• Anonym (Fundersam)

Killar!! Är det vanligt att runka med..

Är det vanligt att runka med kondom på? Det påstår min sambo, han säger att det är vanligt att ni killar gör så, öh är det så?
    Ni förstår att nu rätt vad det är efter typ 7 år så påstår han att han "lyxrunkar" kallas det så?
    Han har inte gjort det tidigare, vi använder kondomer pga inget annat prev medel och eftersom jag har lite koll så vet jag att det saknas 3 kondomer sen vi sist hade sex.. Eftersom jag inte tror riktigt på hans historia så må jag ju nu fråga er hur vanligt det är..
    Och vet ni nå mer knepigt?
    Jo vi hade 2 kondomer löst uppepå ett nytt paket, men tro inte att han tagit dem utan han har tagit ur det "oöppnade" paketet precis som om jag inte skulle mårka det.
    Jag tror på nått vis att han har fiskat i nån annans lårvik om man säjer så.

Vad tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-03-26 21:29
    Jag är inte ute efter att kontrollera, jag är ju bara lite fundersam. Och svartsjuk är jag inte..
    Men om något ändras i ens förhållande och han gör knepiga saker helt hux flux så kan man ju få undra utan att vara svartsjuk eller att man ska kontrollera den andra precis överallt. För det är inte det det handlar om för mej. Jag kände mej nog mest ledsen och besviken över hur han hanterade det hela..

• Svar på tråden Killar!! Är det vanligt att runka med..
  • Anonym (Mannen)
    Robert 832 skrev 2025-07-25 14:38:12 följande:

Konceptet finns absolut och jag har hört termen lyxrunk förut. Det är liksom iden att det ska bli lättare att städa upp efter sig.
    Jag fattar dock inte vad som är så lyxigt med att runka i en kondom. Bara provat en gång och det kändes hemskt.

Känslan är..annorlunda.. om den är hemsk eller härlig får någon annan berätta. 
  • Anonym (seky)

Hej 
    Ja det är inte lätt att veta jag tycker själv att runka med kondom inte är något vidare.
    Däremot så verkar dina misstankar vara rimliga.
    Jag och en tjej hade en skål i sovrummet med kondomer för att det skulle vara nära tillhands.
    Vi körde ofta med säkra perioder som tjejen hade ansvar för, Mitt ansvar var att se till att vi hade kondomer i skålen då hon hade ÄL.
    Jag märkte vid några tillfällen att det fyllts på med kondomer av andra märken än vad jag brukade köpa.
    Jag frågade och fick ett litet vagt svar varför??
    Det visade sig att hon hade en affär vid sidan av.

• Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (J)

Ja sen jag träffade en kille som hade mig och en annan samtidigt och gömde kondomer både i bilen och plånboken så tror jag tyvärr han är otrogen. Lyxrun är bara nåt han skyller på.

• Anonym (J)
    XDX skrev 2025-07-25 13:35:21 följande:

Tänker att det borde betraktas som normalt att runka med kondom ifall det handlar om att prova ut olika kondomers storlek och passform. Det är det enda jag gjort själv, och då bara en gång per kondommodell. 

Utöver det är det väl antagligen att betrakta som nån slags ganska oskyldig fetisch som man inte nödvändigtvis behöver problematisera så länge den utförs på ett sätt som inte stör sexlivet med partnern. 

Prova ut storlek hade han väl gjort tidigare isåfall och inte nu 
  • Anonym (J)

Jag och den där snubben höll på och träffas ute i skogen och vi låg med varandra varje gång. Hans tjej satt hemma och väntade, 1 km ifrån. Han ljög mot oss båda. Och de var tillsammans i nästan 10 år därefter, efter jag hade dragit när jag kom på hans otrohet. Men hon fick aldrig något veta. Förrän efter det tog slut. 

Man slutar liksom aldrig förvånas 

• Anonym (J)

Det var dock jag som träffade honom först. Så egentligen tog ju hon honom om man säger så. 

Skitsamma.

det behöver ju inte vara otrohet men jag hade absolut trott det . 

• Anonym (J)
    Nyfiken gul skrev 2009-03-26 11:29:12 följande:

Jag blir lesse när jag läser här...

Har du verkligen inte högre tankar om din egen sambo att du måste misstänka otrohet det allra första du gör??

Otrohet är det SISTA jag skulle tänka om jag kom på min man med att ha kondomer hemma - det finns hundratals förklaringar på varför man har kondomer hemma som man använder UTAN att det måste vara otrohet....

Fast tyvärr är det ju ofta verkligheten. Man får inte vara  för blåögd 
  • Anonym (M)
    Anonym (Mannen) skrev 2025-07-25 13:07:36 följande:

Jag har börjat lyxrunka ibland och då enbart för att slippa kladdet så att säga. Då är det enkelt att fånga upp den i kondomen. 

Ibland brukar jag be min fru trä på en kondom så hon får träna lite och även så hon får känna hur det känns. Hon gillar inte riktigt gummit men hon går igång lite på att det känns nytt, oväntat och möjligen tänker hon att jag är någon annan. 😂

Vad duktigt att väcka en tråd från 2009 som verkligen borde legat i träda. 

• Gurkan1000

Jag onanerar ibland med kondom. Fördelen med att onanera med kondom tycker jag är att man slipper hantera allt kladd när man kommer. När jag runkar utan kondom behöver jag vara beredd med papper och hantera så det inte kladdar ner kläder och annat när jag kommer. Det kan ta lite fokus från själva orgasmen. Med kondom kan man bara slappna av istället och helt fokusera på och njuta av hur sperman pulserar fram i kuken. 
    Den enda onaniställningen jag fått att fungerar bra med kondomrunkning är att ligga på magen på sängen och jucka in i handen som håller runt kuken. Det är skönt att slumra till en stund på sängen efter orgasmen.

• Anonym (C)
    Anonym (M) skrev 2025-07-26 17:09:12 följande:

Reagerade också på det.
  • Anonym (ö)
    Anonym (M) skrev 2025-07-26 17:09:12 följande:

Vad gör det dig? Folk får väl diskutera vad de vill du måste inte delta om du inte gillar gammalt.
  • Anonym (ö)

En lyxrunk är väl vad sex med en prostituerad brukar kallas.

• OlleSQ

Inte vanligt men förekommer. Hörde uttrycket i mina yngre tonår första gången och då är vl tidsmässigt i slutet på 70 början 80.

• Meddelande borttaget
Svar på tråden Killar!! Är det vanligt att runka med..