen (GBG) i dagsläget och detta verkar ha blivit "staden som Gud glömde".
    Bankrån, ungdomsgäng, psykdårar och knark är vardagsmat nuförtiden och jag vantrivs. Vi skall härifrån... men vart i landet? Tacksam för tips!

  • Svar på tråden Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!
  • Supermummy

    Usch, Hisingen (Pissingen) jag åker inte ens dit och handlar. Bor själv i Mölndal, här är mycket fint men vi ska ändå flytta ut på landet när vi hittar vårat drömhus.
    Snacka om segregering på Hisingen, varför gör dom så?

  • Aprilia

    Jag bor i köping och trivs bra här, nära till västerås (30 min) och 1timme 20 min med tåg till stockholm. Bra huspriser, och billiga fina lägenheter är inte svårt att få tag på. Vi letar hus just nu....

  • Majsan70

    Hmm?? Göteborg är det la inget större fel på?? Alla ställen har ju sitt som är minre bra. Däremot skulle jag inte ens bo på Hisingen om jag så fick betalt för det.

    Vi bor i Väster med havsutsikt, bra skolor och lugnt område. Visst är det bråkigt runtikring, men inte just där vi bor.

    Jag skulle ALDRIG nånsin flytta från min stad. *S*

  • Laika

    Hm, Västervik skulle jag inte flytta till om jag så fick ett gratis hus! Och alla som uttalar sig om Hisingen, har ni verkligen bott här?!?! Jag har bott här i flera år och inte råkat ut för det ni skriver om. Men det är kanske olika från område till område? Visst, det bor en del invandrare här men jag håller med Magdalena the Queen, man kan väl inte automatiskt säga att det är dåligt?!?! Vi har underbara grannar. Några av dem har bott här i tio år, har aldrig haft inbrott i varken lägenhet eller bil. Hm, som sagt, vi letar ju tom hus här ute...

    Vad jag inte förstår är detta vilda bollande med orter, eh, jag har själv flyttat flera gånger i mitt vuxna liv men bryr ni er inte alls om jobb och annat när ni funderar på att flytta. Och ja, Kungsholmen i Stockholm låter ju fint men låt mig gissa, om ni bor på Hisingen, hatar det så mycket och inte kommit härifrån ännu kanske inte er ekonomi är den starkaste? För i så fall kan ni ju bara köpa lägenhet/hus i Örgryte....

  • Smajla

    Håller med Laika lite grann om det där med Hisingen. Varför skriver ni Hisingen och inte just området där ni bor? Hisingen är stort och många delar är faktiskt bra att bo i. Dra inte hela Hisingen över en kam, för att citera Laika - då undrar jag om ni verkligen varit överallt?? Hur vet ni att det är så? Så det inte bara är fördomar om Hisingen likadant som med Bergsjön, Angered osv som har ryktet om sig att inte är bra områden att bo i. Nej, skriv om just området i sig i stället, det är mer intressant.

  • Curlingmorsan

    Har inte läst alla inläggen!

    Jag är uppvuxen på Hisingen, mitt emellan ett "mentalsjukhus" (Lillhagen) och ett fängelse. Jag trivdes jättebra och kände mig totalt trygg! Tycker det känns lite tufft att dra en hel ö över en kant (eller va det nu heter). Men visst finns det mindre roliga delar av vår underbara ö. Om jag skulle flytta tillbax till Hisingen så skulle det nog bli Torslanda eller Säve.
    Nu bor jag i Älvängen. det är ju en mindre "håla", men visst finns det skit här oxå. Tror att man får flytta till en liten liten håla i Norrland för att undkomma allt sånt. Om det nu går att undkomma det.

  • CamoMillan

    Vi bor i Surahammar! Här är det bra. Bra barnomsorg, lagom stort samhälle.Man vet vilka de flesta är. Huspriserna är lagom. VÄLKOMMEN

  • aquagirl

    Kan rekommendera Olofstorp. Jättemysigt område men bra skolor och trevliga människor. Jättemycket ungt folk flyttar hit nu...

  • Majsan70

    Laika!

    Jag bara undrade vem som bodde i Västervik? Har läst hela tråden o inte hittat nån? Blev ju fyniken åp det samhället nu. (inte för att jag ville flytta dit)

    I övrigt kan jag kommentera att jag har inte bott på Hisingen, men jobbar där och är där således varje dag. Jag får krypningar i hela kroppen av att åka till den gråa trista ö med vad jag tyckler är dålig luft. I övrigt har jag inget att säga om den förutom att där finns dåliga och bra stadsdelar som i övriga stan.

    Men jag tror att man har olika ställen man kan tänka sig att bo på helt enkelt.

Svar på tråden Jag VILL INTE bo i Göteborg längre!!!