• Helene83

    Bebisverkstad vår/sommar i Linköping

    Hej!

    Jag är en 25 årig tjej (bor i Linköping) som tänkte påbörja bebisverkstag nu i vår för att få en liten bebis 2010, hoppas det finns fler som har tänkt samma sak! Så kan vi kanske prata om allt möjligt här! :)

  • Svar på tråden Bebisverkstad vår/sommar i Linköping
  • Moonlight83

    Hej!
    Nu har jag beställt 4 olika sorters tester via nätet med bland annat clearblue digital och vanlig. Så nu stiger spänningen här hemma. Borde få testen på tors/fre.

  • idupur
    Moonlight83 skrev 2009-05-12 19:26:32 följande:
    Hej!Nu har jag beställt 4 olika sorters tester via nätet med bland annat clearblue digital och vanlig. Så nu stiger spänningen här hemma. Borde få testen på tors/fre.
    Hur går det för dig? Jag håller tummarna (=

    Själv testade jag i fredags och fick ett minus. Kära mensen kom i lördags och egentligen känns det väl ganska bra ändå. Nu vet jag ju iaf att min ÄL fungerar som det ska trots 13 år av p-piller och att min cykel är en vanlig 28-30 dagars. Nu kanske det blir lättare nästa gång!
  • Moonlight83
    idupur skrev 2009-05-14 16:20:35 följande:
    Hur går det för dig? Jag håller tummarna (= Själv testade jag i fredags och fick ett minus. Kära mensen kom i lördags och egentligen känns det väl ganska bra ändå. Nu vet jag ju iaf att min ÄL fungerar som det ska trots 13 år av p-piller och att min cykel är en vanlig 28-30 dagars. Nu kanske det blir lättare nästa gång!
    Jag är gravid! Pluset blir allt starkare för varje dag. Ska ta med cb i helgen när sambon kommit hem från kryssningen. Tänkte ringa BM i morgon för att få komma dit och ta ett test .Behöver höra det från BM för att få in det i skallen.

    Lycka till i Juni idupur!
  • Annsofie83
    Moonlight83 skrev 2009-05-14 16:33:57 följande:
    Jag är gravid! Pluset blir allt starkare för varje dag. Ska ta med cb i helgen när sambon kommit hem från kryssningen. Tänkte ringa BM i morgon för att få komma dit och ta ett test .Behöver höra det från BM för att få in det i skallen. Lycka till i Juni idupur!
    Jag var så klart nyfiken och kikade in i forumet och upptäckte att du var gravid!! Så himla kul!! Stort grattis till er!! Nu har vi massor att prata om och utbyta erfarenheter. Tror inte du behöver ringa BM för att göra ett test. Gör ett digitalt test så kan du inte missförstå det. Det gjorde jag efter ett vanligt test bara för att jag vart så nojjig att jag sett fel :) När är du beräknad? Januari kanske???? Grattis igen!!!
  • Bebislängtan82

    Enya: Grattis

    Sjölv fick jag mensen idag och det var lika bra då vi lägger ner försöken lite innan jag slutat med min medicin som minskar feriliteten på mig och kan ge foster skador pga gallan. Väntar på tid för operation och eftersom det gått 3 mån nu jag väntat har jag rätt till vård på annat sjukhus så ska ringa och skälla imorgon på dom då läkaren inte ringde mig idag som lovat.


    Är 2010 vårt år
  • Moonlight83
    Annsofie83 skrev 2009-05-14 19:33:57 följande:
    Jag var så klart nyfiken och kikade in i forumet och upptäckte att du var gravid!! Så himla kul!! Stort grattis till er!! Nu har vi massor att prata om och utbyta erfarenheter. Tror inte du behöver ringa BM för att göra ett test. Gör ett digitalt test så kan du inte missförstå det. Det gjorde jag efter ett vanligt test bara för att jag vart så nojjig att jag sett fel :) När är du beräknad? Januari kanske???? Grattis igen!!!
    Enligt FL är det beräknat till den 17/1 2010.
    Tack!!! Har inte fattat det riktigt. Var ju bara första försöket så jag trodde inte att det skulle bli något.Jag vill mest komma till BM för att få ett hälsosamtal ioch med att jag är överviktig osv. Så kan jag passa på att ta ett test med,känns som om jag inte riktigt förstår att jag är gravid ännu. Jag har CB digital hemma så ska ta det typ på sön/mån.
  • Annsofie83
    Moonlight83 skrev 2009-05-14 23:03:34 följande:
    Enligt FL är det beräknat till den 17/1 2010.Tack!!! Har inte fattat det riktigt. Var ju bara första försöket så jag trodde inte att det skulle bli något.Jag vill mest komma till BM för att få ett hälsosamtal ioch med att jag är överviktig osv. Så kan jag passa på att ta ett test med,känns som om jag inte riktigt förstår att jag är gravid ännu. Jag har CB digital hemma så ska ta det typ på sön/mån.
    Då slapp ni undan december då :) O bara 3 månader efter oss. För oss var det halvtid igår och jag har inte gått upp något så BM var nöjd med mej. Risken är väll att allt kommer på en gång. :( Nu har vi något gemensamt att prata om :) Så skoj!!
  • idupur

    Grattis Enya83!! Vad roligt för er!

    Hoppas alla har haft en fin helg mitti all SOF galenskap!

  • Bebislängtan82

    Jo då helgen var helt ok,var hemma hos svärisarna både i fredags och lördags igår tog man det endast lugnt innan allvaret börja igen idag.


    Är 2010 vårt år
  • Moonlight83
    idupur skrev 2009-05-18 14:47:09 följande:
    Grattis Enya83!! Vad roligt för er! Hoppas alla har haft en fin helg mitti all SOF galenskap!
    Tack!
    I dag ringde jag till BM och bokade Hälsosamtal/inskrivning samt första ul och provtagning inför KUB.Så nu är det bara en lång väntan. Har ul den 29 juni så efter det är det tänkt att vi ska berätta för päronen.Är då i vecka 12.
  • Bebislängtan82

    Blev tillfrågad idag om att vara tärna på ett bröllop nästa sommar,super kul


    Är 2010 vårt år
  • malingo

    Hmm, nu har jag precis pratat med en annan läkare på kvinnokliniken och hon säger att jag inte alls säkert har pco...det enda som visar på det är mina äggstockar typ så det kan var nåt annat oxå...
    Jag har typ ingen ägglossning bara...
    Så nu tyckte hon jag ska kontakta RMC och få en tid dit + att jag fick metformin utskrivet....
    Vad händer nu???

Svar på tråden Bebisverkstad vår/sommar i Linköping