• Chinirauring

Känner mig så ensam....

Måste få skriva av mig..har skrivit många inlägg om KUB..Tack alla som svara..

Så här ligger det till...fick 1:2 på riskbedömningen,
    Nackspalten: 2,2 (1:9 )
    Ålder : 23 (ca 1:800 )
    Blodprov : ??? (ca 1:180 )

Jag är heeelt förkrossad, gråter varje kväll innan jag ska sova, sitter på internet jämt o letar efter något litet som kanske BM missade..men hittar inget....

Jag sitter dagarna ända o funderar på att kanske behålla det lilla knyttet jag har i magen..jag menar h*n kanske har DS men vad gör det..kommer att älska h*n lika mycket för det.
    INGA jag pratat med anser att jag ska behålla det lilla livet..DS är så jobbigt "jobbigt jobbigt" det enda jag hör.
    Jag känner mig helt ensam..min sambo vill INTE ha barnet om det visar sig ha DS, det skulle han bara inte orka med.
    Frågade om han skulle älska sitt barn om h*n var frisk..JA helt klart...men om h*n hade DS..nej det trodde han inte...

16/2 ska jag göra FVP får vell svar samma vecka enligt läkarn...JAG VILL INTE ta tabletterna som gör att bebis dör.

Nån som är i samma sits...vart långt inlägg...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-02-10 16:00
    Ok nya siffror enligt en annan BM
    Nackspalt: 2,2
    Ålder: 1:963
    Blodprov: 1:139

Nu va det nackspalt&Blodprovet som drog ner...det var bara nackspalten då jag ringde sist.

• Svar på tråden Känner mig så ensam....
  • Mamma till Nicole och Alayha

Stort grattis!!!
    Vad skönt att du äntligen kan lägga detta bakom dej och blicka frammåt nu.
    NJUUUUUT av din graviditet!!!

• IISSEE

chinirauring- har varit inne och läst varje dag om hoppats på ett positivt besked, är så glad för eran skull

• pimpim3

Hej! Också varit inne och läst varje dag. Så härligt att allt är bra!! Många kramar

• Röda

Hej och vad skönt att du kan slappna av!

Men jag förstår fortfarande inte hur bedömningen kunde landa på 1:2 när alla värden var normala? Du får gärna ge barnmorskans eller läkarens förklaring till det.

Lycka till nu.

• ditte71

Så skönt att höra att allt är bra! Grattis!!
    ditte

• Baby Ru2

Jätteskönt! Stor kram och NJUT nu av din graviditet!

• Chinirauring
    Röda skrev 2009-02-24 09:42:36 följande:
    Hej och vad skönt att du kan slappna av!Men jag förstår fortfarande inte hur bedömningen kunde landa på 1:2 när alla värden var normala? Du får gärna ge barnmorskans eller läkarens förklaring till det.Lycka till nu.
    Hej...a det känns bättre för varje dag som går.Man kan äntligen vara glad.Skrattande
    Jag vet inte vad sjukvården håller på med...tycker att det var en helt onödig riskbedömning när man inte ens var i närheten...Visst så finns det människor som fått just 1:2 men de berodde mest på åldern. Så jag fattar noll...dem sa ju att det var ett "Dataprogram" som tog fram risken...dem borde ju tryckt fel tycker jag..men va vet jag...
    Jag är iallafall glad att det slutade lyckligt...Massa Kramar till alla
  • Chinirauring

Halloj.Va inna o kika på mina gamla inlägg här på familjeliv.
    Min dotter mår bra och hon är nu snart hela 9 månader.
    Tiden den springer iväg, jag hoppas att ni andra som fått ett tufft besked har kunnat hantera situationen för riktigt jobbigt och tufft är det.

Massa Styrkekramar till er som läser tråden. Och tveka inte att skriva om ni undrar något.
    Och tack tack till alla ni som stöttade mig.

• Chinirauring

åhh..börjat nästan gråta när jag läser allt som jag själv skrivit. nu sitter hon här i knät hos mig hela 1,5 år och jag kunde inte vara lyckligare.kram

• vivexa

Underbart, jag minns dig så väl. Min skrutt är lika gammal som din

• Chinirauring
    vivexa skrev 2011-03-07 23:15:30 följande:
    Underbart, jag minns dig så väl. Min skrutt är lika gammal som din
    Ja visst är dem fina dem små :) när dem sover hihi :) 
Svar på tråden Känner mig så ensam....